Nu Online
Momenteel zijn er 209 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

16 mei 2008: relaas van de dag + tips

  18-5-2008 10:09:55
Ziezo, onze langverwachte dag zit er ook al weer op … En het was een fantastische dag!

’s Morgens verliep alles heel rustig. Gewoon samen met mijn vriend ontbijten enzo. Later is hij dan om mijn boeketje geweest en dat was eventjes schrikken: we hadden een boeketje met oranje calla’s besteld, maar we kregen een heel ander kleur ervoor in de plaats :s Nu, eens over die schok bekomen, dan maar traantjes gedroogd en al vroeg gegeten.

Dan werd het tijd om mijn kledij aan te trekken, mijn haar te doen enz. Ik heb het allemaal zelf gedaan, net zoals ik ben. Ik heb geen meters schmink aangedaan en me geen ingewikkeld kapsel laten aanmeten, want dan zou ik me niet op mijn gemak hebben gevoeld. Schoentjes aan, kettinkje aan en ik was klaar om gezien te worden: Brecht vond het alvast prachtig. Ik had een Talyna Lyn ensemble aan bestaande uit een ivoren broek met ivoren tuniek (kort kleedje) erop. Jammer genoeg had Brecht eigenlijk een groot vermoeden dat het een broek zou zijn, ook al zei ik telkens kleed :) Hij was ook al aangekleed: een bruin kostuum met oranje hemd en bruin giletje (of hoe het ook heet).

Daarna richting Bellewaerde waar we onze foto’s lieten nemen door fotograaf Jorn Kestelyn uit Elverdinge (Ieper). Deze locatie omdat kop 4 jaar geleden onze relatie in dit pretpark is gestart (en pretparken is onze hobby, dus dat werd ook doorgetrokken in ons huwelijk). We hebben er 2,5 uur rondgelopen en veel verschillende foto’s genomen. Er liep bijna geen volk, buiten enkele schoolreizen, en die gastjes riepen veel proficiat of begonnen te applaudisseren, heel leuk :D De omgang met de fotograaf ging heel vlot en al gauw voelden Brecht & ik ons op ons gemak. De foto’s krijgen we woensdag al op schijf (ik zal dan pas echt weten of ie goed is ;)) Ben zeer benieuwd!

We hadden veel geluk met het weer. Het was eerst maar 15°C (en ik ben al kouwelijk ingesteld), maar je voelt dat niet eens je bezig bent! We hebben het de hele fotosessies droog gehouden en je kon al eens ergens op zitten zonder dat je vuil werd. Na een uurtje is er zelfs een beetje zon doorgekomen en had ik geen koud meer. Téveel zon is ook niet goed trouwens hé voor foto’s.

Daarna naar het stadhuis, maar eerst een tussenstop op ons appartement, want Brecht had tegen iets geleund en er was groen aan zijn jas blijven hangen dat we er niet echt uitkregen. Mijn broek was ook al wat vuil, maar doordat hij zo wijd was zal dat wel niet echt zijn opgevallen en ik heb er me alvast niet druk om gemaakt.
We kwamen maar stipt om 16 uur toe en de hele ‘suite’ stond er al te wachten voor het stadhuis, maar dat gaf allemaal niet :) De burgemeester was trouwens zelf wat te laat. De ceremonie verliep vlot en daarna kregen we nog een glaasje aangeboden. Plots moest zijn zus (en getuige) wel naar het toilet en haar vriend ook, en Brecht vond dat nogal vreemd maar ik had er niet op gelet … later kwam uit wat ze bekokstoofd hadden: toen we in de auto stapten en Brecht in de autospiegel keek, zag hij ‘Just Married Brecht & Natacha’ staan: ze hadden een sticker op onze achterruit gekleefd :D Heel mooi en da’s snel moeten gaan!

