Nu Online
Momenteel zijn er 145 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zwanger en trouwen

11-5-2008 23:54:16
Voor ons staat het vast dat we na onze trouw in september direct voor een kindje gaan.
Eigenlijk zouden we er nu al voor willen gaan, maar wat ons afschrikt is de kans op misselijkheid en andere zwangerschapskwaaltjes.
Zijn er nog bruidjes in dezelfde situatie? Gaan jullie er voor of wachten jullie geduldig af?

Groetjes,
Stefanie

Stefanie
20-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 590

Thalia
29-8-2008
 Meld misbruik12-5-2008 9:43:55

hey, wij trouwen op 29 augustus en kijken erna voor een kindje. We zouden er nu al willen aan beginnen maar ik wil het toch niet riskeren om met een beginnend buikje in mijn trouwkleed te staan.

groetjes

Joke

Meld misbruik12-5-2008 9:44:00

Wij trouwen volgend jaar in maart en ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Wij hebben beslist om te wachten tot na ons huwelijk want ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om misselijk te zijn. Ik wil ook ten volle van deze dag kunnen genieten.

Groetjes,

Joke

sofie
12-7-2008
 Meld misbruik12-5-2008 11:12:18

wij trouwen op 12 juli en na de huwelijksreis stop ik met mijn pil, we zouden er ook al graag aan beginnen, maar stel je voor dat je met je trouw juist je maandstonden hebt, wij willen ook nog van ons reis genieten, maar ga vooraf al eens uittellen wanneer ik kan stoppen, zodat ik ze krijg op het moment we terug in België zijn

groetjes
sofie

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik12-5-2008 11:25:37

Hey Stefanie,
Wij trouwen volgend jaar op 18 april 09, dus nog ff wachten, we zouden ook wel graag aan kindjes beginnen, maar gaan toch wachten tot na de trouw & het er een jaartje nog met ons 2-tjes van nemen :) niet dat we zo uitgaanders zijn ofzo, maar voor onze huwelijksreis willen we ook eens een schone verre reis doen, en met een dikke buik wordt dat moeilijk, hi.
Plus dan ook met dikke buik in trouwkleed, misschien misselijk op DE DAG... neen dank je.

Het is natuurlijk jouw beslissing & september is ook zooo lang niet meer hé.
Een vriendin van mij is de eerste 3 maand nu al ECHT constant misselijk, moe, niet te doen, dus als je je zo zou voelen, is het wel jammer hé.

Je mag me altijd privé mailen,
honnay@hotmail.com

Groetjes!

Marieke

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik12-5-2008 11:28:13

hallo,
Ik heb ook een tijdje heel erg getwijfeld, maar uiteindelijk beslist om vlak voor de trouw te stoppen met de pil (zodat ik zeker mijn regels niet zou hebben op de trouw). En ik ben blij dat ik niet zwanger was op de trouw zelf, want de eerste maanden was ik dan wel niet misselijk maar wel doodmoe. Zo had ik nooit kunnen genieten van die dag als ik nu gedaan heb. Maar ja, da's voor iedereen verschillend en je weet niet op voorhand welke kwaaltjes je al dan niet zal hebben é...
Groetjes

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik12-5-2008 11:30:22

Wij zijn al sinds vorig jaar mei gestopt met de pil.
Omdat het niet zo vlot wou lukken, en ik ook dolgraag wou trouwen, heeft mijn ventje mij ten huwelijk gevraagd. We hebben 2 maanden veilig gevrijd, om zeker onze huwelijksdatum te kunnen laten staan.
maar niet terug met de pil begonnen.
Nu gaan we er terug voor, en als de maandstonden er zijn op de trouwdag, so be it. ik hoop wel dat ze er niet zijn op de huwelijksreis.
Maar hopelijk ben ik tegen dan zwanger, en ja, die zwangerschapskwaaltjes, die neem ik er dan wel bij.
Moet er wel bij zeggen dat ik een kleed heb gekozen, zodat het zeker nog kan als ik zwanger ben. (ik weet al dat er iemand in dit kleed gaat trouwen die zwanger is)

je moet het zelf weten wat je doet, maar weet dat je een kindje niet op bestelling krijgt...

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik12-5-2008 12:54:07

Wij trouwen in september en ik stop eind augustus. Ik heb alles netjes berekend en normaal heb ik dan mn maandstonden 2weken voor de trouw en de huwelijksreis. Ideaal dus, en dus eigenlijk in principe ook vruchtbaar tijdens de huwelijksreis maar zo'n vaart zalt wel niet lopen. Volgens mn gyneacoloog zal ik het eerste jaar zeker niet zwanger worden, vermits ik al 10jaar de diane pil neem. Niet zo leuk om te horen, want ik wil echt zo snel mogelijk zwanger wrden.(En de druk is groot, al mn vriendinnen zijn in max 2maanden zwanger,kweet nu al dak ga stressen alst bij mij niet zo is want ben al mn hele leven panisch dak geen kinderen zal kunnen krijgen) Dus soms twijfel ik of het niet beter is om nu al te stoppen mr dat risico durf ik echt niet nemen. Voor mij liever geen misselijkheid en een buikje op mn trouwfeest.
Groetjes

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik12-5-2008 13:45:25

Wij trouwen in juli,we hebben al 1 kindje ,maar willen dolgraag voor een 2de gaan.
Wij gaan wachten tot we in september op vakantie zijn geweest.
Bij mijn zwangerschap was er de eerste 3 maanden niks aan de hand,daarna begon ik pas misselijk te worden,dus....
Grtz sarah

Freya
24-5-2008
 Meld misbruik12-5-2008 14:51:17

Hoi, wij trouwen binnen 12 dagen... Wij willen ook graag zo snel mogelijk aan kindjes beginnen, maar ik wou absoluut niet zwanger zijn op de trouwdag om er volop van te kunnen genieten, om mij niet te moeten inhouden om een glaasje te drinken en ook te kunnen eten wat er op de menu staat. Ik ben wel al sinds begin februari gestopt met mijn pil, ze zeggen toch dat je eerst een paar maanden je lichaam moet laten wennen aan de natuurlijke gang van zaken. Ik ben nu ook sinds 2 weken begonnen met foliumzuur. Zodat we vanaf de huwelijksreis er kunnen aan beginnen. Enigste (redelijk groot) nadeel is dat ik nu wel hoogstwaarschijnlijk mijn regels zal hebben op de trouwdag...

Groetjes
Freya

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik12-5-2008 15:42:02

bij ons ook maar we gaan wachten tot de trouw 6 sept2008. ik heb wel mijn pil goed uitgerekent en ik stop 2 weken voor de trouw, dus heb ik zeker mijn regels niet op de trouw en huwelijksreis EN kunnen we op huwelijksreis mss al een kindje verwekken. voor die paar maanden zou ik toch wachten, de eerste maanden van je zwangerschap zijn blijkbaar niet altijd leuk, je kan niets drinken op je eigen feest en je bent veel vermoeider als je zwanger bent en het zal op zich al een heel vermoeiende dag worden.

p
28-6-2008
 Meld misbruik12-5-2008 16:33:09

Hoi,

wij trouwen volgende maand, dan ben ik 6,5 maand zwanger. dit is ook gepland, wij zijn al wel een 1,5 jaar bezig. Vorig jaar augustus en september en oktober hebben we wel voorzichtig geweest, omdat ik niet wou bevallen op mijne trouw, maar daarna zijn we direct terug begonnen. En nu ga ik met een buikje trouwen, wat ik helemaal niet erg vind. dus je moet zelf zien wat je wil he. Ik vind het niet erg om met een buikje te trouwen, andere vrouwen misschien wel. Dus gevoel op uw gevoel afgaan.

