Nu Online
Momenteel zijn er 72 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

volgorde binnentreden kerk

24-5-2008 20:10:38
ik vroeg me eigenlijk af hoe het aankomen van de suite en het binnentreden in de kerk praktisch verloopt?
Er staan nog kijklustige mensen aan de ingang van de kerk en de suite vormt een erehaag. Is het dan zo dat op het moment dat jullie als bruidspaar aankomen, de ceremoniemeester eerst de gasten laat binnengaan, dan de suite en jullie wachten dan nog aan het einde van de erehaag om de kerk binnen te gaan na de suite?
zijn er nog mensen die het intredelied al laten beginnen als de suite binnengaat? wij zouden één dezelfde pianocompositie willen gebruiken.

groetjes,
Ellen

ellen
20-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 518

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik25-5-2008 11:05:08

Hey,

hoe ik het gehoord heb:
- suite vormt erehaag
- ceremoniemeester laat alle gasten in de kerk plaatsnemen
- jullie komen naar binnen door de ererhaag (anders heeft die niet veel zin he ;-) )
- de priester doet de zegening
- jullie zetten stapje opzij en de suite gaat naar voor
- jullie nemen terug plaats op de rode loper en gaan naar voren

Dat is geloof ik de franse manier. Je hebt ook nog de Vlaamse en de Amerikaanse.

Gewoon aan je ceremoniemeester vragen, zou ik zeggen. Die kent er alles van ;-)

Groeten,
Karolien.

ellen
20-9-2008
 Meld misbruik26-5-2008 10:40:56

bedankt!
Hoe hebben de bruidjes die al getrouwd zijn dit gedaan? De suite komt dan achter jullie aan om de kerk binnen te gaan?

Groetjes,
Ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...