TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
saskia
18-7-2020
|
4-6-2008 14:29:25
hey sofie
ik denk dat je te laat bent.als ik het goed lees had je vorige week al terug moeten starten met je pil.volgens mij moet je wachten op je volgende menstruatie om terug te starten maar ondertussen ben je wel onveilig.dus ofwel veilig vrijen en anders er deze maand er gewoon voor gaan en zorgen dat je raak hebt voor de trouw.geen menstruatie dan in ieder geval.
|
|
Karen
4-7-2008
|
4-6-2008 14:30:38
Ik geloof dat je best 3 maanden nadat je de pil hebt genomen, moet wachten eer je zwanger wil worden. Ondertussen kan je natuurlijk met condoom vrijen. Dus kun je nu best al stoppen met de pil.
|
|
saskia
18-7-2020
|
4-6-2008 14:43:05
ik was in de eerste maand na het stoppen zwanger van mijn dochter en toch geen problemen mee gehad hoor en bij mijn zoon na 2 maanden. ik ben nu ook al een dikke maand gestopt maar had nu zoveel geluk niet.heb gezegd we houden het voor de huwelijksnacht.
|
|
Marjan
6-9-2008
|
4-6-2008 14:58:55
Nu nog beginnen haalt volgens mij niet veel uit, je zou wel al foliumzuur moeten nemen als je wil dat je kindje gezond is... Je maakt dat namelijk niet aan als je de pil neemt en je hebt dat wel nodig.
Marjan
|
|
Katrien
9-8-2008
|
4-6-2008 15:12:44
Hey,
Algemeen: Met de pillen van vandaag de dag, hoef je niet meer te ontpillen. Tenzij je natuurlijk een zware pil ofzo zou nemen.
@Sofie De beste raad krijg je waarschijnlijk van je gynaecoloog, ik zou hem/haar om raad vragen.
Groetjes, katrien
|
|
Isabel
11-8-2007
|
4-6-2008 15:13:43
Hallo,
ik denk dat je vraag eigenlijk een beetje overbodig is. Aangezien je een voorschrift liggen hebt maar toch nog niet naar de apotheker gegaan bent denk ik dat je ergens zelf wel weet wat je wil. Nu moet je inderdaad volgens mij een nieuwe cyclus afwachten en ervan uitgaan dat de kans erin zit. Ideale scenario's: 1) je bent zwanger en hebt helemaal geen kwaaltjes op je trouwdag 2) je bent niet zwanger maar hebt toch je maandstonden net niet op je trouwdag Slechts mogelijke scenario's: 1) je bent zwanger en serieus misselijk, moe,...op je trouwdag 2) je bent niet zwanger en hebt juist op je trouwdag je maandstonden Ik wil je niet bang maken ofzo maar dit is de realiteit, het kan in je geval echt alle kanten uit. De ene is snel zwanger, bij de andere duurt het lang. De ene heeft last van kwaaltjes, de andere niet. Je zou eigenlijk eens moeten bekijken wanneer je vruchtbare periode is en dan weet je al meer of je huisarts eens raadplegen. Hoe dan ook, ik wens je een mooie trouwdag toe, al dan niet zwanger! Hou ons op de hoogte.
Groetjes
|
|
winderickx
5-7-2008
|
4-6-2008 15:16:52
Hallo Sofie.
Ik ben nu 6 maanden gestopt met de pil. Ik had de eerste maand veel pijn in mijn onderbuik omdat ik mijn menstruatie moest krijgen. Nu nog altijdt niet zwanger. Over 30 dagen trouw ik. Soms kan je na een maand al zwanger zijn en soms kan het heel lang duren. Ge moet geen Foliumzuur in nemen, dat heeft mijn arts gezegt. ook een paar collega's van mij hebben dat niet gedaan, de kindjes zijn gezond geboren. groeten
|
|
Heidi
13-9-2008
|
4-6-2008 15:28:48
Ik ben vorig jaar gestopt met de pil, en nog altijd niet zwanger. Ondertussen ten huwelijk gevraagd... Nu hopen dat we zwanger zijn tegen september of dat ik mijn regels niet heb op de trouwdag of huwelijksreis (hoewel dat er dik in zit natuurlijk) als je regels mooi volgens het boekje komen, dan heb je je regels niet op je trouwdag, maar na de pil kan dat varieren. dus zeker weet je dat nooit. Wachten om zwanger te worden nu je toch met de pil gestopt bent, zou ik persoonlijk niet doen. je weet nooit hoe je lichaam reageert, maar ook zonder zwanger te zijn kan je je slecht voelen op je trouwdag. bij mij had de dokter bloed getrokken en zo gekeken wat ik best nog bij nam. ik heb foliumzuur en ijzerpillen denk ik, bijgekregen. tis altijd goed om eens bloed te laten trekken als je plannen hebt om zwanger te worden...
Groetjes Heidi 13/09/2008
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
4-6-2008 15:52:56
Hey,
Ik wil niet beledigend overkomen, maar de beste raad die voor jou geldt zal je niet vinden op dit forum. Maar wel bij je dokter. Hij kent jou het best en zal dus ook het best een advies kunnen geven.
Groeten,
Gerlinde
|
|
Els
|
4-6-2008 18:57:44
Hoi!
Wij zijn van vorig jaar september gestopt met de pil en ik heb nu nog steeds geen regelmatige cyclus en dus nog niet zwanger.
Het zou al echt moeten lukken dat jullie al zo snel een babytje mogen verwachten hoor... (al zou ik het jullie wel gunnen he)
Bij mij werd dat Foliumzuur zeker aangeraden. Je leest en hoort het overal!
Ook ik denk dat je onbewust al hebt gekozen om nu stilaan voor het eerste wondertje te gaan... anders was je al voor je pil gegaan.
Als je er een beetje wilt over verder kletsen, kijk dan maar eens op www.9maand.com Da's een heel tof forum!
Succes ermee.
Groetjes, Els
|
|
Elke
7-7-2007
|
4-6-2008 19:29:33
hoihoi
Ik ben reeds getrouwd en in dec vorigjaar gestopt met de DIANE pil (en die is behoorlijk zwaar) omdat ik deze vaak moest doornemen omdat ik pijnlijke cycli heb. Nu in de 3de maand had ik al prijs (niet slecht bedoeld hoor) Dus ontpillen en al de rest is gewoon onzin. Ben je vruchtbaar en je hebt gevreeen is de kans groot dat het raak is. Daar moet je rekening mee houden. Ook voor ons was het sneller dan gepland. Op internet staan ook ovulatie kalenders die berekenen wanneer je ovuleert dus misschien moet je dit eens bekijken of t risico groter was die dagen??? Nu moet je weten ik ben nu 15 weken zwanger en ziek en moe (En ook wel heel blij natuurlijk) en dit al sinds de 6de week ong. Maar weet dat niet iedereen hier last van heeft, het kan ook anders!!
Misschien als je overtijd bent een testje ...???
Groetjes El mama in spe
|
|
karlien
28-6-2008
|
4-6-2008 20:53:37
Ik stop ook pas met de pil de dag na de trouw. Idd ook om de reden dat ik die dag echt mijn regels niet wil hebben. Je kan denk ik terug herbeginnen, maar dat staat denk ik wel in het boekje bij je pil. Ontpillen is idd onzin. Ik was nog niet deftig gestopt en al zwanger (is helaas slecht afgelopen.) Omdat wij dan even wilden wachten tot na de trouw vroeg ik aan de dokter een zeer lichte pil, mat het oog op dat ontpillen, en hij zei dat dat echt onzin is.
|
|
sofie
12-7-2008
|
4-6-2008 21:19:23
ik had ook de diane-pil, het geeft me toch al een beetje moed om te horen dat het bij niet iedereen zo lang duurt. heb een paar collega's waar het lang heeft bij geduurd en die na een paar jaar nog altijd aan het proberen zijn, of ik vruchtbaar ben weet ik niet, dat zal ik wel merken als het zover is, ik hou jullie zeker op de hoogte
|
|
Charlotte
19-9-2008
|
5-6-2008 12:25:26
Oh joepie, ben heel blij te horen dat de diane-pil toch geen invloed heeft op het zwanger worden. Mijn gyneacoloog had me gezegd dat ik zeker het eerste jaar niets moet verwachten. Op zich heb ik wel geduld mr zou het toch wel toffer vinden om na paar maandjes al groot nieuws te hebben!! Ik stop in augustus en trouw in september.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|