We reden met onze eigen versierde auto’s allemaal achtereen naar het Fabriekspand, waar eerst de zaal eens werd bewonderd (curieuzeneuzen als we zijn). De familie kwam vanaf 17.30 toe en er werden al eerste handjes geschud en zoenen uitgewisseld. Zit daar niet mee in bruidjes, dat ben je gauw gewend en da’s helemaal niet zo saai ;)
De hele receptie bleef het ook droog, op het eind kreeg ik het wel wat koud.

Om 19 uur mochten we de zaal in voor een lekkere bbq (buffet) van traiteur Johan & Griet (Langemark). Iedereen bofte met het eten en zelf vonden we het ook zeer lekker!

DJ Infinity was ook gearriveerd en zorgde voor de nodige sfeermuziek, net zoals we dat wensten.

Na het eten gingen we een praatje slaan bij verschillende tafels en om 21 uur riep de plicht ons alweer naar de bar, waar we de avondgenodigden mochten ontvangen.

Daarna werd iedereen aan tafel gevraagd en werd de taart opgediend op de tonen van ‘He’s a Pirate’. Samen sneden Brecht en ik de taart aan. Het was een heerlijke ijsstaart met chocoladesaus en er lagen krullen chocolade op die een achtbaan symboliseerden en onze uitnodigingen hadden ze gedrukt ofzo op een lat chocolade (dat waren twee hartjes met onze namen in), zeer leuk gedaan!

Nadat die taart was bezonken, zorgde Brecht nog voor een speech en daarna was het tijd voor onze openingsdans: ‘Sweet Instigator’ van Ozark Henry. De halve zaal verwachtte eigenlijk een liedje van Coldplay (waar we fan van zijn) :D Daarna dansten we nog met onze ouders en werd er een beetje gewisseld met mensen uit de zaal. Het duurde eventjes voor iedereen in gang kwam, maar met een scottisch en swing kregen we er al velen op de vloer. Uiteindelijk heeft Kris Bouttelisier er een fantastisch feest van gemaakt, waar zowel jong als oud zeiden dat ze DJ Infinity (Diksmuide) zeer goed vonden. Het feest duurde tot 3.30. Jammer genoeg zijn er velen vroegen vertrokken omdat het een vrijdag was: mensen waren al vroeg moeten opstaan om te werken of moesten zaterdag ook vroeg op om te werken. De tijd is supersnel voorbij gevlogen! Maar het was een geslaagd feest en waren ook al moe maar voldaan.

We hadden gastenboekkaartjes voorzien (niet ver van het toilet) en doordat Brecht het had vermeld in zijn speech, is dat nog een succes geworden. Niet iedereen heeft iets geschreven, maar velen hebben hun best gedaan en de warme reacties doen zeker deugd! We gaan deze dan achteraf in een boek kleven samen met de foto’s van de genodigden.

Toen we weggingen regende het wel een beetje. We hebben echt geluk gehad!

Ik wil alle bruidjes aanraden om er echt van te genieten want het is waar wat ze zeggen: de tijd gaat zo snel!! Geniet er al maar van tijdens de voorbereidingen! Het is een lange periode, met soms misschien enkele tegenslagen, maar ze is het zeker waard!
De dag erop is het fijn om alle kaartjes te lezen, de cadeautjes open te maken, de bedragen te verzamelen enz. En dan is het zo weer om. Het enige bewijs zijn die kaartjes en je ring aan je vinger. Heel vreemd! Maar maandag en dinsdag vertrekken we nog naar Disneyland en woensdagavond ontvangen we de foto’s :)


