Nu Online
Momenteel zijn er 66 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwlijksreis naar Amerika?

31-5-2008 13:54:29
Hallo,

Zijn er mensen die op huwelijksreis gaan naar Amerika? Blijven jullie dan in dezelfde streek of trekken jullie rond? Mijn vriend gaat eigenlijk niet zo graag op reis maar zal voor één keer een uitzondering maken voor onze huwelijksreis (joepieeee). Amerika interesseert hem wel enorm en daarom zou hij graag naar daar op huwelijksreis gaan. Het zou voor een periode van twee weken eind augustus, begin september zijn. Ik veronderstel dat dit wel een hele dure reis zal worden, vrees ik. Alhoewel, je kunt het eigenlijk zo duur of zo goedkoop maken als je wil zeker?

Mijn ideale huwelijksreis zou eigenlijk een combinatie van 2 landen zijn (Mauritius, Kenia, Bali, Mexico, Dominicaanse, ...): eerst een weekje ergens een strandvakantie en dan naar een ander land vliegen om daar bijvoorbeeld nog een weekje op safari te gaan. Maar misschien is zoiets gelijkaardigs ook mogelijk in Amerika? Kan er mij iemand bepaalde zaken aan- of afraden? Ook misschien wat informatie over prijzen.

Alle tips zijn welkom!

Bedankt!

Mieke

Mieke

Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 422

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik31-5-2008 15:06:19

Hallo,

Wij zijn juist een weekje terug van one huwelijksreis naar de USA. We zijn daar een kleine 4 weken geweest en hebben in het zuidwasten een rondreis met een auto gemaakt.
Goedkoop was het niet, maar als we het per persoon per dag uitrekenen valt dat nog reuze mee.

Mocht ik jou zijn, twee weken is misschien wat weinig omdat je heen- en terugreis van deur tot deur al gauw elk 24 u duren. Florida is daarentegen wat dischterbij en daar kan je ook op strandvakantie geweest.
Mocht je naar de USA willen: op het forum allesamerika.com vindt je enorm veel informatie en kan je ook vragen stellen.
Veel voorbereidingsplezier!

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik31-5-2008 23:05:53

Dag Mieke,

Wij zijn ook net met vakantie geweest in het westen van Amerika en hebben daar met de auto een rondreis gemaakt (Californië, Arizona, Nevada, Utah). Het was niet onze huwelijksreis, maar ik heb mij wel de bedenking gemaakt dat het zeker in aanmerking zou komen voor een huwelijksreis !

Twee weken lijkt mij inderdaad te kort, er is zoveel moois te zien in de parken daar ! Je moet er natuurlijk wel voor zijn, om voortdurend met de auto van de ene naar de andere bestemming te reizen; of een strandvakantie ergens in het westen kan, weet ik niet.

Het oosten van Amerika is anders ook wel mooi, daar kun je dan bijvoorbeeld wat citytrips doen als je rondtrekt (Boston, New York, Washington, eventueel Philadelphia,... ) maar rondreizen zou ik in elk geval. Amerika is zo groot dat de landschappen er onderweg voortdurend veranderen en elke stad ziet er anders uit zodat ik naast de strandvakantie waarover je schrijft, toch niet de hele tijd op één plaats zou blijven.

Het is niet echt goedkoop, maar je kunt het tot op zekere hoogte inderdaad zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. En als je op tijd je vliegtuigtickets bestelt, valt ook die uitgave goed mee.

Veel succes !
Joke

Kim
28-6-2008
 Meld misbruik2-6-2008 7:59:14

Hey!

Wij gaan ook naar Amerika en blijven 8 dagen in NY en 5 dagen in Las Vegas.. Rondtrekken is niet echt iets voor ons, das persoonlijke keuze hé....

Groetjes,
Kim

Nog 26 dagen op de teller ;-)..

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik2-6-2008 13:56:38

dag Mieke

wij zijn vandaag bijna 1 jaar getrouwd(wat gaat de tijd snel !) en vorig jaar op huwelijkreis geweest naar Amerika.
Wij hadden nog nooit rondgetrokken, normaal gaan wij ergens twee weken op strandvakantie....niks avontuurlijk of zo

Het was echt geweldig goed ! zo goed dat we dit jaar teruggaan ( maar dan nu naar canada)

Het is echt heel tof om elke dag op een nieuwe bestemming toe te komen, het landschap veranderd ook uur per uur
Als je in die periode gaat, is het misschien wel goed om je slaapplaatsen op voorhand al vast te leggen, da's al een geruststelling.
Zeker in de nationale parken zit alles heel rap vol

Wij hebben heel onze route zelf bepaald, en onze hotels bij jetair usa geboekt.
We zijn vertrokken in San Francisco, zo naar boven Yosemite, death valley, al die parken daarrond, dan via Las vegas, (super tof vond ik ) naar san diego en LA

Zoals hieronder al gezegd, start je reis zeker door je in te loggen op het amerika forum en veeeel lezen en je route voorleggen

Geniet van je reis !
amerika is de max !

Groetjes
Christel

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...