TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Barbara
7-11-2008
|
5-6-2008 9:46:44
Hoi Karolien,
Ik moet zeggen dat dit bij de laatste bruiloften die ik bijgewoond heb overal het geval was... Het hoeft daarom niet duur te zijn. Je kan ze ook zelf maken bv. met de spulletjes die ze bij AVA hebben. Dan ben je voor 1 euro per koppel zeker gesteld. Zo had mijn nicht glazen potje met muntjes in hartvorm, een collega een glazen potje met koffiebonen met daaraan een kaartje 'kom eens op de koffie' en mijn schoonbroer had een blikje met zaadjes om klavertjes te laten groeien. Ik vind het alleszins een mooi aandenken aan het feest voor de gasten, maar als jullie er anders over denken, laat dan zeker jullie hoofd niet gek maken...
Groetjes, Barbara
|
|
els
|
5-6-2008 9:48:16
Hey, Ik zou als ik jou was alleen iets geven met u foto erop van de dag zelf,want uiteindelijk alles wat de mensen krijgen beland in de vuilbak.Dan is het geld weggegooid. Wij hadden chocoladerepen(leonidas)en die koste 1.30het stuk dat valt nog heel goed mee.is lekker en het hoesje houden ze als herrinering. Groetjes
|
|
Dirk
14-6-2008
|
5-6-2008 9:53:37
Het is niet omdat iedereen het doet, dat jij het ook moet doen. Het is misschien wel leuk maar de genodigden zullen je niet minder sympathiek vinden als je geen geschenkje geeft, denk ik. Wij geven niet echt een geschenk maar wel een bedankingsfoto, de trouwdag zelf genomen.
Groetjes,
Dirk (overmorgen is het zover!)
|
|
Kim
7-5-2013
|
5-6-2008 10:14:11
Hey, wij geven bedankjes, eigenlijk is onze tafelversiering ons bedankje!
Maar wij krijgen nu de opmerking van getuigen, ouders... Dat we een foto "moeten" geven :S die bedankjes kosten al genoeg en ik weet uit ervaring dat meer dan de helft van die foto's ook in de vuilnisbak eindigen...
Ik zou me zeker NIET verplicht voelen om iets te doen, het feest op zich vind ik zelf ook al méér dan voldoende!
|
|
Caroline
15-9-2007
|
5-6-2008 10:41:41
Hallo, Een foto vind ik ook een bedanking, een kaartje nadien ook,... maar ik stel het wel op prijs om iets te krijgen als merci voor de kado en zoals hieronder gezegd werd, dat hoeft niet veel te zijn. Ik heb zo al gewoon een wit kaartje gekregen met een bedanking erop, een foto, een zakje met zonnebloempitjes en een bijhorend tekstje. Wijzelf hadden zelf zakjes snoep gemaakt met een fotootje en een tekst erbij. Dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Groetjes
|
|
Caroline
15-9-2007
|
5-6-2008 10:42:32
Trouwens, als je ze op het feest uitdeelt, moet je nadien geen postzegels meer betalen:-)
|
|
Esther
|
5-6-2008 15:09:43
Wij geven/posten het bedankje na het feest. Ongeveer 2-tal maanden later.
Persoonlijk vind ik een foto uitdelen op de dag zelf nogal "gemakkelijk". Het is veel leuker om een tijdje later nog eens bedacht te worden met een persoonlijk kaartje.
Trouwens, het is ook pas achteraf dat je weet wat je van iedereen gekregen hebt als geschenk, en daar kan je dan op het kaartje eventueel iets van zeggen (vb wat je ermee gedaan hebt).
|
|
joke
12-7-2008
|
5-6-2008 16:24:21
Hey Karolien,
Wij sturen nadien gewoon een mooi bedankingskaartje op. We vinden dat ook nogal duur en niet echt nodig. Maar das ieder zijn mening, hé. is ook te zien hoeveel je kan uitgeven natuurlijk...
|
|
WANDA
27-6-2008
|
5-6-2008 18:06:29
Wij geven drankflesje met onze namen op. We zijn op het feest zelf met 80 personen, en zij zijn er bij van het begin tot het einde. Ik had zo iets van dan moeten we na ons reis geen zorgen meer maken over het versturen van een kaartje, weer al die zegels plaken:s die adressen schrijven... pff... het spaart ons enorm veel tijd uit! Je betaald mss ietsje meer... Maar ik vind het echt de moeite waard hoor
Groentjes Wanneke
|
|
Hanne
30-8-2008
|
5-6-2008 20:50:47
Nee, je bent daar zeker niet verkeerd in! Wij geven ook geen bedankjes. We sturen achteraf wel een foto op van ons die dag. Zelf vind ik dat ook altijd een heel leuk aandenken aan een trouw waar je naartoe bent geweest. Maar ik ken er veel die helemaal niets doen! Helemaal geen probleem. Alles kan en mag! Niets moet!
|
|
Inge
14-7-2009
|
5-6-2008 20:52:54
Wij gaan ook alleen een foto opsturen achteraf. Toen ik in het begin op dit forum zat en er op mijn werk iets over zei (over die bedankingen) had daar nog nooit iemand over gehoord. (ondertussen heb ik bij toch een twintigtal mensen gepolst en dit is dus niet de gewoonte want niemand had al een huwelijk meegemaakt waar ze nog een cadeautje kregen). Uiteindelijk is het inderdaad allemaal weggegooid geld. Een foto lijkt ons dus voldoende en dan kan je er iets persoonlijks opschrijven. Dus doe wat je zelf wil, uiteindelijk proberen ze alles commercieel uit te buiten zodat je je op de duur verplicht voelt om dingen te doen die je normaal gezien niet zou doen.
Groetjes, Inge
|
|
Ellen
11-7-2009
|
6-6-2008 9:17:31
Wij sturen achteraf een mooie foto op met een aangepast tekstje per persoon... Dat is volgens ons de beste manier om iemand te bedanken! We hadden een afspraak met de fotograaf om onmiddellijk na de huwelijksreis de kaarjtes te krijgen... Zo hebben de mensen toch hun bedanking tussen een maand en anderhalve maand na onze trouw. Bedankjes op het feest zelf vind ik overbodig. Wel zetten we naast het gastenboek een grote schaal met chocolaatjes of muntjes, eventueel met onze namen op. MAar daar zijn we nog niet uit...
Groetjes en veel succes!
Ellen
|
|
Karolien
23-5-2010
|
6-6-2008 10:18:01
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben volledig gerustgesteld, en weet nu dat ik dus niet abnormaal ben :-)
@ Ellen het idee van die mand met chocolaatjes vind ik echt wel tof!!!
Thx
Groetjes, Karolien.
|
|
KATLEEN
26-7-2008
|
6-6-2008 16:07:32
bij ons is dat niet de gewoonte. Wij sturen achteraf wel een bedankingskaartje met of zonder foto.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|