TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Els
|
9-6-2008 19:10:21
Hey!
Wij hebben eerst een huis samen gekocht en daarbij volgde een gemeenschappelijke rekening waarbij wij elk een bepaald bedrag gestort hebben. (elk evenveel)
Tijdens het samenwonen zijn dan de eigen rekeningen verdwenen en ging alles samen naar de gemeenschappelijke rekening.
Je gaat toch voor een toekomst samen, alles samen voor één en hetzelfde doel.
Zolang jullie beide geen zaak hebben of zelfstandigen zijn, lijkt me dit het gemakkelijkste.
Veel succes ermee!
Groetjes, Els
|
|
Tina
28-6-2008
|
9-6-2008 19:17:18
Hoi!
Wij hebben ook vorig al een huis gekocht en trouwen binnen twee weken. Wij hebben al meer dan een jaar alleen maar een gemeenschappelijke rekening. Ik sluit me aan bij wat Els zegt: je gaat er samen voor. Wij voelden ons daar allebei het beste bij. Nog veel succes!
Groetjes, Tina xx
|
|
Liesbeth
1-1-2008
|
9-6-2008 19:29:19
Wij zijn getrouwd met het wettelijk stelsel. Alles wat we verdienen komt toch in het gemeenschappelijk deel, dus wij gaan zo snel mogelijk een echte gemeenschappelijke rekening openen (werken nu met een rekening op naam van mijn man met voor mij volledige volmachten).
|
|
patricia
26-7-2008
|
9-6-2008 19:30:09
Hey, Wij hebben een gemeenschappelijke rekening waar ons loon op komt. Wij hebben beslist dat ieder een bepaald bedrag op die rekening laat staan om de huiselijke dingen te betalen. Heb ik die maand bv. 200 euro meer verdiend door overuren of zo dan kan ik die aan persoonlijke dingen spenderen.(Voorbeeld de verjaardagen van mijn kinderen, hun kleding of zo)-(wij zijn een samengesteld gezin)en sommige kosten wil ik voor mij persoonlijk houden.Dat brengt misschien onze gezinssituatie mee?!Enfin, Dat werk prima en ieder heeft dan eens geld voor een extra uitgave of een persoonlijk extraatje! Groetjes, Patricia
|
|
Heidi
13-9-2008
|
9-6-2008 19:33:21
Wij hebben ook al sinds we samenwonen een gemeenschappelijke rekening, maar ook nog onze eigen rekeningen. toen we huurden stortten we daar elke maand de helft van ons loon op. Nu we iets gekocht hebben, hebben we een domiciliering van ons loon op de gemeenschappelijke rekening, maar de eigen rekeningen blijven behouden. Daar komen wat extraatjes op die we zelf krijgen (niet veel, maar toch) als hier eenmaal de verbouwingen gedaan zijn, zal zowiezo een stukje van het loon terug naar de eigen rekeningen gaan. we voelen ons daar beiden beter bij, dat we elk ook iets apart hebben staan, bijvoorbeeld om onze hobby's te bekostigen.
Natuurlijk is dit iets wat je gezamelijk moet beslissen. Er is geen juist of fout, alleen moeten jullie er samen uitkomen hoe jullie het gaan doen.
Mijn raad: praat er zeker genoeg over, en zeg duidelijk wat je wil... en herbekijk het van tijd tot tijd...
Groetjes Heidi 13/09/2008
|
|
KATLEEN
26-7-2008
|
9-6-2008 19:35:55
wij hebben deze week een contract van scheiding van goederen bij de notaris getekend. Wij hebben elk onze spaar- en zichtrekening en dan nog een gezamenlijke zichtrekening. Hierop storten we elk om beurt een zelfde bedrag. Mijn vriend is zelfstandig dus zo loop ik niet het risico dat ze met mijn deel van mijn gespaard geld kunnen lopen moest hij failliet gaan.
