Nu Online
Momenteel zijn er 67 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekje

27-5-2008 19:52:39
hallo meisjes ik ben bezig met men misboekje en bij elke boekjes staat er daar homelie maar ik weet echt niet wat dat eigenlijk is kan iemand mij helpen?

KELLY
5-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 436

Joke
9-8-2008
 Meld misbruik27-5-2008 19:56:29

Kelly,

de homilie is het stuk waarin de pastoor vertelt. Dit kan gaan over jullie, hoe jullie mekaar leren kennen hebben, wat liefde inhoudt etc, vaak wordt hierin verwezen naar het evangelie vlak daarvoor.
In je boekje hoef je dus enkel het woord Homilie te schrijven, en daaronder niks, daar dit steeds anders is, en naargelang de pastoor die je zult hebben!

Succes!

Joke

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik27-5-2008 20:34:10

Zo hebben wij het ook gedaan, Hoillie:geen stekstje,de pastoor heeft een lang gesprek met ons gehad,hij zal daar wel iets over vertellen.

Succe sarah

astrid
4-10-2008
 Meld misbruik27-5-2008 20:56:02

De homilie is de 'preek' zoals ze zeggen.

joke
12-7-2008
 Meld misbruik28-5-2008 13:42:28

Voor de homilie hadden wij 'huiswerk' gekregen van de pastoor; we moesten dingen opschrijven wat ze leuk vonden aan die persoon; wat we waardeerden aan de ander. We mochten het niet van elkaar lezen en dus ieder apart opsturen naar de pastoor. En hij ging daar dan iets over vertellen tijdens de homilie; ben benieuwd.
Meestal staat gewoon het titeltje 'homilie' er en verder niets (geen tekstje); das iets van de pastoor.

Liesbeth
5-7-2008
 Meld misbruik29-5-2008 16:23:42

Vreemd dat je voor de kerk trouwt als je niet weet wat de homilie is?!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...