Alvast succes met de voorbereidingen

Groetjes Peggy

Hilde
17-5-2008
 Meld misbruik13-5-2008 11:03:53

Dit is best wel grappig dat er blijkbaar nog bruidjes zijn zoals ik.
Mijn ventje en ik snakken ook naar het mama en papa gevoel. Moest ik kunnen zou ik nu al stoppen met de pil... Maar spijtig genoeg heb ik nog geen vast werk. Ik heb slechts een tijdelijk contract. Maar na onze huwelijksreis verander ik direct van werk (heb al getekend) en dat is wel een vast contract en als die proef voorbij is of bijna voorbij is dan gaan wij ook aan de sprint beginnen... Hopelijk lukt het ook hé, want ben daar wel bang voor. Geen kindjes kunnen krijgen zou voor mij en ook voor mijn man in spé een enorme zware tegenvaller zijn.

We zien wel hé.

Groetjes,

Hilde
17/5/08

Stefanie
20-9-2008
 Meld misbruik13-5-2008 11:29:57

Bedankt voor alle reacties! Blijkbaar ben ik dus niet de enige die daar mee bezig is. ;-)

Ik ben al ruim 8 maanden met de pil gestopt omdat ik niet langer die rommel wou nemen. Als we trouwen op 20-09 en daarna op huwelijksreis gaan is dat net tijdens mijn vruchtbare dagen. Ja, wie weet is dat geen slecht idee om er dan voor te gaan. :-)
Het schrikt me inderdaad af om misselijk te zijn die periode. Dat ik geen glaasje zou mogen drinken zou ik niet zo erg vinden.
Je kan het natuurlijk niet plannen, maar moest het vlot gaan ben ik tijdens de zomer met zwangerschapsverlof. Dat is ook geen slecht vooruitzicht.
Het is toch nog te lang aftellen naar september... ;-)

veerle
2-8-2008
 Meld misbruik13-5-2008 12:48:13

Hallo Stefanie,

Wij trouwen op 2 augustus, en zijn nu een maand geleden met de pil gestopt. In principe ben ik nu dus vruchtbaar, maar ik verwacht ook niet dat het zo'n vaart gaat lopen. Ik kon echt niet meer wachten, en wou geen pil meer innemen. Stel dat ik toch direct zwanger zou zijn, dan ben ik 3 maanden tegen de trouw, dus een buikje zal nog wel meevallen. We duimen voor het beste!

Groetjes,

Veerle

Laura
4-10-2008
 Meld misbruik14-5-2008 17:20:50

hey Stefanie,

wij trouwen begin oktober en willen ook graag snel zwanger geraken. Ik stop met de pil in juli. Mijn doosje met drie maanden is dan op en ik had geen zin om een nieuw te kopen :-) De kans is klein dat ik onmiddellijk zwanger word en als dat toch het geval is neem ik dat er graag bij!
veel succes. gr. Laura

saskia

Meld misbruik20-5-2008 13:07:11

dag stefanie,

Wij zijn getrouwd op 19 april. het kriebelde ook bij ons al een jaartje om aan kindjes te beginnen maar de huwelijksdatum lag toen al vast. In november hebben we toch beslist om te stoppen met de pil. Wat we nooit hadden durven dromen was dat ik in december al zwanger zou zijn. Ik was dus op de dag van ons huwelijk 4.5 maand zwanger. Ik had geen last van misselijkheid of van moeheid. Ik kon nog perfect in mijn kleedje en mijn dik buikje viel zelfs niet op in mijn trouwjurK Moest dit toch het geval geweest zijn zouden we dit ook niet erg gevonden hebben. Ik ben dus zwanger getrouwd en ik kan alleen maar zeggen dat de meeste mensen zelfs zeiden dat ik dubbel zoveel straalde 1 omdat we trouwden en 2 omdat ik zwanger was van ons eerste kindje. Ik heb in ierder geval geen spijt dat we niet gewacht hebben tot na de trouw

groetjes
saskia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...