Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aan nele

  20-5-2008 17:42:29
dag nele
ik zag dat je bij notaris werkt,
ik heb een vraagje,
wij hebben 2 jaar geleden een huis gekocht,nu gaan we trouwen, is dat verplicht om iets te gaan wijzigen bij notaris of zo...
ons geld is samen en zo...
mvg
alvast bedankt

vanessa
20-6-2008
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 713


Kim
7-5-2013
 Meld misbruik20-5-2008 22:45:05

Hey,

Wij kochten ons huis ook een tijd geleden.

Wij hebben een huwelijkscontract laten opstellen. Dit voorkomt dat als wij zouden komen te overlijden, onze ouders geen aanspraak kunnen maken op ons huis, geld... Of dat de kinderen later kunnen eisen dat wij ons huis verkopen.
Je neemt beter het zekere voor het onzekere...

De kost is overal hetzelfde: €300 om dit te laten schrijven.

Je bent wel niet verplicht dit te laten doen, ieder zijn keuze :)



Tamara

 Meld misbruik20-5-2008 23:00:39

Is inderdaad niet verplicht, maar wij hebben er ook voor gekozen. Beter nu wat meer geld uitgeven dan later met juridische miserie zitten.



vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik21-5-2008 7:16:29

hallo
ja mijn vriend is er niet voor,het staat al geschreven dat als iemand overlijd, de ouders geen aanspraak hebben, dus alles blijft zoals het was... ik zou toch liever nog eens gaan, maar mijn vriend vind dat nutteloos geld, we hebben nog maar 30 dagen te gaan dus...(ik moet hem nog kunnen overhalen)



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik21-5-2008 9:06:38

Je moet toch zeker eens langsgaan om het na te vragen.
Onze clausule van dat de ouders geen aanspraak hadden, verviel automatisch als we trouwden. De notaris had bij de aankoop van ons huis gezegd dat we moesten langskomen als we wilden trouwen.
trouwens, die clausule gold niet voor kinderen geloof ik...
een eerste afspraak bij de notaris kost niets, en je krijgt veel info. Dus zeker een aanrader, en daarna kan je nog beslissen.
als het niet dezelfde notaris is dan bij je huis, vergeet dan niet je contract mee te nemen.

Groetjes
Heidi
13/09/2008



Wendy
14-8-2008
 Meld misbruik21-5-2008 9:16:21

Hallo iedereen,

Wij hebben ook al enkele jaren een huis en gaan binnenkort trouwen. Wij gaan volgende maandag met de notaris praten. Ik wou gewoon even zeggen dat als je die clausule niet VOOR het huwelijk aanpast, je dat blijkbaar niet meer kan doen na het huwelijk. Dus als je aanstaande zich toch bedenkt volgend jaar ofzo, dan kan dat blijkbaar niet meer; Best toch eens gewoon gaan praten? Daarna kan je nog beslissen.

Groetjes,

Wendy
14/08/2008



winde
28-6-2008
 Meld misbruik21-5-2008 13:19:46

Hallo,
Ik ben jurist en werk bij een notaris. Als je voor je huwelijk een huis koopt dan koop je dat elk voor de onverdeelde helft. De notaris raadt dan vaak een beding van aanwas aan: dit houdt in dat bij overlijden van één van de eigenaars diens onverdeelde helft aanwast bij de helft van de overlevende. Indien dit beding niet is opgenomen en er geen kinderen zijn, gaat de nalatenschap van de ongehuwde eigenaar van de onverdeelde helft naar zijn ouders en broers en zusters.
Doorgaans is bedongen dat het beding van aanwas vervalt bij een huwelijk tussen de eigenaars. Daarom is het best een huwelijkscontract op te maken voor het huwelijk waarbij het huis ingebracht wordt in de huwelijksgemeenschap. Indien één van de echtgenoten dan sterft en er zijn geen kinderen, dan gaat diens aandeel in het huis naar de andere echtgenoot. Indien er geen huwelijkscontract wordt opgemaakt blijft elke echtgenoot zijn onverdeelde helft behouden als eigen goed en dit gaat bij overlijden en bij afwezigheid van kinderen in blote eigendom naar de ouders en broers en zussen, de langstlevende echtgenoot heeft er dan enkel het vruchtgebruik over.
Een huwelijkscontract met inbreng van een onroerend goed kost inderdaad 300 €.
Groetjes,
Winde


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...