Nu Online
Momenteel zijn er 90 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bezorgd over aantal gasten...

30-5-2008 12:27:02
Hey bruidjes en bruidegommetjes,
Ik heb een beetje schrik gekregen. Dit weekend gaan onze uitnodigingen de deur uit. Na een controle van onze gastenlijst vrees ik dat we niet zoveel volk gaan krijgen...
We doen een receptie en daarna avondfeest, elk feest met aparte genodigden.
Omdat wij een kleine vriendenkring en familie hebben, en nota bene in de verlofperiode trouwen, denk ik dat er niet veel volk gaat zijn.
Als iedereen komt, wat niet zal zijn, zitten we op 80man avondfeest en 60man receptie. Nu willen we wel alles even herzien en wat mensen omswitchen naar het avondfeest, om toch wat meer vulling te krijgen.
We zagen ons huwelijksfeest groot voor ogen, maar ik denk dat het toch maar een kleintje wordt. Op zich is dit niet zo erg, maar ik maak me zorgen...
Ook het idee om de receptie af te schaffen en iedereen op het avondfeest te laten komen kan niet wegens te ver boven ons budget.
Zijn er mensen die dit herkennen of me raad kunnen geven?
xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

Amber
9-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 571

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik30-5-2008 12:44:34

Hey,

Wat het avondfeest betreft hebben wij hetzelfde scenario. Er zijn 80 genodigden. Wij hopen uiteraard dat ze allemaal kunnen komen, maar rekenen op 60 mensen. Als het er meer zijn, zullen we meer dan tevreden zijn.
Je kan een feest van 60 man niet groots noemen, maar dat hoeft ook niet. Als de feestzaal niet te groot is, kan het best wel gezellig zijn.
Onze receptie zal grootser zijn, 200 genodigden. Als we willen kunnen we dus op ons avondfeest ook meer volk vragen, maar we doen dit niet. Alleen familie, zeer goede vrienden en enkele collega's zullen gevraagd worden. En als het er maar 60 zijn, dan is het zo. Ik ben ervan overtuigd dat we met zo'n groep ook heel wat ambiance kunnen maken hoor.

Wat we wel gedaan hebben, is alle mensen van het avondfeest uitnodigen op de receptie. We vonden dit kunnen juist omdat we op het avondfeest de mensen uitgenodigd hebben die heel dicht bij ons staan.

Trek het je niet te veel aan. Er zijn nog heel wat koppels die een kleiner feest houden hoor.

Ilse
18-10-2008
 Meld misbruik30-5-2008 12:51:00

Vorige zomer (echt midden de verlofperiode) zijn we naar een trouw geweest van heel goede vrienden. Op het avondfeest waren er ook zeker niet meer dan 60 aanwezig (denk zelfs dat het er slechts een 50-tal waren), maar we hebben ons echt allemaal héél héél erg geamuseerd en iedereen is vrij lang gebleven. Dus er moeten heus geen 200 aanwezigen zijn om een geslaagd feest te verkrijgen!

Ik zou er niet te veel mee inzitten en genieten van de mensen die er zijn. Zo kan je ook eens op het gemak met iedereen een babbeltje slaan zonder je heel de avond op te moeten jagen...

Inge
14-6-2008
 Meld misbruik30-5-2008 12:56:38

Bij ons gaat het ook klein zijn: receptie uitgenodigd 100 pers. en daarvan komen er maar 70, diner uitgenodigd 70 pers. en daarvan blijven er 55 (wel niet apart, de mensen van diner zitten ook al in de receptie). Het zij zo, we zullen er zo ook wel een leuk feestje van maken. Nu gaan we tenminste tijd hebben om met iedereen een babbeltje te slaan, de fotograaf moet zich niet haasten om iedereen eens op de foto te krijgen,..

Groetjes,
Inge
14/06/2008

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik30-5-2008 13:14:01

Hey,

Waarom zouden trouwfeesten alleen maar goed zijn als er erg veel volk is? Het zijn meestal de feestzalen die zeggen dat een trouw van geen 200 man, maar "kleinschalig" is!

Wij hebben het dus wat kleinschaliger aangepakt. We hebben 100 mensen uitgenodigd en 75 zijn er gekomen. We hebben ons dat niet beklaagd.
De zaal werd aangepast naar het aantal genodigden, we hebben niet iedereen aan een tafel moeten "proppen", hebben met iedereen kunnen praten, de dansvloer was groot genoeg, de bediening gaat rapper en het is gunstiger voor de portemonnee.

Een goede sfeer wordt dus niet bepaald door het aantal gasten.En trouwens, de gasten zelf vonden 75 man al een grote groep...

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik30-5-2008 14:03:53

Bij ons hetzelfde hoor, wij trouwen ook in volle verlofperiode en hebben ook maar een 80tal mensen op het avondfeest, en dit dan nog als ze allemaal komen!
Ik zit daar niet mee in, sowieso zal ik er mijn mooiste dag van maken en daar heb ik geen massa volk voor nodig. Trouwfeesten met 200 man zijn ook vaak feesten waar bruid en bruidegom de helft vd genodigden niet eens kennen, dat is ook niet leuk dan.
Wij hebben dan mss maar een kleine groep, maar wel allemaal mensen die daar ook echt horen!

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik30-5-2008 15:16:49

Wij waren met 78 op ons avondfeest. Ik dacht ook dat het weinig zou zijn, maar ons feest heeft zelfs tot 4.30 geduurd en het was heel leuk. Achteraf was ik blij dat er niet meer volk was, omdat je op die manier met iedereen kan omgaan.
Groetjes,
Diane
elisadiana1@hotmail.com

Griet

Meld misbruik30-5-2008 15:57:02

Wij nodigen ook een 80-tal personen uit voor het avondfeest, en voor de receptie komen er een 50-tal mensen bij (de receptie is zowel voor de avondgenodigden als de receptiegasten).

Hopelijk kan iedereen komen, maar zelf indien we met niet zo veel zijn, het is een leuke bende waarvan we iedereen kennen (en zo wilden we het ook).

Veel plezier!
Griet

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik30-5-2008 17:37:29

hallo
wij hebben ook maar een 70 genodigden, waarvan sommige nog gaan afhaken, het is klein maar daarom niet minder leuk he

gr

julien

Meld misbruik30-5-2008 18:15:50

Nele
26-7-2008
 Meld misbruik30-5-2008 18:31:35

Hallo Amber,

ik zit ook met zo'n gevoel maar dan in de omgekeerde richting, wij hebben namelijk 350 man voor receptie en net geen 200 voor het avondfeest... wij trouwen ook in de vakantie, maar ergens hoop ik toch dat er hier en daar wat mensen wegvallen, wanneer er te veel volk komt is het ook niet meer gezellig denk ik. Ik denk dat je blij mag zijn als je een goed feest hebt waar je zelf iets aan hebt met 60 man dan een feest waar je geleefd wordt (zoals bij ons misschien zal zijn) met 200 man .

groetjes
nele

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik30-5-2008 21:51:34

Hey,ik zou me daar nie teveel zorgen om maken,nie te veel volk is ook leuk,heb je de kans met iedereen een babbeltje te slaan.
Als je toch meer volk op je avondfeest wil,kan je ook altijd mensen van de receptie voor het dessertbuffet uitnodigen,zo heb je s'avonds meer mensen,en dit valt dan ook mee qua kost.

Veel succes grtz sarah

Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik31-5-2008 9:07:33

Hey,

Bij ons is het nog een pak kleiner. Wij gaan (als iedereen komt) met een 35-tal personen zijn. Eerst vond ik dit ook erg weinig, maar nu vind ik het best zo. Lekker knus en er zijn alleen maar mensen bij die ons steuenen.

Groetjes!!

Kimberley
12/09/2008

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik31-5-2008 14:05:43

wij hadden 75 mensen op ons avondfeest en dat is zeker veel volk als die allemaal bij elkaar zitten hoor!
Voor onze receptie hadden we er 110, mooi aantal, maar je kan bijna met niemand praten!
Het is echt zo dat eer iedereen binnen is, je heel rap bij iedereen is goeiendag kan gaan zeggen dat je dan weer afscheid moet nemen.

Patricia

Meld misbruik2-6-2008 13:51:53

Wij zitten ook op zo'n aantal hoor voor het avondfeest. Qua budget ging dat ook niet met meer.
Ik heb zelfs een aantal collega's die niet zullen gevraagd worden op de receptie, omdat het echt teveel wordt.
Voor de receptie zitten we aan een goeie 100.

Maar ik ben zeker dat dat in onze zaal zeker ok gaat zijn qua vulling. Je moet echt nr de grootte van je zaal kijken.
Heb je een zaal van 200 man, dan kan 70 weinig lijken (aan de andere kant heb je dan wel e grote dansvloer). Maar voordeel is ook dat je dan met iedereen kan gaan praten.

Veel succes
Patricia
01-08-08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...