Nu Online
Momenteel zijn er 199 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Visa / Mastercard nodig op huwelijksreis?

  14-5-2008 20:37:01
Hallo,

Rare vraag misschien maar wij vertrekken binnenkort naar Bali. Is het echt noodzakelijk om daarvoor Visa of Mastercard te hebben?

groetjes
Sofie

Sofie
23-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1201


Kim
28-3-2009
 Meld misbruik14-5-2008 20:40:14

Hoi Sofie

Visakaart in het buitenland is altijd gemakkelijk. Ze aanvaarden het bijna overal. En je moet niet met een pak cash naar het buitenland. Ook in noodgevallen, hopelijk kom je er geen tegen, maar je weet maar nooit, kan je deze kaart gebruiken om aan meer cash te komen.
Aanvragen bij de bank, een paar dagen later heb je ze al.
Groetjes
kim



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-5-2008 22:06:52

dag sofie,

de sofie van de pita maha??

ik heb het bij de bank nagevraagd, als op uw gewone betaalkaart de optie in het buitenland betalen is aangevinkt, zou je met je kaart kunnen betalen. Het is op grote bedragen wel duurder als met visa, op kleine bedragen is het dan weer goedkoper.
Mijn visa is aangevraagd in april en nog steeds geen bericht gehad dat ik ze kan afhalen.

als jij sofie'tje bent die samen met ons in bali is, dan moet je gene bang hebben ze... ik heb een visa, dus voor noodgevallen heb je ons nummer!



Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik14-5-2008 22:11:25

Als Indonesische kan ik je vertellen dat een Visa zeker aan te raden is. Met je gewone betaalkaart kan je op veel plaatsen terecht, maar dat werkt niet altijd zoals het moet. Met Visa zal je amper problemen hebben.
Steek je Visa niet in je portefeuille of zo. Altijd apart! Op die manier heb je ALTIJD iets in de hand om dringende zaken te betalen.



Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik14-5-2008 23:03:33

Simpel antwoord: iedereen die geregeld naar het buitenland gaat (en dan vooral buiten Europa) kàn bijna niet zonder kredietkaart (Visa/Mastercard/American Express).
De banken promoten wel het Maestro-systeem waarmee je zogezegd in het buitenland makkelijk kunt betalen met je gewone betaalkaart, maar in realiteit is dit systeem alleen in Europa goed bruikbaar (uitzonderingen niet te na gelaten).
Voor de kost moet je het niet laten, en je hoeft niet langer met veel geld op zak te lopen.
Ik heb buiten Europa meestal alleen wat losse dollars op zak voor kleine aankopen en fooien. Voor al de rest vertrouw ik op m'n Mastercard...

Eén tip: zie dat je er beide één hebt, liefst dan nog verschillende. Wordt een van beide gestolen of geweigerd, heb je nog altijd een backup.

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk



Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik15-5-2008 11:11:18

Wij gaan regelmatig op reis (ver en minder ver) en tis toch al veel gebleken dat een visa echt wel noodzakelijk is hoor. Gewone bankkaarten werken meestal niet, ookal heb je aangevraagd om in het buitenland te kunnen betalen. En onverwachte dingen gebeuren altijd: een leuk souvenier die veel meer kost dan voorzien, een onverwacht hoge kamer-afrekening, doktersbezoek ...
Zonder visa zouk niet echt op mn gemak zijn vrees ik.
Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums