Nu Online
Momenteel zijn er 19 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis???

  23-5-2008 17:50:28
Hallo,
Wij trouwen in september en zouden graag als huwelijksreis naar Egypte gaan.
Als we dit aan anderen vertellen verklaren de meesten ons gek want in september is het er zeer (té) warm.
Wie van jullie is er al in september naar Egypte geweest of wil er nog naartoe rond die tijd?

Groetjes Melissa

Melissa
13-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1189


tanja
6-9-2008
 Meld misbruik23-5-2008 17:58:39

wij vertrekken op 8 september naar tunesie monastir zal er ook zo warm zijn nog , is toch zalig



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik23-5-2008 21:33:29

wij zijn in november geweest en ik vond het zelfs toen al warm...

we hebben toen ook nijl-cruise gedaan. Mooi wat we gezien hebben, maar niet echt een aanrader voor honeymooners.. je zit altijd bij vreemde mensen aan tafel, eten was echt niet lekker en 3/4 van de mensen was ziek..




Sven
28-8-2008
 Meld misbruik23-5-2008 21:35:13

Hey Melissa,

Wij zijn vorig jaar ook in spetmeber 2 weken naar Egypte geweest. 1 week cruise en 1 week strand en dat was goed te doen.
je hebt altijd een wel een aagenaam windje.
In juli of augustus dat is iets anders maar september is aangenaam. Ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen. De cruise is trouwens een echte aanrader!

groetjes
Annelies



Petra
23-5-2009
 Meld misbruik24-5-2008 8:30:48

Wij zijn eind augustus geweest en het was daar toen BLOEDheet! Ik kan eigenlijk heel goed tegen de warmte en zit altijd in de zon. Zelfs in Egypte maar soms werd het me toch ook wat tévéél.



Chris
6-6-2009
 Meld misbruik24-5-2008 10:46:12

Hey,

Ik ben intussen 6 keer in egypte geweest en steeds in het begin van oktober. Het is er dan inderdaad warm maar niet om bij dood te vallen hoor. Het hang ook een beetje van jezelf af hé. Als je pal op het middaguur wil gaan tennissen, ja, dan is 't veel te warm maar als je er je gezond verstand bijhoudt en je gaat wat zwemmen of met een boot mee voor een keer te gaan snorkelen, dan is 't er echt wel goed hoor.
Wij zijn met de bus een dag naar Caïro geweest (busreis was echt wel te lang) en hebben dus overdag rondgewandeld in het museum, naar de pyramides geweest,... we hebben een keer een jeepsafari gedaan en dan viel echt allemaal reuzegoed mee. Wij overwegen ook van rond die periode (maar een jaar later) daar op huwelijksreis te gaan.
Wat mij betreft zéker een aanrader!!!

Groetjes Chris



Sven
28-8-2008
 Meld misbruik24-5-2008 11:20:38

Hey Melissa,

Het is waar dat als je een cruise doet je met andere mensen aan tafel zit. Maar uiteindelijk brengt dat wel een toffe sfeer. Het zijn namelijk dezelfde mensen waar je dag in dag uit mee op excursie gaat.
En wij hadden een hele toffe groep!
Wat het eten betreft wij hadden een vijfsterren boot en eten was echt super lekker. En het is algemeen geweten dat als je rauwkost eet in Egypte je ziek kan worden. Dat heb je dus eigenlijk helemaal zelf in de hand. Bij ons op de boot waren er geen zieke... Je moet gewoon geen rauwe groenten eten en ijsjes vermijden...

groetjes,

Annelies



anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik24-5-2008 11:59:00

Hey Melissa

Wij gaan in september ook naar Egypte op huwelijksreis!
Naar waar gaan jullie? En wanneer in september? Mss komen we elkaar wel tegen!

Groetjes
Anuschka



Sofie

 Meld misbruik24-5-2008 13:44:51

Hallo Melissa,

Ik ben reisagent en kan je een huwelijksreis naar Egypte echt wel aanraden, ook in september. Ik heb vorig jaar zelf Egypte bezocht in september en het was wel te doen qua warmte.
Eerst heb ik een week doorgebracht in Caïro en Luxor en in Luxor was het echt bloedheet in de namiddag. Dus ik zorgde ervoor dat ik 's morgens tempels ging bezoeken en in de namiddag kon genieten van het zwembad. Daarna ben ik een week naar El Gouna (strandvakantie tegen Hurghada) geweest en dat was echt super. In El Gouna mogen de Egyptenaren de toeristen niet lastigvallen met verkooptrucjes... Ik heb verbleven in de Sheraton in El Gouna en dat leek me echt het perfecte hotel voor een huwelijksreis ... het was trouwens daar dat mijn ventje me ten huwelijk heeft gevraagd. En qua temperatuur is het aan de Rode Zee in september zeker te doen. Af en toe een zeebriesje ...

