Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Getrouwd!

  3-5-2008 21:50:54
dag lieve bruidjes,

Gisteren was het eindelijk zo ver... Na maanden van voorbereidingen, verlangen, toeleven naar die ene dag, was mijn dag er eindelijk!!

En ik heb genoten, met volle teugen!!

's Morgens werd ik uiteraard veel te vroeg wakker, ik moest om half zeven opstaan maar was om half zes klaar wakker. Gelukkig was ik er vroeg in gekropen en had ik toch zeven uur goed geslapen. Mijn zusjes waren bij mij blijven logeren om mij 's morgens te helpen. De bruidegom had de "laatste" nacht thuis doorgebracht.

Ook mijn zussen waren te vroeg op dus was het al van erg vroeg een gezellige drukte: douchen, beetje als kipjes zonder kop rondlopen :).

De kapster was een beetje te vroeg maar dat was eigenlijk ideaal! Mijn haar werd gedaan en intussen schonk ik de fotograaf al mijn eerste (van veeeele) tandpastaglimlach, zo gelukkig was ik. Ik had geen zenuwen, ik keek alleen uit naar mijn ventje met zijn bruidsboeket (dat ik op voorhand niet zag). Mijn haar was fantastisch, de tiara werd er mooi ingeplaatst... Ik draag normaal altijd make-up maar ik besloot het heel sober te houden omdat ik bui het huilen geen wasbeertje wou zijn en omdat het toch geen hele dag mooi blijft en je het nooit meer helemaal in orde krijgt eens het uitloopt en zo.

Toen ook mijn zusjes klaarwaren, was het tijd om mijn droomkleed (mét sleep) aan te trekken. Het duurde even voor de koordjes tot beneden toe waren maar eens het klaar was en mij de spiegel werd voorgehouden was het fantastisch. Ik was 11 kg lichter en, ook al zeg ik het zelf: het was mooi :).

Toen de bel rinkelde en mijn aanstaande voor de deur bleek te staan was ik toch even zenuwachtig maar het moment dat hij binnenkwam en mij zag was zoooo mooi, zo intens en de eerste traantjes vloeiden... Het bruidsboeket (rode rozen) was PRACHTIG!

Er volgde een korte receptie thuis, mijn ouders kwamen toe, zijn ouders keurden mij, echt gezellige bedoening. Door de ceremoniemeester liep alles gesmeerd. Luc Beernaert is een échte aanrader. Hij is fanatsich, je hoeft niets te doen, hij kent zijn vak!! Voor het vertrek naar het stadhuis sprak hij nog iedereen even toe zodat iedereen wist wat van hem of haar werd verwacht. De trip naar het stadhuis was hemels, iedereen zwaaiden, toeterde, lachte naar ons!

Het duurde niet lang of we waren écht man en vrouw. Een heerlijk moment, gepaard gaand met de volgende traantjes...

De fotosessie nadien verliep heel vlot, ook fotograaf Christ Villez verdient een aanbeveling: hij stelt je op je gemak, weet wat je wil en was duidelijk niet aan zijn proefstuk toe!

De trip van Oost- naar West-vlaanderen was al even fijn als het korte tripje naar het stadhuis: de mensen langs de autostrade zwaaiden bijna allemaal of ze toeterden, staken hun duim omhoog!! Ik voelde me écht een prinses :).

Onze lunch was intiem en gezellig, net als de daaropvolgende fotoshoot. Hoewel het niet even mooi weer was als vandaag hadden we het ongelooflijke geluk dat het stralend weer was tijdens de shoot! Het was grappig, romantisch, ... Christ Villez weet waar hij mee bezig is!

Vervolgens zetten we de laatste tocht in, op weg naar Ten Boogaere, toen we er bijna waren begon het te gieten, het regende met pijpestelen en de moed zonk me even in de schoenen, moest ik straks over de loper met een paraplu die niet alle regen zou tegenhouden? Maar wonder boven wonder was het even snel voorbij als het kwam en konden we in de volle zon binnenwandelen. We deden een vrijzinnige viering, in de orangerie. Deze stond vol met witte rozen en andere bloemen. De planten die er altijd staan maakten het plaatje compleet. Een lieve vriend had de bruidsmars van Mendelsohn ingestudeerd en dat was een waar kippevel moment. Iedereen stond recht en ik huilde opnieuw, zij het met een heel grote glimlach. Onze bruidskindjes wilden even niet verder wandelen, maar dat gaf uiteraard niet. De bloemblaadjes die gestrooid moesten worden bleven in het mandje want het bruidsmeisje vond ze daar beter op hun plaats maar iedereen vond het vertederend :).

Grappig was dat toen de bruidsmars gedaan was, ik als allerenige begon te klappen :), gelukkig vergeven mensen de bruid alles...

