Terug naar overzicht
Dag KarenWij hebben een tweetal weken hetzelfde te horen gekregen van onze feestzaal. Door de sterke stijging van de voedselprijzen zijn ze genoodzaakt om de prijzen te laten stijgen. De mensen van de feestzaal zater er zelf ook erg mee in, en daarom mogen we een stuk zonder BTW betalen, zodat het eindbedrag ongeveer gelijk zal blijven.In welke feestzaal trouwen jullie? Ik zou het zeker en vast eens vragen om een deeltje zonder BTW te betalen.Groeten en succes!
Kasteel Sanderling in De Pinte is onze feestzaal.Deeltje zonder btw, in het zwart dan?Dan is dat bedrag volledig winst voor hen en winnen ze twee keer.
Wij hebben in 2007 onze zaal vastgelegd (De Montil in Essene) en hebben toen de prijzen gekregen die dat jaar geldig waren. In januari van dit jaar hebben we een nieuwe prijslijst gekregen.Ze hadden ons van in het begin gezegd dat dat zou komen en dus waren wij voorzien op een meerprijs. We hebben zelf ook gevraagd een deel in het zwart te betalen (cash dus) omdat de zaal inderdaad de BTW dan niet aanrekent en je zo dus goedkoper zit. Het is zowel voor jou als voor de zaal een win-win situatie.Katleen
Jammer genoeg kan men dit inderdaad doen. Wij zijn verschillende zalen gaan bezoeken en sommigen vertelden eerlijk dat de prijzen nog zouden verhogen. Bij anderen dienden we er zelf naar te vragen. Meestal staat ergens in kleine lettertjes op de prijslijst tot hoe lang die geldig is (en reken er maar op dat die erna zal opslaan!).Wij trouwen in salons mantovani, waar het duidelijk op de prijslijst staan dat de prijzen niet meer verhogen voor eind 2008. Dat was voor ons toch belangrijk.
Bij ons zeiden ze dat ze zich aan de prijzen gingen houden die wij vorig jaar gekregen hebben. Nu maar hopen dat ze deze belofte inderdaad nakomen! Dat is niet niks, ineens zo'n prijsstijging.Maar als de zaal voorstelt om de BTW voor een deel niet aan te rekenen, zou ik het me niet aantrekken dat zij er zelf ook rijker van worden... Het komt jezelf toch ook ten goede? Zoals Katleen zegt: een win-winsituatie voor beide!
heyWij hadden al een vb van een buffet en die staat met prijs en al in ons contract dus ik denk niet dat ze iets kunnen doen. Tenzij er kleine lettertjes zijn maar die zou ik dan al lang gelezen hebben....Groetjes, Laura
Normaal gezien geldt de prijs die op je contract staat op het moment dat je toegezegd hebt tenzij dat daar natuurlijk bijstaat dat ze kunnen veranderen
Hei karen,wij trouwen ook in Kasteel Sanderling!! En hebben ze de prijs zomaar verhoogd? Lap, ik begin hier ook al te zweten. Ze zijn al niet van de goedkoopste en dan nog eens 8%op zo'n bedrag. Vind ik eigenlijk niet kunnen. wanneer trouwen jullie daar?
Wij trouwen er op 18 juli. We hadden de prijslijst van maart 2007 gekregen en nu ineens 8procent bij. Ik zweet al ik er weer aan denk. Ben er echt niet goed van hoor.We zien wel he, we moeten betalen of geen feest dus ja ...