Nu Online
Momenteel zijn er 61 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelverdeling avondfeest - wanneer?

  4-6-2008 11:37:16
Hoi,

Ik heb een vraagje omtrent de tafelverdeling. We hebben al enkele ideetjes om de mensen aan tafels te verdelen, maar we vroegen ons af wanneer je die tafelverdeling aan de mensen meedeelt.

We hadden bv. gedacht om met snoepjes of met naamkaartjes in bepaalde kleuren te werken. Maar wanneer geef je die dan aan de gasten? Wij hebben slechts 1 receptie voor zowel de avondgenodigden als de receptiegasten, dus geven bij het handjesschudden vind ik een beetje raar want dan wordt een deel van de gasten 'uitgesloten' en wordt het ze direct duidelijk gemaakt dat ze "maar" voor de receptie gevraagd zijn.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Alvast bedankt!
Griet

Griet

Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 3105


julien

 Meld misbruik4-6-2008 12:15:31




Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik4-6-2008 12:24:55

@ julien:
ik denk niet dat dat altijd de fout is van de zaal hoor.
als ik mensen apart zou uitnodigen voor de receptie zou ik ook geen 2 recepties doen (of aperitief zoals jij het noemt)
als dat de wensen zijn van het koppel, moet de zaak meegaan...

ik denk dat je de tafelverdeling best pas na de receptie geeft.
of je laat de namen afroepen als de anderen al weg zijn.
als er een einduur stond op de receptie uitnodigingen, dan gaan die mensen wel weg hoor.
tijdens de receptie zou ik het zeker niet geven om lastige situaties te vermijden.
je kan ook binnen (of in de zaal van het eten) een bord zetten of ophangen met de tafelverdeling

Groetjes
Heidi
13/09/2008



Griet

 Meld misbruik4-6-2008 12:42:01

Heidi,

Dat had ik ook al gedacht, om in de zaal zelf een bord uit te zetten met daarop dan bv de naamkaartjes in de juiste kleuren. Dat zal waarschijnlijk het beste zijn.

Julien,

Jouw raad is ongetwijfeld goed bedoeld, maar ik zat niet op een preek te wachten over onze beslissing om 1 algemene receptie te geven. Het was onze keuze en we hebben daar onze redenen voor.

Groetjes.



Chantal
30-8-2008
 Meld misbruik4-6-2008 12:53:27

ik ben van plan om dit aan onze getuigen te vragen dat zij de tafel meedelen aan de gasten (nadat we ze verwelkomd hebben).

groetjes
Chantal
30/08/08



Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik4-6-2008 13:22:03

Hey,

wij hadden ook maar 1 receptie & dit was onze eigen keuze en geen fout van de zaal hoor!
Wij hadden veel buitenlandse gasten en die kan je toch moeilijk ergens droppen tussen de kerk en het feest. Daarenboven is het ook leuker voor de mensen die naar de kerk komen dat ze dan direct naar de receptie konden.
Ik ben heel blij dat we dat zo gedaan hebben! Onze receptie duurde twee uur en had 7 hapjes en daarom hebben wij ipv een voorgerecht een soep gegeven, de mensen waren toch wel niet te hongerig.

Voor onze tafelverdeling wouden wij ook snoepjes geven ofzo, maar uiteindelijk hebben wijg ewoon de namen laten afroepen door de Maitre D van de feestzaal. Hij zij de tafelnaam (altijd een gezelschapsspelleke), riep de namen van de mensen af die aan die tafel zaten en dan bracht de ober hen naar die tafel. Zo ging dit allemaal heel vlot en was het voor de mensen van de receptie ook duidelijk dat het tijd was naar huis te gaan, en als iemand dat erg vind dat die 'maar' voor de receptie is uitgenodigd, dan is dat zijn probleem!

Succes ermee :)

Cathy
11 dagen gehuwd




Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik4-6-2008 15:43:59

Hallo,
Ik vind dat ook helemaal geen fout van de zaal of van jullie. Op de trouw van mijn nicht was er ook een receptie waar zowel receptiegasten als avondgenodigden op uitgenodigd waren. Op het einde van de 'begroetingsrij' stond iemand van de zaal met de kaartjes waarop dan stond aan welke tafel wij zaten. Zij vroegen gewoon of we ook voor het avondfeest uitgenodigd waren en indien ja, gaven ze ons kaartje.
Op het einde van de receptie werden dan de tafels afgeroepen.
Ik denk dat je zelf toch ook wel kan inschatten of je uitgenodigd zal zijn op de receptie of op het avondfeest... bij collega's bv. verwacht ik helemaal niet dat ik op het avondfeest zou uitgenodigd zijn.
Als ik jou was, zou ik het eens voorleggen aan de eigenaar van de zaal. Zij zullen wel ervaring hebben met dit soort dingen en een voorstel doen.
Groetjes



shirley
12-7-2008
 Meld misbruik5-6-2008 10:21:06

hoi,
bij mijn schoonzus waren de menukaarten op elke tafel verschillend van kleur vooraan in de zaa stond een prikbord en dan hangde daar een papiertje met een kleur op en daaronder de namen van de mensen dit verliep zonder problemen en heel vlot de mensen moesten zelf kijken waar ze moesten zitten en dat vond niemand raar
shirley
12/07/2008


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...