Nu Online
Momenteel zijn er 166 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eitjes in ruil voor mooi weer?!

  18-4-2005 18:28:28
Dag allemaal!

Waarschijnlijk is het inderdaad gewoon maar bijgeloof, maar bij de meeste mensen die ik ken heeft het toch geholpen: eitjes brengen naar de Arme Klaren. Ook al trouwen we op 9 juli 2005, met het weer in België weet je nooit!
Ik heb wel vernomen dat er nog maar heel weinig Clarissen in leven zijn. En ik weet ook niet goed waar je ze precies kan vinden in Vlaanderen? Iemand dacht in Lier/Boechout en in Turnhout. Is dat zo en zijn er nog andere plaatsen waar je ze kan vinden? En kan je zo nog iets anders dan eitjes cadeau doen?

Wie is dit ook van plan of heeft er ervaring mee?

Graag een seintje!

Mercikes!!!

Kathleen (nog 82 dagen!)

kathleen
9-7-2005
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 2015


Els
1-4-2006
 Meld misbruik18-4-2005 19:01:38

hey,

ik ken inderdaad het gebruik, maar het is wel echt bijgeloof hoor... maar euhm, in Boechout zijn er naar mijn weten geen clarissen (woon er namelijk), maar ik dacht dat je ze in leuven wel kon vinden... Het gebruik is wel echt met eieren, dus het gaat niet op iets anders te brengen!!
we hebben dat vroeger ook voor onze Rome-reis gedaan, maar veel heeft het niet geholpen hoor, misschien omdat het buitenlands was ;-) ;-) ;-) en niet hun werkgebied is ;-)



Els
1-4-2006
 Meld misbruik18-4-2005 19:03:35

ben effe gaan zoeken, niet in Boechout, wel in Lier, en ook in Turnhout, Kessel-lo, Aalst,... kijk eens op hun site bij adressen : http://www.clarissen.be/



An
13-8-2005
 Meld misbruik18-4-2005 19:17:46

Hey,
Heb er nog nooit van gehoord.. Maar als je erin gelooft, loont het de moeite hé.. baat het niet, schaadt het niet. In Genk zijn er Clarissen.
Groetjes en veel succes!
An



Liesbeth
14-5-2005
 Meld misbruik18-4-2005 21:47:26

Hoi Kathleen,

Waarschijnlijk allemaal een beetje bijgeloof maar ik ben volgende week ook weg zalle. We gaan met een paar man naar Scherpenheuvel wandelen om er een kaarske te branden en onderweg, in Veerle Laakdal, gaan we eitjes bij de Clarissen afgeven. Ge weet maar nooit of het helpt hé.

Groetjes.



Emmy
4-5-2005
 Meld misbruik19-4-2005 6:53:12

In Kessel-Lo zijn er nog Clarissen. En ja mijn moeder gaat ook voor ons eieren wegdoen. Het is inderdaad misschien maar bijgeloof , maar ik weet toch dat een vriendin van mij dat 2x gedaan heeft als haar kinderen hun communie deden en het wonder geschiedt ze had mooi weer telkens.

Emmy en David nog 15 dagen :)



Suzy
16-4-2005
 Meld misbruik19-4-2005 7:49:51

Hallo Kathleen,
Laat je geluk niet afhangen van het goede weer... Wij zijn zaterdag getrouwd...in de regen...en dat heeft de dag absoluut niet kunnen verpesten. Onze dag was perfect!



Ingrid
21-5-2005
 Meld misbruik19-4-2005 11:10:02

Hallo Kathleen,

Goed dat je het vraagt, want ik wil ze ook absoluut gaan brengen om prachtig weer te hebben. Hopelijk zijn er hier een paar die dezelfde dag trouwen als wij en hun eitjes brengen, dan hebben we extra goed weer.
Hoe lang op voorhand moet je de eitjes brengen? En hoeveel moeten het er zijn? :-)

Groetjes,
Ingrid



sofie
18-2-2006
 Meld misbruik19-4-2005 11:21:57

Hoi,

Ik zou dit ook wel willen doen, vind het altijd tof dat bijgeloof. En wie weet helpt het niet. Bij mijn neef was het stralend weer in april en die hadden dat ook gedaan. Wat moet je dan juist brengen? Een mandje met eitjes? Welk soort eitjes? Ik ben maar een leek hé :))

sofie



Ann
2-7-2005
 Meld misbruik19-4-2005 13:19:28

en kan je daar zomaar aankloppen met je eitjes?



inga
4-3-2005
 Meld misbruik19-4-2005 13:38:51

mijn moeder doet dat ook altijd voor een feest. maar naar het schijnd hebben ze nu liever koffie dan eieren. mijn ma is ook geweest voor onze trouw en wij hadden zeer speciaal weer sneeuw.in het begin hebben we ook gevloekt maar nadien beseften we dat het uniek is om foto's te trekken in de sneeuw.



Katrien

 Meld misbruik19-4-2005 14:55:51

hoi,

Ik weet niet van waar je bent maar in Roeselare heb je ook de Zusters Arme Klaren...

Maar misschien een beetje ver om met je eitjes te gaan ??? ;-)



Liesbeth
12-8-2005
 Meld misbruik19-4-2005 17:45:15

Is er al iemand die op 12 augustus 2005 trouwt en die ook eitjes zal afgeven? Dan hoeven wij dit niet meer te doen voor onze trouwdag.
Leuk, dat bijgeloof...



Nancy
1-7-2005
 Meld misbruik20-4-2005 16:01:41

Haloo, kan je mij deze traditie even uitleggen? Ik trouw op 1 juli 2005.
Alvast bedankt



kathleen
9-7-2005
 Meld misbruik20-4-2005 20:27:16

Aan Nancy

Als je eitjes brengt naar de Arme Klaren dan bidden zij voor jou zodat het op de gevraagde datum mooi weer zal zijn. Misschien vrij belachelijk maar er zijn blijkbaar toch nog een aantal andere toekomstige trouwers die er ook al eens van gehoord hebben.

Groetjes Kathleen



kathleen
9-7-2005
 Meld misbruik20-4-2005 20:38:54

Mercikes allemaal voor de vele leuke reacties. Ik denk dat we ze toch maar eens een bezoekje gaan brengen: de Arme Klaren.

Hoeveel eitjes je precies moet meenemen weet ik wel nog niet en welk tijdstip van de dag het meest geschikt is ook niet, maar het zal wel een leuke daguitstap worden!

Kathleen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...