Nu Online
Momenteel zijn er 46 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Fueltoeslag huwelijksreis

  17-6-2008 8:14:51
Hey allemaal,

Gisteren krijg ik een telefoontje van het reisagentschap om me te melden dat de fueltoeslagen op een maand tijd ineens drastisch de hoogte zijn ingegaan. Momenteel moeten we al 247€ per persoon bijleggen dus zo goed als 500€ extra ophoesten voor de fueltoeslag. Bij het boeken van de reis hebben we al eens 76€ extra daarvoor betaald. Zijn er onder jullie nog met die leuk extra'tje? We hebben nog 3 maand te gaan vooraleer we vertrekken, ik hou mijn hart al vast want die prijzen blijven stijgen.
Ter info: onze reis gaat naar Thailand (Best tours)

Groetjes, katrien

Katrien
9-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1545


anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik17-6-2008 9:08:15

Hey

Wij hebben onze reis in januari geboekt om in september naar Egypte te gaan! Ondertussen hebben wij al 2 bijkomende facturen gekregen ivm de fueltoeslag!

Er kunnen er nog bijkomen hebben ze mij verteld!

Tot 6 weken voor uw vertrek kan je nog bijkomende facturen krijgen!

groetjes
Anuschka
30/08/08



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik17-6-2008 9:29:51

wij hadden geboekt en nog geen halve week later kregen we al een fueltoeslag..
echt schande vind ik zoiets...

en dan bijna 500 euro? bij ons was het gelukkig wel niet zoveel



Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik17-6-2008 9:40:35

Ik werk in een reisbureau. De fueltoeslagen zijn inderdaad niet van de poes. Maar 274 euro per persoon, dat lijkt mij wel veel. Wij zijn er altijd eerlijk in. Wanneer we de factuur voor het saldo opsturen = 1 maand voor afreis bekijken we hoeveel er bij gekomen is en vragen we dit in 1 keer aan de klant.
Vraag eens een detail aan je reisbureau.
Mail mij anders eens door welke reis je geboekt hebt, ik zal het eens proberen te checken.
katleendes@hotmail.com

Groetjes, Katleen




Sofie

 Meld misbruik17-6-2008 11:27:47

Hallo Katrien,

ik werk ook in een reisburo en een fueltoeslag van 247 Euro per persoon is wel heel hoog. Ik denk dat je reisburo bij de prijsberekening een fout gemaakt heeft en die nu in de vorm van een "fueltoeslag" aan jullie wil aanrekenenen. Ik zou een copie van de factuur van de touroperator vragen waar die fueltoeslag op vermeld staat.

Groetjes,

Sofie



Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik17-6-2008 11:34:36

Bedankt voor jullie berichten.

@sofie: het is weldegelijk zo hoog, we hebben nog enkele binnenlandse vluchten ook. Katleen is zo vriendelijk geweest om het eens na te checken voor mij en het klopt.

Het reisbureau vertelde me dat ze niet anders moeten doen dan mensen bellen en zo'n nieuws geven. Vandaag een gezin van 5, moet 150€ bijleggen voor reis naar mexico. Die krijgen een klap van 750€.

Aanvaarden is het enige wat we kunnen doen en hopen dat het niet nog meer stijgt.

Groetjes



Kim
7-5-2013
 Meld misbruik17-6-2008 12:23:13

Wij hebben ook een kleine 200euro aan ons been... Maar goed, dat zal de pret niet bederven...

Veel genot toch wel!!!!



Laura
9-8-2009
 Meld misbruik17-6-2008 13:26:46

Wij kregen van onze reisorganisatie dat ze alvast onze tickets definitief hadden vastgelegd (terwijl we dachten dat dat al lang gebeurd was) om zo te vermijden dat we nog meer brandstoftoelagen zouden moeten betalen. Uiteindelijk hebben we ook 150€ moeten bijbetalen tov de offerte die we in jan kregen.
Wel een Nederlandse organisatie, misschien dat ze daar andere technieken hanteren ;-)
Veel geld ja, maar ik denk dat het de komende jaren nog erger wordt.



sarah
18-7-2008
 Meld misbruik17-6-2008 20:14:50

Wi jhebben in januari geboekt,en gaan in september.
Ik heb tot nu toe al 3 keer een brief gehad met een fuel toeslag!
Wij betalen nu al 300 euro meer dan gepland,en we vliegen ma "gewoon" na spanje!!!!

Het is nie meer normaal hoe die prijzen de pan uit swingen!!

Grtz sarah



Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik17-6-2008 22:10:41

Hallo,

wij hebben ook geboekt bij Best Tours, maar hebben voor zekerheid gekozen. Door het betalen van een (vééél) hoger voorschot kun je je namelijk "indekken" tegen brandstoftoeslagen.
Als ik jouw bedragen hoor (wij gaan nog verder, naar Bali), dan prijs ik ons gelukkig...

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk



Patricia

 Meld misbruik18-6-2008 11:02:48

Wij hebben ook een toeslag gekregen, maar die bedraagt maar 30€ voor ons beiden.
Wij hebben wel 30% voorschot moeten betalen, mss dat dit verschil uitmaakt?

Patricia



Sylvie

 Meld misbruik20-6-2008 12:46:54

Hey Katrien,

K werk bij touroperator Jetair en laat zeker zijn dat het bedrag van je voorschot
niets te maken heeft met het bedrag van je fueltoeslag.
Fueltoeslag is nu éénmaal iets die erbij komt en geloof me, 'k ben er ook niet gelukkig mee.
M'n vriend en 'k gaan in oktober op huwelijksreis naar Jamaica, bij het boeken van onze reis zaten we al aan 150 euro fueltoeslag per persoon, in maart is er daar nog eens 40 euro pp bijgekomen, begin juni nog eens 40 euro pp en nu twee weken later nog eens 70 euro pp, dus als je dit allemaal samentelt, zit je aan 300 euro pp.
Het enige wat we kunnen doen is hopen dat de prijzen niet meer stijgen.
Maar iedereen moet die toeslag betalen hoor, het is natuurlijk wel zo dat hoe verder je reist, hoe meer je betaalt en de
exotische bestemmingen zijn natuurlijk de duurste.
Als je nog vragen hebt, stel ze maar hé.

Groetjes,

Sylvie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums