TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
18-7-2008
|
2-6-2008 19:36:18
Hey,ik vindt het spijtig te horen dat sommige schoonmoeders zo kunnen doen. Ik zou indien mogenlijk al zeker nie meer over jullie budget praten,eigelijk heeft zij er nie veel mee te maken wat het kost hé. Plan het zoals jullie het willen,wil je restaurant y ,neem die dan,zij moet uiteindelijk ma content zijn met je keuze! En je mama de grond in boren,sorry,ma da vindt ik nie kunnen,ze kan zich voor 1 dagje toch volwassen gedragen hé
Probeer je er nie teveel in op te jagen en geniet er wat van meid!! Nog veel succes sarah
|
|
Caroline
15-9-2007
|
2-6-2008 20:50:40
Hallo, Zoals Sarah hieronder zegt, gaat ze echt wel over alle grenzen heen. Die opmerkingen over je ma hoef je toch echt wel niet te pikken. Hoe reageert je vriend daarop? Kan hij die zaken eens niet met haar bespreken? Kunnen jullie niet gewoon knopen doorhakken en haar meedelen waar alles zal doorgaan enzo zonder haar nog naar haar mening te vragen? Veel courage
|
|
Petra
22-8-2008
|
3-6-2008 8:16:02
Hey Dafne, Wij trouwen ook op 22 augustus ! Ook hier begint de stress serieus toe te nemen want het komt echt dichtbij nu. Gelukkig heb ik geen problemen wat mijn en mijn ventje zijn familie betreft. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk moet zijn om zo negatieve reacties te krijgen. Maar jullie gaan daar sterker uitkomen, je moet des te harder laten zien dat ze jullie geluk niet stuk krijgen. En probeer ze verder gewoon zo weinig mogelijk te betrekken bij alles, doe gewoon jullie zin, het is jullie dag !!! Veel succes nog ! Groetjes, Petra 22-08-08
|
|
Inge
27-9-2008
|
3-6-2008 10:21:42
Hallo Dafne, Tja, dat bij jou de spanning te snijden is, kan ik best begrijpen. Ik kan niet uit ervaring spreken, mijn toekomstige schoonma is wel zenuwachtig, vooral over ons en haar budget, maar uiteindelijk hebben mijn vriend en ik besloten dat wij het gaan kiezen. Het is ons feest en we organiseren zoveel mogelijk zelf. Dat is trouwens ook superleuk en doordat het zo druk is heb je weinig tijd om na te denken. Als ik jou was, ik zou niet meer vertrouwen op mijn schoonma en alle touwtjes weer zelf in handen nemen. Wel nog één vraagje : hoe reageert je verloofde op de uitspraken van zijn ma? Kan hij er niet eens mee praten? Ik wens je alleszins veel succes en als je je verloofde echt graag ziet, moet je ervoor gaan! Succes ermee.
|
|
Florence
9-8-2008
|
3-6-2008 10:28:07
Hey
probeer het wat te relativeren. Dat probeer ik ook tenminste. Van mijn schoonouders krijgen we ook niet echt veel steun. Voor mijn schoonmoeder was het een zeer grote schock dat we gingen trouwen. Ze vroeg zich eigenlijk af of dat gewoon samenwonen niet beter was! Wel raar want ze is zelf getrouwd! Ik heb geleerd haar niet meer te veel te vertellen over onze trouw. Trouwens de dingen waarbij we wilden bij betrekken, was nooit goed of we moesten heel de tijd achter hun gat zitten dat het in orde was. Uiteindelijk konden we zelf doen (allez ja kon ik het zelf doen). Neem nu de gastenlijst, ondertussen weten ze al 10 maand dat we gaan trouwen. Ze zijn er nog altijd niet uit! Ik heb de kaarten al lang gemaakt en uitgedeeld en er zitten aparte kaartjes bij waarvoor de mensen uitgenodigd zijn. Wel nu gaan ze tegen de mensen zeggen, dat ik dat verkeerd heb gestoken en dat ze toch voor nog iets anders zijn uitgenodigd. Als mijn vriend dat vraagt wat er verandert is, dan willen ze daar geen antwoord opgeven, omdat ze het zogezegd nog