TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Amber
9-8-2008
|
2-6-2008 13:47:03
Hey, Ik heb hier vorige week een gelijkaardig berichtje gepost. Ik had ook schrik, omdat we zo weinig gasten hebben (80 avondfeest, 80 receptie). Dus jij hebt in mijn ogen al een monsterhuwelijk! Ik heb hier veel steun gekregen van de meisjes. Ze stelden me gerust met het feit dat ik dan uitgebreid de tijd zou hebben om met iedereen een praatje te slaan. Dat het veel persoonlijker is... Mijn uitnodigingen zijn vandaag de deur uit, en ik heb toch nog een beetje gewisseld tussen receptie en avondfeest. Resultaat: 100 man avondfeest en 65man receptie. Zo is het feest 's avonds toch wat gevulder, en de receptie korter. Toch blijft alles binnen het budget! Wij hebben er wel voor gekozen alleen mensen uit te nodigen de WIJ kennen. Dus geen vrienden van ouders enz. Dan heb je natuurlijk al ineens een pak meer mensen. Nee, ik zou me er geen zorgen over maken! veel succes ermee! xxx www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
|
|
Hanne
30-8-2008
|
2-6-2008 14:27:35
Daar moet je je geen zorgen in maken! Je hebt toch een grote groep mensen?
Wij hebben 120 personen op receptie (waarvan er zeker een deel niet komen wegens te ver), 65 op eten en nog eens een 20 à 30 op avondfeest. Wij vinden dit meer dan genoeg! Er zijn een aantal mensen van wie we nu al weten dat ze niet zullen komen, maar dat we uit beleefdheid of morele verplichting uitgenodigd hebben.
|
|
annelies
|
2-6-2008 14:32:53
Eigenlijk wel komiek dat we ons toch over alles zorgen maken. Ik heb dus juist het tegenovergestelde. Wij moeten onze gatsenlijst nog opstellen maar er komen er nog steeds bij, er valt ons reglematig nog iemand in. Wij hebben nu ongeveer een 130 genodigden en dat is voor mij eigenlijk al wat op tmeest. Ik heb toch al verschillende trouwfeesten meegemaakt en ik vind die van rond de 100 ideaal. Al enkele keren feesten van meer dan 200 en dat is te veel, veel te druk ... Je kan nooit met 200 man met iedereen eens praten, terwijl als er wat minder volk is heb je er zelf meer aan. En we trouwen toch in de eerste plaats voor onszelf. Ik wil, me dus echt wel amuseren op mijn feest! Wat je wel moet doen, is er met je zaal over hebben, zodat die de zaal zodanig schikken dat de genodigden goed zitten zonder het gevoel te krijgen dat de zaal te leeg is . Veel succes nog
|
|
ellen
20-9-2008
|
2-6-2008 14:41:31
Dag Ilka,
ik zou me ook absoluut geen zorgen maken! wij doen niet echt een receptie, de mensen krijgen een glaasje aangeboden aan de kerk maar wij hebben zo'n 100 mensen op het avondfeest en dan nog een 60 tal mensen op het dansfeest. Voor ons is dit al méér als genoeg. Met de burgerlijke trouw hadden we thuis een etentje gegeven voor 20 mensen, de tijd vloog toen al zo snel dat ik niet met iedereen echt heb kunnen babbelen. En dan moet je weten dat de burgerlijke trouw nog maar 20 minuten duurt en je de rest van de dag alleen maar met je naaste familie bezig bent. 't Is des te leuker als je de tijd hebt om met iedereen even te babbelen, dan pas geven de mensen ook hun positieve reacties naar jou toe. Veel succes, Ellen
|
|
Ilka
7-6-2008
|
2-6-2008 14:42:58
Hoi,
bedankt voor jullie reacties :-). Begin mij al wat beter te voelen.
|
|
Joke
25-4-2009
|
2-6-2008 15:04:01
Laat varen, die hersenspinsels en zit er echt niet mee in ! Een trouwfeest van 80 man voor het eten is groot genoeg om een feestelijk karakter te hebben en klein genoeg om nog gezellig te zijn en met iedereen te kunnen spreken !
