Nu Online
Momenteel zijn er 103 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Groot probleem met openingsdans

11-6-2008 17:18:13
Hallo!
Ik weet dat het een cliché is, maar mijn vriend en ik zijn al meer dan een half jaar op zoek naar dé perfecte openingsdans en we komen er absoluut niet uit. We trouwen over zes weken, dus we moeten bijna gaan beslissen...
We zijn allebei van het redelijk alternatieve type. Ik hou van het rustige alternatieve genre en hij houdt van metal en hardcore. Mijn ultieme openingsdans was al jaren 'You do something to me' van Paul Weller, maar laat dat nu een 'zaaglied' zijn volgens mijn vrien. Ik heb volgens mij al 300 opties gezocht en laten horen, maar we vinden niets waar we het over eens geraken. We willen niets meligs en zeker geen klassieker zoals wonderful tonight of unchained melody. Er mag een beetje gitaar inzitten, maar ook niet té hevig zijn...
Kan er iemand mij helpen... ALSJEBLIEFT!

Alvast bedankt!

Groetjes

Claudia

Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1418

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik11-6-2008 18:06:23

Hadden ook zo'n probleem. We hebben de cd "Openingsdansen" gekocht en dan heb ik alle liedjes laten horen die ik leuk vond. De tekst vond ik niet dat maar omdat het een lied was dat we allebei toen het uitkwam heel mooi vonden hebben we gekozen voor "Mad about you" van Hooverphonic. Ik vind het anders door de violen die erin voorkomen.

Veel succes, ik weet dat het niet simpel is. Wij trouwen over een maand!

Karen

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik11-6-2008 18:26:06

Wij hadden als openingsdans Into My Arms van Nick Cave. Ik dacht dat dat liedje wel veel als openingsdans gebruikt zou worden, maar blijkbaar is dat niet het geval.

Het is wel een heel rustig nummer, maar dat kwam bij ons juist heel goed uit: ik kan absoluut geen maat houden :-)

Een alternatief (wel Nederlandstalig, maar zeker niet gebruikelijk): Plezant liedje voor Lut van Urbanus. Dat is een walsje met een toffe en (voor ons toch) toepasselijke tekst.

Conny
12-7-2008
 Meld misbruik11-6-2008 18:40:27

Hallo Claudia,

Wij hebben gekozen voor het liedje All for love van Rod Stewart, Sting en Bryan Adams . Het gaf mij kippenvel en mijn ventje hoorde het ook graag en de tekst vond ik heel mooi en toepasselijk voor ons .

Saar
19-7-2008
 Meld misbruik11-6-2008 18:43:45

Hey Claudia,
Wij zaten met hetzelfde probleem maar hebben uiteindelijk voor Paul Weller gekozen. Hele lijstjes had ik opgemaakt voor mijn vriend, maar niks was goed genoeg. Het mocht ook niet te lang duren en niet te melig zijn. Nadat ik zijn laatste voorstellen gehord had(Highway to hell van ACDC en de wereld is om zeep van Urbanus) was ik toch wel aangenaam verrast toen hij met Paul Weller op de proppen kwam. (En het duurt ook niet zo lang) De volgend liedjes werden naar de prullenbak verwezen door mijn ventje maar misschien zijn ze wel iets voor jullie. Veel succes nog verder en hopelijk raken jullie eruit!
Alanis Morisette – That I would be good
Paul de Leeuw – Ik heb je lief
Elvis Costello – I want you
Pearl Jam – Better Man
Rammstein – Ohne dich
Metallica – Nothing else matters
DropkickMurphy’s – Forever
Pink Floyd – Wish you were here
Evanescence – You
Axelle Red – Parce que c’est toi
Guns n’ roses – November Rain
Reo Speedwagon – Keep on loving you
INXS – Never tear us apart
Andrea Bocelli ft. Giorgio – Vivo Per Lei
Cheap trick – The flame
Nightwish – Forever yours
HIM – In joy and sorrow
Novastar – The best is yet to come
Dolly Parton – You are
Berlin – Take my breath away
Depeche mode – somebody to love
Dana Glover – it’s you
Janez Dedt – Until the end of the World
Within Temptation – all I need
Sid Viscious – My way
System of a down - ATWA
de punkversie van Up where we belong

Groetjes Saar
(19/07/2008)

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik11-6-2008 18:45:20

Hallo,
I want to spend my lifetime loving you.
In de Soundtrackversie van Zoro is erg mooi maar wel met een beetje pep ik hoop dat mijn toekomstige dit ziet zitten want ik vindt het geweldig.
Veel succes om iets te vinden he.
groetjes Sylvia

Kathleen
5-7-2008
 Meld misbruik11-6-2008 21:28:30

Lior is dé artiest die je moet hebben voor je openingsdans. Misschien het lied 'this old love' ofwel 'Daniel'. Zalige liedjes!!!

liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik11-6-2008 23:07:03

Hallo Claudia,

Mijn vriend zette net de cd van Elvis Costello op. 'I want you' klinkt echt mooi, beetje alternatief, hij heeft een iets ruigere stem en er komt een gitaarstukje in (beetje 'ruig')... Volgens mij echt wel iets voor jullie, op één aspect na: het duurt 6 minuten (maar 6 minuten flodder-tijd met uwe kersverse echtgenoot kan toch geen probleem zijn denk ik - anders laten inkorten door de DJ).
Veel succes!
groetjes,
Liesbeth
11/10/2008

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik12-6-2008 9:16:32

Hey,
Zoals Claudia hebben wij ook All for Love. Prachtige muziek mét gitaar (voor mij ook een must).
Veel succes!
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik12-6-2008 9:25:15

hey,
bij ons is het omgekeerd. Ik ben de metalhead en hij houdt daar ook wel wat van maar is meer voor punk. Onze openingsdans gaat "you and me" zijn van Lifehouse. Ik wel rustig. Ons liedje in "hanging by a moment" van Lifehouse. Ik vond dit niet zo mooi voor openingsdans omdat mijn ventje niet kan dansen en dit te is. you and me is een echte ballad wat dat betreft.
Of van Staind "Right here" of "everything changes" alle twee echt prachtig.

Groetjes!!
Kimberley
12/09/2008
www.gertenkimberley.bruiloftsite.nl

Inge
14-6-2008
 Meld misbruik12-6-2008 12:35:29

Wij kozen Smooth van Santana (een beetje zuiders - we dansen er een chacha op - maar echt aanstekelijk opgewekt en de tekst is ook nog een meevaller), we willen ook niks melig, en geen slow.

Groetjes en veel succes,
Inge
14/06/08

shirley
12-7-2008
 Meld misbruik12-6-2008 14:59:28

wat dacht je van inxs met never tear us apart
is niet echt rustig maar ook niet echt hard
laat je weten wat het geworden is?
shirley
12/07/2008

christel
12-7-2008
 Meld misbruik13-6-2008 9:05:27

wij nemen all i want is you van u2 en wanneer ze gitaar gaan spelen doen wij dat ook met een nepgitaar daar wij ook een beetje van het rockachtige houden

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik14-6-2008 19:11:22

Misschien is Gorecki van Lamb iets voor jullie... Prachtige tekst, mooie melodie. Kippenvelmoment en ook vrij alternatief.

Lieve

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik15-6-2008 17:10:30

Wij kozen voor 'mad about you' van Hooverphonic

Hilde

Meld misbruik16-6-2008 23:27:11

wij kozen voor Are you the one van Nick Cave,... een zalig bleitliedje :-)

Claudia

Meld misbruik18-6-2008 23:06:32

Goed nieuws!!! Na veel debatteren en lijstjes van pro's en contra's opstellen hebben we EINDELIJK de knoop doorgehakt... het is 'All I want is you' van U2 geworden!
Dankjewel allemaal voor jullie reacties!

Groetjes,
Claudia
26/07/08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...