Dus, wie ik wil bedanken (afgezien van onze families en vrienden natuurlijk):
- Fabriekspand (Roeselare): fantastische zaal, fantastische uitbaters!
- Traiteur Johan & Griet (Langemark): heerlijk eten, goede catering en verzorgde ook de kandelaars en kaarsen, bloemstukjes op tafel, plexi’s voor de tafelnamen!
- DJ Infinity (Diksmuide): Kris zorgt voor veel sfeer en weet hoe hij de mensen op de
dansvloer moet krijgen!
- Fotografie Kestelyn (Ieper): Jorn stelt je zeer op je gemak en is zeker proffesioneel. Hij is betaalbaar en we mogen zelf ons album samenstellen. Snelle levering van de foto’s (woensdag al). We hebben de foto’s nog niet gezien, maar ik heb er alvast alle vertrouwen in.
- Scarpellini (Oostende): voor het zoeken naar een betaalbaar ensemble dat uitstekend bij me past.
- Juwelier De Kortrijkse Goudcentrale (Kuurne): snelle levering en mooi resultaat voor mindere prijs.



ps: het relaas zal wsl een beetje onsamenhangend zijn, maar da's omdat het nogal te vers in mijn hoofd zit en ik wil duizend dingen tegelijk vertellen ;)

Natacha B

Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1701


Kim
28-3-2009
 Meld misbruik18-5-2008 10:20:41

Hoi Natasha

Bedankt voor je leuke verslag! Doet deugd om te lezen, dat alles vlot verlopen is. En ik ga nu dubbel zo hard genieten van de voorbereidingen!
Groetjes
Kim



Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik18-5-2008 13:17:35

hallo Natacha
Van harte proficiat met je huwelijk, blij te horen dat het zo'n mooie dag was. Geniet ook nog van Disneyland!
Wij hebben nog 68dagen op de teller staan. Wij hebben ook dj Infinity (Kris) dus het is wel leuk te horen dat jullie er tevreden over zijn.
En mijn jurk komt ook van Scarpellini!

Sandra



Els

 Meld misbruik18-5-2008 13:50:35

Hoi!

Dikke proficiat!

Geniet nog lekker van je 'witte broodsweken'.

Bedankt voor je uitgebreid verslag...

groetjes,
Els


www.elsenphilip.bruiloftsite.nl



Natacha B

 Meld misbruik18-5-2008 14:00:13

Aja, wat ik ook een onvergetelijk moment vond, was de laatste dans van de avond: nog eens onze openingsdans met de overgebleven mensen in een kring rond ons. En het sjieke was dat bijna iedereen de tekst van 'Sweet Instigator' kon meezingen en dat was wel een klein beetje emotioneel :)



Kim
7-5-2013
 Meld misbruik18-5-2008 14:08:58

Hey!

Dikke proficiat alleszins! En leuk om te weten dat jullie getrouwd zijn vrijdagavond :D Wij wonen schuin over het fabriekspand en zagen infinity toekomen vorige vrijdag! We waren erg nieuwsgierig omdat wij hem ook gekozen hebben voor ons huwelijk! Heel erg fijn om dus te lezen dat het een fantastisch dansfeest werd!

Geniet van de wittebroodsweken ;-)

5-7-8



vanessa
17-7-2009
 Meld misbruik27-2-2009 15:57:19

hallo
wij trouwen dit jaar 17 juli en hebben ook jorn kestelyn als fotograaf
waren jullie tevreden over hem? hij lijkt me een vriendelijke gast, maar had graag iets meer geweten van mensen die er al mee hadden samengewerkt
ps: proficiat met jullie huwelijk
groetjes



Natacha B

 Meld misbruik27-2-2009 20:29:42

Hihi, 't is bijna een jaar geleden en doet wel vreemd om zo in de inbox nog te lezen dat er een reactie op mijn bericht is gekomen :D

Awel, wij waren content ja. We voelden er ons op ons gemak bij. In ons geval moesten we niet heel geposeerd staan enzo. We mochten wel onszelf blijven. Ik denk niet dat je voor superspectaculaire foto's bij hem moet zijn (ofwel dat je zelf veel ideeën aanbrengt, dan doet hij dat wel hoor wsl). Maar als je niet graag den aap uithangt, moet dat zeker niet. Kan het niet goed uitleggen, maar wij vonden hem dus wel ok!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...