En wat de receptie betreft: ook 120 man is zeker groot genoeg; anders heb je er zelf geen plezier meer aan ! Wij hebben wellicht een 300 man op de receptie (veel kennissen van de ouders), en ik ben nu al aan het uittellen hoeveel luttele seconden we dan maar hebben voor iedereen... Geniet er dus van dat je tijd zal hebben om met iedereen te spreken !
Jouw aantallen lijken mij echt wel een gemiddelde grootte te zijn zoals je zelf schrijft. En een groter feest betekent niet noodzakelijk een leuker feest, nietwaar ?
Veel plezier op je huwelijksdag ! Joke
|
|
Karolien
23-5-2010
|
2-6-2008 16:42:35
Zoals met veel zaken is het niet de kwantiteit maar de kwaliteit die telt... Je moet je dat echt niet aantrekken.
Groetjes, Karolien.
|
|
Marieke
18-4-2009
|
2-6-2008 20:44:11
Hey,
Jullie trouwen toch in de eerste plaats voor jullie zelf? Wij gingen eerst in het buitenland trouwen, maar nu zal het een receptie zijn & feest voor ongeveer 60 personen, & wij willen er echt enkel de mensen bij die we ECHT willen, dus niet tante x en nonkel Y die wel al 10 jaar nier meer gezien hebben, dus ik ben content met die 60.
Voor sommige mensen heb ik echt geen behoefte om die te zien, kan zel fzijn dat ik m'n eigen nicht nie vraag (heb die al 5 jaar niet gezien), & ik zal er enorm van genieten van die 60 mensen die me zeer dierbaar zijn bij me te hebben...
Wij worden alleen maar "lastig" als de ouders een poging ondernemen om er nog mensen bij te zetten die we zelf niet willen :)
Groetjes & succes
Marieke
|
|
Kimberley
12-9-2008
|
3-6-2008 8:36:25
hey,
Bij ons ook alleen genodigde die wij willen erbij hebben. Ik woon nu 4 jaar in België en heb van mijn familie, buiten mijn ouders en zus, hier nog geen mens gezien of gehoord. Die hoef ik er dus ook niet bij. Aan mijn ventje zijn kan zien we ook een groot gedeelte van de familie niet(tenzij ze iets nodig hebben) dus die komen ook niet. We hebben ook gezegd geen neven en nichten, want dan blijf je aan de gang. Met als resultaat dat wij op een aantal komen van max. 35 personen(ons inclusief). Mega klein dus, maar Mega gezellig. Daar heb ik alle vertrouwen in. Jou aantallen ogen voor mij inmens. Dus don't worry, komt allemaal goed
Groetjes!!
Kimberley 12/09/2008
|
|
Tineke
|
3-6-2008 9:09:13
Bij on is het ook klein en gezellig. Ik had geen zin in familieleden die ik al 5 jaar niet meer gesproken heb. Wij zitten tussen de 35 en 40 gasten de hele dag. Alleen mensen die ik heel graag zie... Maak je geen zorgen om het aantal. Het wordt sowieso een mooie dag en ik denk dat je meer kunt genieten met 80 gasten dan met 200. Anders loop je te stressen of je wel met iedereen gebabbeld hebt enzo... Groetjes, Tineke 14/08/08
|
|
veerle
1-2-2009
|
3-6-2008 20:09:25
Hey,
bij ons een beetje een omgekeerd probleem. We hebben beide een grote familie, met neven, nichten, ... komen we al aan bijna 150p, dus geen verre familie in... Ik zou juist veel liever minder gasten hebben, dus wij nodigen al weinig mensen uit buiten de familie. Met minder is leuk denk ik, dan heb je tenminste tijd om met iedereen te babbelen, ... en wordt het zeker even gezellig...
Niet mee inzitten dus! Veerle
|
|
saskia
18-7-2020
|
4-6-2008 16:00:23
hey,
wij gaan met 23 zijn om te eten 's middags waren er 32 gevraagd maar 3 moeten werken,en 6 wilde enkel op avondfeest komen. en voor 's avonds hebben wij iets meer als 100 mensen gevraagd en er zuller er in totaal ons inclusief 82 zijn. heb in totaal 7 tafels 's avonds en dat is meer als genoeg om overal eens gezellig langs te lopen. mij maakt het aantal niet uit,grote groep of kleine groep sfeer en plezier maak jezelf.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|