Nu Online
Momenteel zijn er 207 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis - business class vliegtuig?

  29-5-2008 22:43:01
Hallo,
wij hebben zopas onze huwelijksreis naar Mexico geboekt en bij Neckermann hebben ze ons gezegd dat de economy class voldoende comfort biedt voor een verre reis. Ze vonden daar dat business class niet echt veel voordelen biedt (enkel sterke drank en eigen dvd-speler, maar die zou je mits betaling ook krijgen in economy class). Wat raden jullie aan? Heeft er iemand ervaring? Wat is de meerwaarde van business class?
Groetjes,
Tine

Tine
7-7-2008
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1260


Kim
28-3-2009
 Meld misbruik29-5-2008 22:48:26

Hoi Tine

Ik zou eens navragen wat een business ticket meer kost. Als dat niet teveel is bijvoorbeeld 100 euro. Zou ik dat wel doen. Al vaak vere reizen gemaakt en een upgrade is dan wel leuk. Je mag meestal apart inchecken, dus sneller ingecheckt. Meer tijd om te gaan shoppen. Je mag meer kilo's bagage meenemen, wat handig is. En je hebt inderdaad nog een aantal andere kleinere voordelen. Je hebt plaatsen vooraan, met meer beenruimte. En je zit meestal rustiger.
Voor een korte vlucht lijkt me dit allemaal verwaarloosbaar, maar Mexico is en blijft toch een kleine halve dag vliegen.
Wij zijn zelf ook van plan om op huwelijksreis naar Mexico te gaan, welk concept maken jullie en welk hotel hebben jullie geboekt?
Groetjes
Kim



Sandra
13-10-2008
 Meld misbruik30-5-2008 8:54:34

Ik denk dat je bedoelt 'comfort class'.
Comfort class biedt niet veel meer beenruimte, maar wel gratis sterke drank en een dvd-speler. ( je kan ook voor 10 euro ofzo een dvd_speler huren in economy) Business class is iets totaal anders en daar betaal je veel veel meer voor. Je hebt dan wel massa's ruimte. Maar er zijn maar een 10 tal stoelen business class.
Wij hebben voor onze reis naar mexico economy class gekozen. Wij hadden aangezien het vliegtuig niet vol zat, heel heel veel plaats, maar in het terugkeren zat het vliegtuig vol, ben je al wat vermoeider en dan is het minder comfortabel. Tip, pak een slaappilletje en neem oordopjes mee. Daarbij de terugreis is korter dan de heenreis ( maar 9 uurtjes )



Deborah
4-4-2009
 Meld misbruik30-5-2008 9:34:40

normaal gezien betaal je voor business class toch een 3.000 à 4.000 euro extra, toch op lijnvluchten, bij charters zullen ze ook wel een onderverdeling maken, maar daar ken ik het verschil in kosten nie van

Groetjes Debbie



Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik30-5-2008 9:54:27

Hey,

Ik veronderstel dat je idd "comfort class" bedoelt. Wij zijn vorig jaar in comfort class naar Cuba gevlogen en je hebt toch echt wel meer plaats, wat wel handig is op lange afstandsvluchten, zeker als het vliegtuig vol zit. Ook de meerprijs per persoon is miniem, als ik me niet vergis 50euro per persoon.... De stoelen op zich zijn wel niet breder ofzo! Voor de DVD speler moet je het niet doen, maar het is wel handig. Wij vonden het in ieder geval echt de moeite.

Deze zomer gaan wij naar Kreta en ook dan vliegen we in comfort class, je zit gewoon meer op je gemak door de extra beenruimte.

Ik zou echt niet twijfelen. Het biedt voordelen, en je hebt toch al zoveel geld uitgegeven dat het niet op die 100 euro zal steken veronderstel ik ;-)

Groeten,
Karolien.



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik30-5-2008 11:06:13

Als je op tijd bent om in te checken, kan je ook altijd vragen of je aan de nooduitgang mag zitten, daar heb je sowieso wat meer beenruimte... ik probeer dat altijd te doen.
groetjes



Yvonne
22-5-2009
 Meld misbruik30-5-2008 11:43:19

Je kunt dit echt niet veralgemenen. Er bestaan immens grote verschillen tussen de luchtvaartmaatschappijen en wat ze inderdaad als business class of comfort class verkopen.

Weet je al met welke luchtvaartmaatschappij je zal vliegen? Dan kan ik je misschien wat verder helpen, ik werk in de luchtvaar. Op www.seatguru.com vind je van bepaalde maatschappijen een overzicht hoe de zetels staan.

Groetjes
Yvonne



Femke
14-6-2008
 Meld misbruik30-5-2008 12:00:35

Wij vertrekken binnen 3 weken en 1 dag op honeymoon naar Mexico. We hebben geboekt via Thomas Cook naar het hotel Iberostar Grand Paraiso en hebben toch gekozen voor Comfort Class. De meerprijs voor comfort class vind ik verwaarloosbaar ( zo'n 70€ ) voor de extra luxe die je krijgt, meer beenruimte, het is misschien niet zoveel meer maar elke cm telt voor zo'n lange vlucht.
Groetjes,
Femke
Nog exact 3 weken



Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik30-5-2008 14:45:20

Ik denk ook dat je Comfort Class bedoelt, Business Class is bijna onbetaalbaar als gewone werkmens. Wij zijn vorig jaar naar Mexico geweest met Thomas Cook, Economy Class. Int doorgaan was het echt een ramp! Het vliegtuig zat echt helemaal vol! We zaten in de middenrij, 3naast elkaar dus. Echt waar, het waren de 9 onaangenaamste uren van mn hele leven. Je hebt echt geen plaats. Tijdens de terugvlucht was het vliegtuig gelukkig niet volboekt. We zaten terug int midden maar deze keer maar met 2. Zo kan je af en toe je benen wel strekken en zelfs liggen. Comfort nemen dus! (ookal moet ik toegeven dat het plaatsverschil ons toch niet overdreven veel leek)
Groetjes



xxx
17-4-2009
 Meld misbruik31-5-2008 16:41:24

Wij zijn 4 jaar terug naar Mexico gevlogen. Toen hebben we ook comfort class genomen. De extra luxe is wel leuk,maar voor de beenruimte moet je het niet doen. Het scheelt echt weinig. De mensen achterin hadden zelfs meer ruimte omdat de vlieger niet vol zat. Maar een eigen DVD is wel heel leuk, de tijd gaat veel sneller voorbij. PS: Mexico is fantastisch! Genier er van.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums