Nu Online
Momenteel zijn er 29 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

avondfeest in tent

  9-6-2008 13:19:34
Met welke kostprijs (ongeveer) dien ik rekening te houden indien we ons avondfeest houden in een tent. Een gewone spantent (voor 150 personen), vloer, wc, tafels, stoelen, toog ... de ganse inkleding in feite.
Ik ben beetje bang dat het duur zal uitvallen.
Groetjes,
Lien
13/07/'09

lien
29-3-2008
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1358


sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik9-6-2008 13:49:13

Hallo Lien,
een tijdje terug heb ik daar ook naar gevraagd op dit forum topic feest in een mooie tent.
we hebben heel wat tips gekregen en zijn dan ook vlijtig gaan zoeken achter een tent maar kwamen al heel snel tot de conclusie dat er heel veel bij komt kijken en als je voor mooi maar goedkoop gaat vergeet het maar. je moet per zittende gast 1vierkante meter rekenen das voor 150 gasten dus 150 vierkante meter dan wil je nog een bar pak er nog tien bij en een dansvloer nog kleine 40 dus je hebt een tent nodig van 200vierkante meter als je deze wil laten aan kleden dus helemaal gedrappeerd ben je ook heel veel geld kwijt alleen de vloer een planken vloer kost als je geluk hebt 2€ de vierkante meter dus 400€ alleen voor de vloer dan heb je toiletten nodig min. 350€ dan een generator voor stroom 200€ zonder naft hoe geraak je aan water, koeltogen en en en ... een stoel is 2€ en danis het nog geen mooie voor een hoes betaal je ook weer 2€ als je het echt mooi wilt hebben en voor die afmetingen ga al heel snel 10000€ moeten rekenen. bovendien wist je dat je een feest in een tent eigenlijk moet aanmelden als evenement 3maand op voorhand echt niet normaal en je mag maar draaien tot 2uur met uitzondering tot 4uur je moet de Sabamkosten ook zelf dragen in een zaal is dait allemaal all-in.
Echt geloof me het was ook onze droom om te trouwen en feesten in een mooie tent mooi in de groene natuur lekker buiten, het doet me nog steeds dromen maar het kost stukken van mensen en voor dat geld dat je allen je tent huurt met heel de santa boetiek zonder eten en drank wel te verstaan, kan je een heel feest geven in een zaal.
Wij hebben gisteren uiteindelijk de beslissing genomen om het niet te doen in een tent wat ik erg jammer vind want ik keek er enorm naar uit.
Als het bij jullie wel lukt ben ik heel blij voor jullie en benijd je echt want het was ook mijn droom.
Dus als geld geen optie is zeker doen!
Een tip ga op google en geef Tentenverhuur in dan krijg je er superveel op feesttent niet zo en vraag gewoon overal offertes aan want het scheelt vaak 100den € naargelang waar je een tent neemt maar denk ook aan de transportkosten want deze zijn ook niet normaal meer.

Ik hoop voor jullie dat het een mooi feest in een tent, laat je van mij niet ontmoedigen, als je het wil probeer het veel plezier bij het zoeken.

Liefs Sylvia (treurig omdat het bij ons niet lukte)



lies
5-7-2008
 Meld misbruik9-6-2008 14:20:49

als je echt in een tent in de natuur wil feesten, kan je ook een feestzaal zoeken waar een tent aan is (zo heb je alle faciliteiten ook binnen bereik.) Kijk bv. eens op www.groenhovenestate . bij de foto's bij 'for you?' zie je enkele beelden van de vaste tent, maar ik geloof dat ze ondertussen vernieuwd is.



Petra
22-8-2008
 Meld misbruik9-6-2008 14:32:00

Inderdaad, goed idee van Lies. Ik dacht ook nog aan de Renard in Beervelde (weet niet van welke regio jullie zijn) Mijn toekomstige draait hier regelmatig op feesten. Een prachtige zaal, en zij hebben ook een aangebouwde vaste tent. Je kan foto' s zien op http://www.renard-beervelde.be/
Groetjes,
Petra
22-08-08



maja
25-10-2008
 Meld misbruik9-6-2008 18:27:45

Hallo,
heb je al eens gekeken op europatenten.be ? Misschien kan je daar eens een offerte laten maken? Op hun site te zien bieden zij nog veel extra's zoals een bar, vloer, stoelen, tafels en wc. En als het iets is voor jullie kan je ook altijd eens kijken op spiegeltenten.com.
Groetjes,
nog veel succes



evelien
30-8-2008
 Meld misbruik10-6-2008 13:05:54

Hey Lien,

Wij doen ons feest in een tent in de tuin bij mijn ouders. Gezien er veel bomen staan hebben we ons moeten beperken tot een tent van 7,5 m op 15m,wat niet echt groot is, maar wij kunnen nog veel mensen kwijt in de tuin, en indien slecht weer binnen.

De prijs van de tent valt op zich wel mee. Wij hebben wij intertent gehuurd.

Maar stoelen en tafels zijn in verhouding wel duur. We betalen 4 euro per stoel (met hoes) en ik denk ongeveer 9 euro per tafel. Dit zonder linnen. De prijs voor een receptietafel is ook duur, ik geloof rond 25 euro/stuk.

Er zijn wel nog veel dingen waar je rekening mee moet houden, maar het feest is zó charmant en persoonlijk allemaal. Ik ben in ieder geval reuzeblij dat we het in een tent in de tuin kunnen doen.

Het is wel zeker zo dat het feest in een zaal waarschijnlijk goedkoper en gemakkelijker is, maar je hebt ook voordelen als je het thuis doet. Zo hebben wij ervoor geopteerd om het eten niet té traditioneel te doen, en geven een grote barbeque wat héél leuk is als je een tuinfeest geeft. Héél lekker: 5 soorten vlees, 2 soorten vis en een uitgebreid buffet. Alles van servies, meubelen, linnen, kapstokken, eten en drinken wordt meegebracht door onze cateraar.
Dus uiteindelijk hebben we ook véél uit handen kunnen geven hoor!

Maar als je nog vragen hebt mag je altijd een mailtje sturen hoor:
eveliengovaert@hotmail.com


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info