Nu Online
Momenteel zijn er 128 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ontgocheling(maar verwacht)

23-5-2008 23:01:31
Hey allemaal,
Vandaag heb ik een telefoontje gehad van mijn beste vriendin die ik al 10 jaar ken. Zij is bezig met mijn vrijgezellen feest. Het zat haar een beetje tegen, maar ze wilde dat eigenlijk eerst niet zeggen(om mij niet te kwetsen).

Het is namelijk zo dat er iemand van de genodigde(die ook voor de vrijgezellen feest was uitgenodigd)moeilijk ligt te doen. Toen ze dit zei wist ik als direct over wie ze het had. De vriendin van mijn schoonvader. Sinds we bezig zijn met het plannen van onze trouw is ze al zo bezig.
Alles moet volgens etiketten en anderen dingen die zij nodig acht. Het vrijgezellen feest dat mijn vriendin in gedachte had was dus niet van haar kaliber(zo heeft ze dat ook gezegd). Dus mijn vriendin vroeg mij wat te doen. Ze zei dat ze eventueel ook met mij op weekend wil gaan (just the 2 of us).

Dit doet dus echt wel zeer. Ik snap niet waar iedereen zich mee moeit. Ik dacht dat het mijn trouw en vrijgezellen feest was, maar ik heb me precies vergist. Als het aan mij lag zag ik dat mens nooit meer. Ze werkt me flink op mijn zenuwen. Maar het blijft de vriendin van mijn schoonvader.

Sorry voor dit geratel. Maar zat even in een dipje, en dit een paar maanden voor de trouw. Ik dacht dat het ergste achter de rug was, maar helaas.

Bedankt voor het "luisteren".

Groetjes!!
Kimberley
12/09/2008

Kimberley
12-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 413

betsy
6-6-2008
 Meld misbruik23-5-2008 23:19:54

hoi kimberley,
zo gaat het dus op veel plaatsen...
is misschien een troost...
ook de vrouw(dus niet de echte moeder van bruidegom in spé) van toekomstige schoonvader heeft zo haar dwarse momenten...
zo was er dus gevraagd dat alle dames vd suite in lange jurk zouden komen...madam heeft daar blijkbaar geen zin in en heeft een lange broek gekocht...
ik voel me daar niet goed in was haar antwoord...
terwijl ik weet dat ze vijf maal per jaar op cruise gaan en ze daar elke avond in lange jurken rondspringt...
maar ja...
ik trek het me niet meer aan... zij valt dus wel op maar volgens mij in de negatieve zin, weet je...
trek je van al die zever en heisa zo weinig mogelijk aan en geniet van JULLIE huwelijk en vrijgezellenfeest...trouwens...ik dacht dat vrijgezellenfeestjes voor vriendinnen onder elkaar waren...niemand zegt dat ze erbij moet zijn...
heel veel succes verder!!!
06-06-2008

Lieven
12-9-2008
 Meld misbruik24-5-2008 10:39:48

Kimberly,

Als jullie met meerdere personen het vrijgezellenfeest vieren, en ze doen allen mee met de voorbereiding, staat ze waarschijnlijk alleen met deze dwaze commentaren. Zeg tegen je vriendin dat ze gewoon doorgaat zoals ze bezig waren, en als ze nogmaals zo'n commentaar geeft, laat de groep dan democratisch stemmen (nadat jij of je vriendin iedereen hebben opgeroepen tegen haar te stemmen). Op deze manier wordt haar duidelijk gemaakt dat ze alleen staat met haar 'etiquette', en blijft het toch democratisch. Ze heeft nl een voorstel kunnen doen, en er is over gestemd. Met zo'n stemming kunnen de 'stille' mede-organisatoren toch hun mening geven zonder het voortouw te nemen. Ze zal na enkele stemmingen wel inzien dat ze het beter opgeeft, en er het beste van maakt. Misschien beslist ze wel om niet mee te doen, wat dan weer in jullie voordeel uitkomt.

mvg,
Lieven
eveneens 12/09/08

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik24-5-2008 12:17:20

Goh, waar moeit dat mens zich eigenlijk mee... hoe jouw vrijgezellenfeest eruit ziet, daar heeft zij toch niets mee te maken?! Ik zou aan je vriendin zeggen dat ze gewoon door moet doen zoals ze bezig is en dat ze zich van dat mens niet al teveel moet aantrekken:-)
En hetzelfde voor jou... het is jullie feest, jullie dag en jullie kiezen toch hoe het eraan toe zal gaan?!
Groetjes

nele
17-7-2010
 Meld misbruik24-5-2008 15:16:47

Beste Kimberly,

Ik snap je volledig, zoals hieronder vermeld is gebeurt dit bij veel trouwen. Mensen die denken dat het hun trouw is en dat het naar hun wensen moet gaan (precies of het is hun trouw).
Ik moet Caroline erin volgen met wat ze zegt, jou trouw en je moet hetgene doen dat je wilt.
Mijn stiefmoeder is ook zo altijd doen alsof zij alles doet en alleen dat van haar is goed.
Je jaagt je er inderdaad in op en je wilt voor ieder goed doen, maar dat gaat echt niet. En trouwens als ze zo doet.

Liefs

Nele
prutske_748@hotmail.com

Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik24-5-2008 22:06:51

Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichten!! Zo even je frustratie kwijt hier op dit forum, doet echt wel goed.

Groetjes!

Kimberley

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik25-5-2008 10:55:57

Hey,

ik heb vorig jaar (als getuige) een zware aanvaring gehad met één van de andere getuigen tijdens organisatie van de vrijgezellen. Ze kon mij niet goed hebben, en is me dan maar overal gaan zwart maken, terwijl ik niets gedaan had. Is toch veel plezanter dan constructief samen te werken he :-s
Omdat ik geen openlijke steun kreeg van het bruidspaar, kon die ene rustig haar gang gaan, en heb ik dus onder helse omstandigheden die vrijgezellen georganiseerd (ze is uiteindelijk zelfs niet meegegaan).

Het enige wat ik kan zeggen is steun je vriendin, en zeg dat zij het voor het zeggen heeft, en zeg het voor iedereen. Het is echt vreselijk als je off the record gelijk krijgt, maar als ze openlijk hun mond houden onder t motto "neutraliteit".

Ik heb volgehouden, maar het is een hel geweest, en dat wens ik niemand toe, want de organisatie zou leuk moeten zijn.

Probeer het je niet te veel aan t trekken, maar zet de mensen die op hun plaats moeten gezet worden, op hun plaats.

Karolien.

Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik26-5-2008 20:59:45

@ Karolien Mijn vriendin krijgt altijd mijn steun. Dat staat als een paal boven water. Ik vind het heel erg dat jij zoiets hebt moeten mee maken. Mijn vriendin is als een zus voor mij(wij kennen elkaar al 10 jaar) en daar komt niemand tussen.

We hebben wel afgesproken dat we het anders doen. Ik heb er ook allemaal geen zin meer in(iedereen bemoeit zich met zaken waar ze geen zaken mee hebben). Wij gaan lekker met z'n tweetjes weg(ik en mijn vriendin) Ik weet alleen niet waar naar toe. Alleen de datum omdat ik die heb moeten regelen op het werk. En de dag ervoor doen we een lunch. Mijn moeder en zus wilde dat toch doen. Die komen een dag eerder en dan kan ik wat relaxen in de loop van de dag. Iedereen is dan uitgenodigd, en wie wil komen die komt wie niet die blijft weg. En ik ga van alledagen die nog moeten komen inmens genieten en daar kan geen gezaag tegen op!

Groetjes!!

Kimberley
12/09/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...