Er volgde een viering waarin het ene emotionele moment het andere opvolgde. Vele vrienden hadden in ons thema (sprookjes) een tekst voorbereid, andere vrienden speelden gitaar, piano en ons nachtegaalvriendinnetje zong "you've got a friend" en "when you say nothing at all". De moreel consulente leidde alles in goede banen, zij was fantastich (Katrien Callens van de Unie voor Vrijzinnigen). De ringen werden uitgewisseld, opnieuw vloeiden bij meerdere mensen traantjes, het dankwoord werd gezegd, de knuffel die ik mijn ouders gaf voelde intenser dan ooit tevoren... het was echt af. De setting was mooier dan ik had kunnen hopen, de mensen van Ten Boogaerde weten hoe ze hun orangerie romantisch moeten maken!! Alle 100 plaatsen waren bezet maar het voelde toch intiem. De mensen wist in het begin niet wat ze van een vrijzinnige viering moesten verwachten (zo werd bij de eerste sprekers en liedjes niet geklapt maar na enkele deden ze dit toch :)).

De receptie was in een wip voorbij en er was niets dan lof over de zeer verzorgde en superlekkere hapjes, de bediening was subliem, het weer zat mee dus de mensen stonden in het gras en op het terras, de foto's met oma's en opa's en vrienden waren fijn om te nemen, ... De hieropvolgende aperitief ging al even snel voorbij en in tegenstelling tot wat ik dacht vond ik het niet erg om "op een rijtje te staan", af en toe mengde ik mij tussen de mensen (waarbij er af en toe op mijn beeldige maar redelijk lange) sleep gestaan maar ik trok het me niet aan, ik zou dat kleed wel naar de droogkuis doen, het mocht alleen niet scheuren, je weet nooit dat je dochter het later nog wil gebruiken ;).

Het binnenkomen in de zaal was opnieuw een hoogtepunt, alle mensen die rechtstaan, lachen, goedkeurend knikken, ... Mijn ventje (doet nog raar, ik sprak de hele avond over "mijn vriendje" en werd herhaaldelijk gecorrigeerd :)) zei een kort woordje, mijn tante gaf een mooie speech en vervolgens werd het overheerlijke en zeer verzorgde voorgerecht opgediend. Het hoofgerecht overtrof zowaar nog het voorgerecht, men ging meerdere malen nog eens rond met vlees én met nog vele soorten groenten (andere dan de eerste).

Hierna volgde mijn speech, gevolgd door een demonstratie van het nichtje van mijn vriendje (oeps, man) die wereldkampioen formatiedansen is, de mensen vonden dit heel bijzonder (ik had er beetje mee ingezeten maar wij zijn zo trots op dat meisje en wilden dat graag met iedereen delen, ook de grootoudes van mijn man zouden het anders nooit kunnen zien).

Het dessertbuffet werd ingeluid met het door ons afhakken van de paardenhoofden van de sprookjeskoets (echt heel mooi passend in ons thema!).

Onze openingsdans was een volgend hoogtepunt. We kozen voor Bubly van Colbie Caillat, allesbehalve traditioneel maar al van de eerste keer dat ik het hoorde was ik verkocht en moest ik aan mijn man denken omdat het zoooo bij ons paste... De tweede dans, met mijn papa was My Girl van The Temptations en was erg emotioneel, mijn papa stapte op mijn tenen, op mijn kleed maar het gaf allemaal niet, het was intens. Tijdens de eerste drie dansen werd een slideshow geprojecteerd met foto's van mij en mijn vriend (dat hadden we zelf georganiseerd) en mijn papa, wetende dat ik zot ben van bewegende beelden, had er als verrassing een filmpje bijgestoken van mij als kind dat ik nog nooit zelf had gezien maar hiervoor express gespaard was!!! Zoooo lief...

Het feest barste vervolgens in alle hevigheid los, we vroegen veel jonge mensn en dat bleek heel goed want de dansvloer stond steeds vol :). De DJ (huisDJ van Ten Boogaerde) was echt goed, hij draaide gevarieerd, voor iedereen wat wils, echt heel goed!

Tegen vier uur was ik pompaf... De openingsdans werd nog eens gedraaid terwijl alle overblijvers (het waren er toch nog een hele hoop :)) een cirkel rond ons vormde, opnieuw kippevelmoment. Vervolgens werden nog enkele trage nummers gedraaid, mijn papa nam mij vast en liet mij een heel liedje niet los, hij heeft mij de mooiste woorden gezegd die hij me kon zeggen en mijn dag was compleet... Ik huilde op dat moment mijn laatste tranen van oprecht geluk.

We hoorden niets dan lof over onze persoonlijke viering, de perfecte locatie, de sublieme bediening, het superlekkere eten (zowel hapjes als diner) en konden met een grote glimlach naar onze bruidssuite (in Ten Boogaerde zelf). We keken in elkaars ogen en wisten: dit was de mooiste dag van ons leven...

En om in ons thema te blijven: we hopen op een happily ever after!!