Groetjes,

Sofie



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik24-5-2008 18:29:30

ik moet er wel bij vertellen dat we een 5* boot hadden en ze ons op een 3* hebben gezet...

het eten was echt HEEL HEEL SLECHT. Ik heb niks van rauwkost gegeten, geen ijsjes en tanden gepoetst met water uit flesjes.
Van de hele belgische groep was ons mama de enige die niet ziek is geworden.

Idd ik vond het ook gezellig met een groep aan tafel. Maar er was een koppeltje op huwelijksreis en die zijn soms met hun bord op de kamer gaan eten. Aangezien ze het 'romantischer'hadden verwacht.



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik26-5-2008 11:29:12

Wij zijn vorig jaar in juni naar Egypte geweest. De gemiddelde temperatuur was 37 tot 40°C. Dat klinkt bloedheet, maar is eigenlijk wel nog te doen, is helemaal niet drukkend zoals het hier in België zou zijn. Wij kunnen beiden wel goed tegen de warmte. Juli en augustus werd hier door de lokale bevolking zelf afgeraden om dan een reis te doen naar Egypte, maar ik denk dat je september wel een beetje kan vergelijken met juni en dan kan ik het alleen maar aanraden. Het is er prachtig en zonnig, wat heb je meer nodig???



Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik26-5-2008 13:00:57

Hey Melissa,

Ook wij gaan op huwelijksreis naar Egypte. En ook in september. Wij hebben al voldoende positieve reacties gekregen van mensen die naar Egypte geweest zijn. Enige voorwaarde is wel dat je best in een 5 sterren hotel boekt. Dan heb je weinig kans om ziek te worden.
Wij doen een combinatiereis: eerst cruise en dan hotel in Hurghada. Aan zee is er inderdaad altijd een beetje wind, waardoor de hoge temperaturen zeker draagbaar zijn.

Wat jullie hotelkeuze betreft: wij kunnen jullie ten zeerste aanraden een hotel uit de VIP of Pegase brochures te boeken. Deze zijn stuk voor stuk zeer luxueus en bovendien geniet je van enorme kortingen als honeymooners.

Trek je niet te veel aan van de kritiek. Als Egypte echt is wat jullie willen, doen gewoon!

Succes ermee!

Anuschka, wij gaan in september vanaf de 13de tot en met de 27ste. Eerst 2 nachten Luxor in Sonesta St George, gevolgd door 4 nachten cruise op de Sonesta Star Goddess, dan 1 nacht Luxor in zelfde hotel en dan 6 nachten in Soma Bay in Résidence les Cascades. Wanneer gaan jullie? En waar?



anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik26-5-2008 13:10:45

Sandra

Wij vertrekken 4/09 tem 11/09 en gaan naar Sharm El Sheikh! Hebben ook al héél veel goede reacties ontvangen over Egypte en ons hotel!

Groetjes
Anuschka
30/08/08



Melissa
13-9-2008
 Meld misbruik26-5-2008 17:39:30

hallo,
bedankt voor jullie reacties. ben gerustgesteld :o). Aan anuschka, wij vertrekken op 20 september. We beginnen met 1week nijlcruise, dan enkele dagen cairo en daarna naar hurghada. ik zie het terug volledig zitten.

Groetjes Melissa



maja
25-10-2008
 Meld misbruik26-5-2008 18:32:07

Hallo,

Wat een kleine tip kan zijn. Als je toch ziek zou worden, vraag eens achter de lokale geneesmiddelen. Ons werd verteld dat die veel beter gaan helpen dan de middelen van bij ons.



Pascale
2-5-2009
 Meld misbruik27-5-2008 15:37:52

Anushka? Uw naam klinkt mij Zo bekend in de oren! Toch niet in Kapellen naar school gegaan?



anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik30-5-2008 10:24:14

Pascale

Nee toch niet! Ik ben van Aalter!

Groetjes
Anuschka
30/08/08


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums