Nu Online
Momenteel zijn er 93 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Weer op 29 augustus?

  9-5-2008 14:36:09
Hallo iedereen,

Wij trouwen deze zomer voor de wet en volgende zomer doen we de kerk en het feest. Telkens op 29 augustus. We willen zoveel mogelijk buiten doen en het zou dus NIET mogen regenen. We kunnen het weer niet bestellen natuurlijk en we moeten afwachten. Maar we hebben al van veel mensen gehoord dat het het laatste weekend van augustus vaak regent :-( Het voorlaatste weekend (rond de 22e) zou het echter dikwijls veel mooier weer zijn. Weten jullie of dit inderdaad klopt? Ik weet dat je met het weer wat geluk moet hebben en je het niet op voorhand kan weten, maar misschien zit er toch enige systematiek in? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
An

an
21-6-2008
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 881


Vi
7-6-2008
 Meld misbruik9-5-2008 15:25:10

Hey An,

Zo vroeg kan niemand het weer correct voorspellen. Wat wij hebben gedaan is een opzoeking opgevraagd bij het KMI van de afgelopen 10 jaar voor de maand juni.
De droogste weekend hebben we dan uitgepikt als huwelijksdatum. Voor zo'n dergelijke opzoeking bij het KMI betaal je 5€. Neerslag, temperatuur, wind, etc.. staan op dit verslag. Maar nog, is dit met onzekerheid, de toekomst is onvoorspelbaar. Als het nu regent op 07/06/08 dan is dit voor het eerst in 10jaar.
Groetjes,

Vi en Tony
07/06/08



an
21-6-2008
 Meld misbruik9-5-2008 15:44:09

Dat is een bijzonder interessante tip. Heb direct een aanvraag ingediend bij het KMI. Als het de afgelopen 10 jaar niet geregend heeft op 7 juni ziet het er alvast goed uit. Maar, zoals je zegt, je weet nooit...Ik zal alvast helpen duimen.
Dankjewel nog eens voor de tip!



Kris

 Meld misbruik9-5-2008 16:18:00

Hey An, wij trouwen ook op 29 augustus! als het goed weer is doen we de receptie buiten, duimen dus he! We hadden gekozen voor eind augustus - begin september om te trouwen omdat er dan een goede kans is op goed weer. De voorbije 2 jaar hebben we trouwfeesten gehad op 26 aug (schitterend weer), 2 september (bewolkt met af en toe lichte motregen), 7 sept (zonnig afgewisseld met licht bewolkt) en 9 september (absoluut prachtig!). Niet te voorspellen dus! wij gaan het ons niet aantrekken. Maar ik hoop stiekem toch op een mooie zonnige dag ;-)



Sofie

 Meld misbruik9-5-2008 16:30:35

Hey An,

Wij trouwen ook op 29aug!! Natuurlijk hopen wij ook op prachtig weer, maar ik denk dat je het echt niet kan voorspellen hoor. Kijk maar eens naar het weer dat we nu al een week hebben. Ook niet bepaald typisch mei-weer hee :-)
Maar we gaan het vooral niet aan ons hart laten komen als het op 29aug niet zo een prachtig weertje is ...

Groetjes,

Fieke



an
21-6-2008
 Meld misbruik9-5-2008 16:59:20

Je mag je inderdaad niet teveel focussen op mooi weer. Als het tegenslaat, dreigt je hele dag niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk in het water te vallen ;-)Ik heb alvast zo'n studie aangevraagd bij het KMI zoals Vi voorstelde. Ik hou jullie op de hoogte als ik de resultaten heb. En verder gaan we ons van het weer niets meer aantrekken en volop genieten he. Aan iedereen alvast veel succes en een fantastische dag gewenst...Zonder regen (nee, grapje :-))



Katleen
29-8-2008
 Meld misbruik9-5-2008 17:04:10

Dag An

Ook wij trouwen op 29 augustus. Wij rekenen natuurlijk ook op prachtig weer. Wij gaan alvast een kaarsje branden en zo ervoor zorgen dat alle bruidjes die dag toch mooi weer hebben :-)

Groetjes Katleen



evelien
29-8-2008
 Meld misbruik9-5-2008 20:04:00

hallo,

hallo wij trouwen ook op 29 augustus en hopen ook dat het goed weer zal zijn.

groetjes evelien



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik10-5-2008 8:30:37

wij trouwen volgende week zaterdag en op elke site staat iets verschillend.

als ik van jou was zou ik me nu nog niet beginnen focussen op goed weer.

want dat is het enige wat je niet in de hand hebt...



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik10-5-2008 10:51:35

De weergoden houden nog altijd geen rekening met de datum. Dus 50% kans op mooi weer en 50% kans op minder goed weer.

Groetjes en laat je feest door het weer niet verbrodden.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...