Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Laatste dagen ... al werkend

  13-5-2008 18:16:15
Vrijdag is het zover!
Ik werk tot en met donderdagavond. Nu doet iedereen van mijn werk daar zo onnozel over. Is dat nu zo vreemd?

Ok, velen nemen een week congé vóór de trouw, maar zie daar het nut niet van in ... we hebben al maar 4 weken congé, als ik er dan al én ervoor én erna moet nemen, want heb ik dan nog over in een jaar?

Dus wij kozen voor te werken tot de laatste dag. Dan maak je je ook niet zenuwachtig want je hebt iets om handen.
Alle voorbereidingen zijn gedaan, en het kleed is deze namiddag opgehaald (had een halve dag) ...
Ik ben geen echt beauty- en kurenmens ofzo, en dat moet toch ook niet per sé de dag ervoor? Uitslapen hoeft voor mij ook niet, want dan val ik 's avonds nog moeilijker in slaap, en we moeten vrijdag eigenlijk al niet zooo vroeg op, aangezien het enkel fotoschoot en burgerlijk huwelijk maar om 16 uur.

Ik heb hier nu al redenen genoeg genoemd om niet de dagen ervoor thuis te blijven ...
Zijn er nog bruidjes of bruidegommen die thuis werken tot de dag voor hun huwelijk?

Natacha B

Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1265


Diane
16-5-2009
 Meld misbruik13-5-2008 18:53:20

Hallo,
wij trouwen zaterdag en ik ben vanaf morgen in verlof. Ik neem dan de drie dagen die je wettelijk krijgt, en de volgende week neem ik vakantie.
Neen, dat zie ik echt niet zitten om nog tot vrijdag te werken.
Groetjes,
Diane
17 mei 08
elisadiana1@hotmail.com



Elke
7-3-2009
 Meld misbruik13-5-2008 19:19:13

Ik ben ook van plan om tot de laatste dag te werken. Het is nog wel een tijdje (07/03/09), dus misschien verander ik nog van gedacht, maar voorlopig is het plan om t.e.m. vrijdag te werken, en dan zaterdag onze grote dag!!
Groetjes,
Elke



aurelie
30-8-2008
 Meld misbruik13-5-2008 19:37:32

Ik doe zoals jij hoor! Geen zorgen!



Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik13-5-2008 19:37:42

Krijg je geen dagen "klein verlet" omdat je trouwt? Dan moet je niet aan je 4 weken vakantie zitten prutsen en kan moet je toch niet werken tot donderdagavond.



Natacha B

 Meld misbruik13-5-2008 19:57:47

Ik heb die dagen klein verlet anders genomen. Ik heb die vrijdag en de maandag erop genomen (en zaterdag mijn vrije dag). En dan nog enkele dagen thuis en dan weer aan het werk. Wij gaan pas in juni op reis.



Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik13-5-2008 20:28:38

Hey,
wij trouwen op een vrijdag(12/09/08) en pakken vanaf de donderdag vrij. Ik ga zelf bloemstukjes maken voor op de tafels(zijn maar met een klein gezeldschap) en dan kan ik die dan mooi maken. Mijn moeder en zus en nichtje blijven die avond bij mij en blijven dan ook slapen, terwijl mijn ventje naar zijn moeder gaat. We gaan dan ook zorgen dat alles klaar ligt voor DE dag. Aangezien ik altijd laat thuis ben als ik moet werken hebben we dat zo gedaan. Maar ik zou ook geen week opvoorhand thuis willen zitten, ga me alleen maar vervelen en zenuwachtig maken.

Groetjes!!
Kimberley
12/09/2008
www.gertenkimberley.bruiloftsite.nl



evy
1-3-2009
 Meld misbruik13-5-2008 21:12:35

Ik werk tem woensdag. Ik heb recht op 2 dagen klein verlet. Die neem ik donderdag en vrijdag, de trouwdag zelf. Ook ik wou zo lang mogelijk werken, maar op donderdag zal ik vast nog wel m'n handen vol hebben. Is het niet met de trouwregelingen, dan vast wel met ons zoontje :-)



Kim
2-8-2008
 Meld misbruik13-5-2008 21:45:30

Wij hebben bouwverlof van 14 juli tot en met 3 augustus (verplichte sluiting bedrijf) en wij trouwen op zaterdag 2 augustus. Ik heb dan mijn dagen Klein Verlet in de week erop gezet en dan de rest van de week nog gewoon vrij genomen. Zo hebben we 4 weken in totaal vrij. Maar ik vrees ook dat dit juist super stressy weken gaan zijn!!!
groetjes
Kim
02/08/08
http://erwinenkim.bruiloftsite.nl



Kim
28-3-2009
 Meld misbruik13-5-2008 22:12:28

Ik werk tot dinsdagavond, werk meestal vrij laat. Neem van woensdag tot en vrijdag overuren terug. En zaterdag trouwen we. We vertrekken een paar dagen nadien op huwelijksreis. Dus ben er in totaal 3,5 week er tussen uit.
Groetjes
kim



Michael
1-10-2007
 Meld misbruik13-5-2008 22:53:36

Hey,

Ik trouw ook vrijdag! Ik was van plan om tot donderdagmiddag te werken, maar vrees dat ik me die voormiddag gewoon niet meer ga kunnen concentreren. Er moet ook nog één en ander voorbereid worden (decoraties etc). Maar als alles goed gepland is moet dat lukken om tot de laatste moment te werken. Ik snap perfect dat je je vakantie er niet voor opneemt als je niet denkt dat het nodig is.

Succes (en hopelijk is het goed weer...)

Karoline



Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik14-5-2008 8:35:28

Hey Natacha

wij trouwen op zaterdag en ik neem wel donderdag en vrijdag vrijaf, met als enige reden dat ik nog vanalles moet regelen... donderdagochtend tegen 4uur ga ik naar de vroegmarkt bloemen kopen, het is de bedoeling om daarvan de bloemstukjes op tafel en het altaarstuk te laten maken. Ik ga samen met mijn zussen wafels bakken die we verpakken en aan de kerk uitdelen. ook gaan we nog wat aan den naamkaartjes knutselen. Vrijdag wordt dan de kerk versierd en worden bloemstukken, naamkaartjes, menu's,... naar de feestzaal gebracht. Zaterdag moet ik zelf heel vroeg op...
Moest ik zoals jou niets om handen hebben zou ik er ook niet het nut van inzien om thuis te zitten hoor!

groetjes
Ellen
21-06-08



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik14-5-2008 8:59:58

ik heb ook een week verlof genomen voor de trouw.
Eerst zag ik er ook het nut niet van in, maar die week is ons (ik zit er nu in) al goed uitgekomen!
Uiteindelijk kon ik mij vorige week al niet 100% meer op mijn werk toeleggen. Ik zit daar alleen maar zenuwachtig te worden.




Kelly
17-5-2008
 Meld misbruik14-5-2008 9:51:11

haaj meid,

Wij trouwen een zaterdag en ik blijf ook werken tot vrijdag middag, natuurlijk wij hebben wel een eigen zaak dat ligt mss iets anders maar toch anders zit ik toch maar wat zenuwachtig door het huis te lopen en nu heb ik iets om handen.

dikke zoen
kelly



Hilde
17-5-2008
 Meld misbruik14-5-2008 10:14:00

Wij trouwen zaterdag en vandaag is mijn laatste dagje op het werk. Morgen moet ik mijn kleed gaan halen en nog gewone boodschappen gaan doen, het huis wat opruimen en kuisen. Vrijdag gaan we onze menukaartjes, onze bedankingen enzo naar de feestzaal brengen en in de namiddag komen mijn schoonouders. Die komen van ver en blijven slapen in ons huis bij mijn ventje.

Dus ik heb enkel verlof genomen omdat ik anders alles niet gedaan krijg...
Als jij dat wel kan, zoveel te beter hé!

Succes alvast,

groetjes,

Hilde



sandra
22-9-2007
 Meld misbruik14-5-2008 14:26:25

same here, heb ook gewerkt tot de dag ervoor! geniet veel liever van meer vrije dagen nà de trouw!! :-)



Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik14-5-2008 17:14:53

Wij trouwen op zaterdag en gaan ook vrijdag nog gaan werken. Ik heb ook maar 20 dagen, en heb inderdaad ook recht op 2 dagen klein verlet, maar hou deze liever voor daarna. 20 dagen is nu eenmaal niet veel... Wij zijn namelijk al een weekje op vakantie geweest en plannen naast ons huwelijkreis ook nog een weekje vakantie. Dan blijft er niet veel meer over...



Natacha B

 Meld misbruik14-5-2008 21:09:02

Aha, blijkbaar toch niet de enige ;) Merci voor de reacties.

Op t werk zijn er nu toch ook al die me niet meer zot verklaren maar die inzien dat de tijd daar sneller zal gaan dan thuis, zeker als alles geregeld is. Nog één dag en twee nachtjes wachten ... zal blij zijn als het zover is ... hopelijk zonder regen, maar sowieso met een glimlach!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...