|
|
annemie
4-8-2007
|
9-6-2008 19:46:11
wij zijn getrouwd onder het wettelijk stelsel dus eigenlijk is het één pot, maar ons loon wordt toch op aparte rekeningen gestort. Elke maand storten we een gelijk bedrag op de gezamelijke rekening voor de afbetaling, eten en alles wat bij het huis komt kijken. De eigen auto, kleding, uitgaan, hobby's, ... betalen we van onze eigen rekeningen.
|
|
Karolien
23-5-2010
|
9-6-2008 20:25:33
hey,
wij gaan trouwen met volledige scheiding van goederen omdat we dit gewoon zo willen, en dit onder het motto "goede afspraken maken goede vrienden". Je weet immers nooit wat er gaat gebeuren in de toekomst, daar moet je gewoon eerlijk in zijn. Wij zien elkaar doodgraag, maar zijn hier allebei heel nuchter in.
Momenteel wonen wij samen en hebben een gemeenschappelijke rekening waarop we elke maand elk hetzelfde bedrag storten. Daarnaast sparen wij elk een groot bedrag van ons loon op onze eigen spaarrekening. Wat ik voor de rest met mn loon doe, gaat hem, om het vrij cru te zeggen, niets aan. Voor mij is het tevens een vorm van zelfstandigheid... Heb echt geen zin om bvb verantwoording te moeten afleggen als ik gaan shoppen ben en een net iets te duur truitje gekocht heb! Net zoals hij dat niet wil doen als hij de fnac geplunderd heeft ;-).
Uiteindelijk vind ik dit een persoonlijke keuze, waar je je beide goed bij moet voelen. Wij voelen ons als visjes in het water bij deze oplossing, anderen prefereren een andere oplossing....
Groeten, Karolien.
|
|
Ilse
|
9-6-2008 20:29:34
Hey,
Wij hebben ongeveer een jaargeleden ons huis gekocht en hebben dan een gemeenscapelijke rekening geopend...Binnen 2 weken trouwen we (zonder huwelijkscontract) en er zl dus niks vernderen: we hebben enkel gezamelijke rekening!
Groetjes Ilse
|
|
saskia
18-7-2020
|
10-6-2008 8:53:45
bij ons gaat het grootste deel van mijn loon naar zijn rekening,waar ik natuurlijk volmachten over heb.een klein deel en mijn kindergeld hou ik zelf voor als ik extra's wil kopen voor de kindjes of een cadeau voor hem. waarschijnlijk gaan we in de nabije toekomst wel voor een gezamelijke rekening
|
|
Lien
23-5-2009
|
10-6-2008 8:56:38
bij ons is alles sinds we ons huis gekocht hebben een pot. Er zal na het huwelijk niets veranderen. Wij hadden ongeveer evenveel gespaard. Ik heb wel wat meer geld in ons huis gestoken en over dat bedrag hebben we een overeenkomst via de notaris. Mocht het ooit fout lopen, dan krijg ik dat geld terug en de rest delen we dan in twee.
|
|
Amber
9-8-2008
|
10-6-2008 9:28:19
Hey, Wij hebben een gezamelijke rekening geopend waar de gezamelijke kosten mee betaald worden. We storten iedere maand elks een deel van ons loon erop. Dit is meestal meer dan het bedrag van de rekeningen. Wat er overblijft is een extra buffertje voor onverwachte kosten. Daarbuiten hebben we elk onze aparte rekening voor persoonlijke uitgaven. Maar als ik eerlijk ben loopt alles een beetje door elkaar hoor. Het komt er op neer dat het toch een grote pot nat is. :-)
xxx www.thierry-amber.bruiloftsite.nl Nog 60 dagen te gaan.
|
|
Laura
4-10-2008
|
10-6-2008 10:08:58
hoi, wij doen het zoals Annemie: loon op eigen rekening waarvan we het grootste deel doorstorten naar de gemeenschap. Kledij en hobby's of vb uitstapjes of vakanties zonder de andere, worden betaald van wat we op onze eigen rekening overhouden. groetjes, Laura
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
10-6-2008 16:44:39
hey KAren
Wij behouden ook onze eigen rekening waarop ons loon gestord wordt en van daaruit zetten we een deel op de gezamelijke rekening.
Groetjes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|