Nu Online
Momenteel zijn er 180 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

notariskosten

20-5-2008 11:35:22
hallo, heeft iemand van jullie een idee hoeveel een notaris ongeveer kost?
Wij hebben vorige week beslist om een huis te kopen (veel vroeger dan gepland, maar het was een drommkans...) en nu moeten we dus een huwelijkscontract laten opstellen.
Maar momenteel begin ik me echt zorgen te maken over ons budget, dat huis is een mega stap en financieel wordt alles nu anders in ons leven.
We hebben meteen al besloten van de huwelijksreis goedkoper te maken en de tafel deco zelf te doen ipv te laten doen door profs...en nu komen dan ook de notaris kosten voor het huwelijkscontract en volgens mij zijn dat mensen die veel geld durven vragen...
Ben blij met onze beslissing van het huis...maar het komt een beetje op een fout moment, we waren van plan pas na de bruiloft uit te zien voor een huis, maar nu kwamen we toevallig iets tegen dat ons meteen aanstond.
Maar zit nu extra te stressen over alles!!! Tis alleen nog maar het woord BUDGET dat door mn hoofd spookt...

Tineke

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 2152

Lien
30-8-2008
 Meld misbruik20-5-2008 12:08:25

Wij hebben 200 euro betaald aan de notaris om een huwelijkscontract op te stellen. Ik vermoed dat die prijs ongeveer vast is.

Mvg, Lien

Tamara

Meld misbruik20-5-2008 12:20:56

Wij betalen 300 EUR maar hebben ons huis wel al 3 jaar geleden gekocht.

Ilse

Meld misbruik20-5-2008 12:25:11

Bij ons was het ook €200!
Succes met alles!

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik20-5-2008 13:26:44

bij ons ook 300 euro
ik geloof 200 euro voor de akte, en dan nog notariskosten en registratierechten en zo.
maar je mag tellen tussen 200 en 350. normaal mag dat niet hoger zijn, omdat die prijzen zowat vastliggen

Succes met het huis!

groetjes
Heidi
13/09/2008

Annelies
26-7-2008
 Meld misbruik20-5-2008 13:54:27

Hoi Tineke,

wij hebben vorig jaar bouwgrond gekocht en zijn door omstandigheden al aan het bouwen. Dit betekent dat we en met een afbetaling zitten en met een huur. Het is inderdaad een serieuze aanpassing maar het is het wel waard! Nu moet je soms op je tanden bijten maar daarna heb je je eigen huis met alles erop en eraan. Mijn vriend doet het allemaal zelf samen met zijn vader: iedere zaterdag, feestdag, verlofdag,... Soms echt beu, we wonen pas samen en zien elkaar niet veel maar je weet dat er een einde aan komt. Ik kan ook soms wakker liggen van dat BUDGET! Maar we komen er wel. Hebben ook beslist om te trouwen maar onze ouders sponsoren gelukkig zeer veel. Er gewoon voor gaan en er is misschien iets minder budget maar weet dat dat niet jouw trouwdag maakt.
Wij gaan volgende week naar de notaris om alles aan te passen. Hij zei dat het tussen de 200 en de 700 euro is afhankelijk van wat je wil.

Veel succes!!!
Annelies

Ann
10-5-2008
 Meld misbruik20-5-2008 15:57:46

Hallo Tineke,

Wij hebben onlangs ook een huwelijkscontract laten opstellen door de notaris. Voor het wettelijk stelsel met afwijking betaal je 300 Euro. De afwijking wil zeggen dat jullie beiden nog iets inbregen een eigen bezit of zo.

Groetjes Ann
al 10 dagen getrouwd!

Nathalie
23-8-2008
 Meld misbruik20-5-2008 16:30:34

Hey Tineke;

De notarisprijzen liggen vast, wij betaalden 200 euro voor ons huwelijkscontract en dan nog 200 euro voor het inbrengen van ons huis (dat we vorig jaar kochten) in het huwelijkscontract.

Groetjes,

Nathalie

nele
2-8-2008
 Meld misbruik20-5-2008 16:40:13

hallo,

ik werk bij een notaris als juriste:

- gewoon huwelijkscontract (wettelijk stelsel, zuivere scheiding van goederen,scheiding van goederen met winstdeelneming): 200 euro
- huwelijksstelsel met inbreng: 300 euro

na huwelijk:
- kleine wijziging (vb clausules toevoegen zonder dat de samenstelling van de vermogens een grote verandering ondergaat): 300 euro
- middelgrote/grote wijziging: 600/1000 euro

groetjes,
nele
02/08/2008

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik21-5-2008 8:59:23

Hallo

Bij ons was het toch 400€ hoor.
Wettelijk stelsel met inbreng (elk van de toekomstige echtgenoten heeft een deel van de bouwgrond betaald) + keuzebeding wanneer een van beide komt te sterven mag de andere kiezen hoe het gemeenschappelijk deel wordt verdeeld.

Groetjes
Ellen
21-06-08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...