niet weten. En trouwens het is toch pas goed als we dat een week op voorhand weten of de mensen komen en waar naartoe ze komen...Ik denk dat het wel leuk is voor diegene die ALLES moet regelen een duidelijk zicht heeft op de genodigden. Zeker en vast als je no bepaalde dingen wilt plannen en moet aankopen, zodoende je niet onnodige veel geld uitgeeft of met tekorten komt te zitten...Daarnaast komen ze nog vaak af met oei, we hebben nog een extra kaart nodig. Wel ik heb er 100 gemaakt en ik maak er geen meer bij! Ah ja en ze werken allebei niet meer, dus dat is geen excuus dat ze geen tijd hebben. Mijn mama brengt altijd alles in orde en gaat voltijds werken. Dus wat zeg ik nu, ik probeer alles zo goed mogelijk bij te houden, mijn vriend zit vaak achter hun gat. En is er iets niet in orde die dag, dan trek ik mij daar niets van aan! Langs mijn kant zal alles in orde zijn! En het gaat een bangelijke dag worden, aangezien ik alles zelf regel weet ik dat!!!! Loopt er iets fout langs mijn vriend zijn kant, kan zijn vader het oplossen, want het is allemaal toch niet dringend om alles op tijd in orde te brengen! Nu ja ik weet dat dat hun manier is om te proberen ons huwelijk te boycotten! Over 't laatst wou de vader eens met ons komen praten over onze relatie, omdat hij vindt dat wij geen goede relatie hebben en niet zoveel geld wilt uitgeven als we toch gaan scheiden! Dan moet je weten dat hij en zijn vrouw amper nog met elkaar praten en ze kunnen eens niet op vakantie/weekend met elkaar gaan, want daar moet dan altijd een ander koppel bij zijn. Ik kan mij dat moeilijk voorstellen, ik ga graag eens opweekend met mijn schatje en een ander koppel zou te veel storen :-) Anyway, het is niet voor niets dat er veel grappen zijn over schoonfamilie en vooral schoonmoeders....Ik heb mij daar ook al veel in geërgerd, maar nu kan het mij gestolen worden. Wij zullen ons leven wel samen bepalen, zonder pottenkijkers!!! Doen ze moeilijk maakt niet uit, ik erger er mijn niet meer aan. Want op het eind van de dag zullen zelf aan het korste eind trekken. Probeer gewoon vriendelijk te doen, zeg hen als ze zich niet te moeien hebben....En geven ze kritiek, trek het u niet aan! Je bent beter dan dat en bedenk dan dat je de dingen (die je echt moet doen) enkel doet voor diegene die je graag ziet!
Kop op he!
|
|
Inge
14-7-2009
|
4-6-2008 21:54:03
Hey,
ik kan me goed inbeelden hoe je je voelt. Mijn ouders en de ouders van mijn vriend kunnen elkaar niet uitstaan. Mijn ouders hebben me vier jaar geleden aan de deur gezet omdat ik niet wou betalen wat zij wilden (400 euro terwijl ik maar halftime werk had) en toen heb ik vier maanden bij mijn vriend en zijn ouders gewoond. Nu is het ondertussen al veel beter tussen mij en mijn vriend en mijn ouders, maar zijn ouders willen niets meer horen van de mijne. Om mijn kleed te gaan kiezen heb ik dus de eerste keer mijn ma en mijn zus meegenomen, en de laatste keer mijn schoonmoeder. Ik ben er zo goed als zeker van dat ze de dag zelf ook wel iets gaan laten verkeerd lopen. Mijn ma gaat "vriendelijk" willen doen en doen alsof er niets gebeurd is, en dat gaat bij zijn ouders in het verkeerde keelgat schieten. Uiteindelijk is het onze dag en ik hoop dat iedereen zich toch een beetje volwassen gaat gedragen. We betalen ook alles zelf dus daar hoeven ze zich niet mee te bemoeien.
Dus laat niet op je kop zitten en probeer het je niet teveel aan te trekken! Nog veel succes! Inge
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|