Nu Online
Momenteel zijn er 71 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Instrumentale muziek

5-6-2008 15:50:08
Hoi,

Voor de huwelijksmis had ik het zelf bij een cd'tje gehouden, maar mijn vriendin ziet meer in live muziek. Ze heeft een paar collega's gevraagd die de mis instrumentaal willen opluisteren (met synthesizer en gitaar). Ik vraag mij echter af of dat wel leuk gaat klinken. Zijn er nog mensen die voor zuiver (niet klassiek)instrumentaal zijn gegaan en welk soort muziek kiest men dan best. Voor niet instrumentale muziek had ik ideeen genoeg, maar kan men voor (niet klassieke)instrumentale liedjes naar hetzelfde repertoire gaan als van gezongen liedjes?

Koen
12-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 754

julien

Meld misbruik5-6-2008 16:01:18

joke
12-7-2008
 Meld misbruik5-6-2008 16:09:54

Hallo Koen,

Wij hebben ook enkele instrumentale liedjes in kerk.
Openingslied = soundtrack Shakespeare in love
commuie = armstrong - balcony scene (romeo & juliiet)
en voor de mensen de kerk binnekomen worden er nog enkele instrumentale liedjes gespeeld, tot iedereen zo wat zit. Maar dat laten we aan de muzikant over.
de repertoires van gezongen liedjes zijn wel niet hetzelfde als die van de instrumentale. Voor sommige liedjes heeft onze muzikant wel lang moeten zoeken, dus zeker op tijd aan beginnen, zou ik zeggen!

Grts, Joke

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik5-6-2008 16:57:09

Hoi Koen,

Wij hebben het ook zo goed als instrumentaal gehouden, maar niet oerklassiek.
Wij nemen:
intrede: Conquest of paradise - Vangelis
tussenzang: Humility - Wim Mertens
tekenen reg.: Because We Believe (wel gezongen) - Bocelli & Borsato
offerande: the medalion - Soundtrack Pirates
communie: Rose - Soundtrack Titanic
uittrede: Alegria (wel gezongen) - Cirque du Soleil

Hopelijk ben je er iets mee!

www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik6-6-2008 12:47:34

Hey Koen,

Je hoeft niet bang te zijn dat live muziek niet leuk zal klinken. Wij zijn onlangs naar een huwelijksviering geweest waar een koor (8 mensen) a capello zong. En ze zongen vrij klassieke stukken. Ik moet zeggen dat het toch wel mooi was, ik had het zelf nooit gedacht. Live muziek geeft een extra toets aan de viering.
Wijzelf doen beroep op een fluitkwartet. Er zijn eigenlijk wel veel liedjes, ook moderne, die heel mooi klinken zuiver instrumentaal...
Je kan altijd met die mensen eens samenzitten en aan hen zelf vragen of de liedjes die jullie voor ogen hebben, wel mooi zullen klinken. Ze weten dat normaal gezien wel hoor of het mooi zal zijn of niet.

Tim

Meld misbruik8-6-2008 14:12:32

Hoi Koen,

Reeds enkele jaren doen we geregeld in het weekend huwelijksvieringen. Dit wil zeggen dat een professionele pianist (van oa Subliminall en speelt met Daisy Thys ea) en zangeressen de liedjes spelen en zingen die je zelf kiest. Dit allemaal voor een zeer behoorlijke prijs.
Mail me maar als je wat meer ideetjes wilt.
Groetjes,
Annelies
andalouseke@yahoo.com
http://www.pixum.nl/members/andalouseke/

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...