Voor de toekomstige bruidjes: geniet ervan, van elk moment, maak je om niets druk maar zorg gewoon dat je het tot de puntjes regelt, communicatie met iedereen op voorhand is belangrijk. Wees niet bang om DJ, fotograaf, ceremoniemeester eventjes te spammen, beter een detail teveel afgesproken dan te weinig. Wij gaven alles uit handen (en voor mij is dat niet altijd makkelijk), bv. bijhouden speechen, beloften, af te geven cadeau's, bloemen, ... en vroegen onze vrienden om op het juiste moment deze af te geven en op deze manier moest ik aan niets denken en dat maakte dat ik met volle teugen kon genieten! Er is niets fout gegaan (behalve misschien het feit dat de bruidskindjes bleven staan maar dat word je makkelijk vergeven) maar als dat gebeurt: niets van aantrekken, tis jouw dag.

Ik ben zo gelukkig... Binnen paar uur vertrekken we op huwelijksreis... Vandaag heb ik genoten van het lezen van de vele vele kaartjes, evenals het gastenboek, het bekijken van de projectie die we van mijn zusje kregen, ... Ik ben een beetje triest maar ik moet lachen als ik eventjes terugdenk aan alles. Ik heb ook al enkele foto's doorgekregen en opnieuw liep een traantje langs mijn wang (ok, ik ben een beetje een blèterke)

Succes allemaal en bedankt voor de eindeloze lijst an tips die mijn dag maakten tot wat het was!

Groetjes
Kim
2 mei 2008

Kim
2-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1094


Kim
28-3-2009
 Meld misbruik3-5-2008 22:03:57

Hoi Kim

Hierbij een naamgenoot. Ik hoop evenveel te genieten als jij, als ik je verhaal zo lees, hoop ik ook dat mijn dag snel er is.
En geloof ook in het feit dat je alles in details op voorhand moet regelen en mensen moet aanspreken om alles vlekkeloos te laten verlopen!
Geniet van het leven als man en vrouw!
Groetjes
Kim



sarah
18-7-2008
 Meld misbruik3-5-2008 22:15:44

Kim,dat is hemels verslag,ik hoop dat ik ook zo mag genieten als jullie hebben gedaan.
Nog een dikke proficiat,héél veel geluk samen in de toekomst en euh,geniet van je huwelijksreis (waar ga je naartoe?)

Grtz sarah



Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik3-5-2008 23:01:33

Dag Kim,
Wat een fantastisch verhaal zeg! :) ik kan al niet meer wachten, wij zijn net met de organisatie begonnen, 18_04_2009 wordt onze dag.
Geniet van je huwelijksreis!

Marieke



Diane
16-5-2009
 Meld misbruik4-5-2008 9:27:03

Tof dat jullie huwelijksdag zo fantastisch is geweest. Dat is een mooie herinnering voor jullie hele leven. Geniet van jullie wittebroodsweken en de leuke reis!
Ik kan haast niet wachten voor het aan ons is...
Groetjes,
Diane
Nog 13 dagjes te gaan...



valerie
7-6-2008
 Meld misbruik4-5-2008 10:21:45

hey Kim,

zo te lezen was jullie trouwdag een echt sprookje. Ik hoop dat die van ons volgende maand even sprookjesachtig wordt als die van jullie.

groetjes,

valerie
7 juni 2008



Kim
2-8-2008
 Meld misbruik4-5-2008 10:25:22

Hoi Kim,
wat een prachtige dag!!! Hopelijk verloopt bij ons ook alles zo harmonieus. Geniet van jullie huwelijksreis. Bij ons is het vandaag nog 89 dagen!!.
groetjes
Kim
02/08/2008
http://erwinenkim.bruiloftsite.nl



Els

 Meld misbruik4-5-2008 11:24:24

Hey!

Amai seg, de tranen rollen over m'n wangen... hihi...

Er straalt zo'n een warme gloed van je verhaal. Hoop dat ik hier achter een dikke vijf maanden hetzelfde mag schrijven.

Nog eens een dikke proficiat.


Groetjes,
Els



www.elsenphilip.bruiloftsite.nl



Annemie
13-9-2008
 Meld misbruik4-5-2008 16:51:52

En hier zit er nog eentje te 'bleiten' :-)
Prachtig, voor zo'n dag wil ik tekenen!

Dikke proficiat!!!

kus,
annemie



debbie
10-10-2008
 Meld misbruik4-5-2008 23:45:46

amai,
ik zit hier ook al te bleten
ik hoop echt dat mijn dag ook perfect zal verlopen ik weet namelijk ook graag alle op voorhand
en ben ook nagal stressie
groetjes



debbie
10-10-2008
 Meld misbruik4-5-2008 23:46:29

hey,
en nog een dikke proficiat he



Natacha B

 Meld misbruik5-5-2008 14:40:06

Schooooon gezegd! Moet een prachtige dag zijn geweest voor jullie! :)

Over 11 dagen is het ook zover hier en ben ook heel benieuwd en hopelijk mag ik ook zo'n prachig relaas neerschrijven erna hé ;)

Nog es proficiat!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...