Nu Online
Momenteel zijn er 134 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

En de bruidegommen ?

3-5-2008 12:21:01
Hey iedereen, er moet mij hier toch wat van het hart. Ik kan er geen getal op plakken maar al te vaak worden nieuwe berichtjes geopend met "hey (mede)bruidjes". Ik vind dat zeer spijtig want er zijn ook heel wat aanstaande bruidegommen die heel wat tijd, energie en creativiteit in hun trouwpartij steken. Door enkel de bruidjes aan te spreken lijkt dit wel een exclusief vrouwenforum en dat vind ik toch een tegenvaller... Ok, als het over je kleed en kapsel gaat bv dan is dat normaal maar voor alle andere onderwerpen kan je er toch iedereen bij betrekken ? Ik als man kan gerust zeggen dat wat ons huwelijk betreft meer dan 80% mijn werk is. Ik heb al meer dan 75 mails gedaan voor prijsoffertes allerhande zoals zaal, fotograaf, discobar, videograaf, ceremoniewagen, drukker, bloemen, kadootjes... talloze telefoons gedaan en naar sites gesurft. Die uren zijn haast ontelbaar geworden. Ook heb ik bijna 1000 km gereden naar alle uithoeken van het land voor dat éne speciale moment perfect in te vullen. Ook komt ieder woord dat die dag zal gesproken worden bijna uitsluitend van mijn hand, alsook muziekkeuze, noem maar op... Al die kleine details die moeten geregeld worden, 1001 kleine dingen regel ik allemaal. En natuurlijk neem ik de volledige administratie op mij met een hele kaft vol officiële documenten, offertes, contracten, facturen en voer ik telkens de onderhandelingen als het gaat over prijzen enz... Men kan dus bezwaarlijk zeggen dat ik een bruidegom ben die het allemaal wat "langs de zijlijn" volgt en op zijn huwelijksdag gewoon maar komt opdagen... Veel liever zou ik berichtjes dus geopend willen zien met "Hey iedereen" of beter nog: "Hallo trouwers". Ziezo dit wou ik even kwijt, ik hoop maar dat iedereen dit interpreteert zoals ik het bedoel !

Geert
26-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 444

Kristien
16-8-2008
 Meld misbruik3-5-2008 12:24:24

Hallo trouwers!
Natuurlijk steken ook de mannen heel wat energie en tijd in de voorbereidingen! Samen sterk! Nog heel veel voorbereidingsplezier aan iedereen en wanneer jullie dag er eindelijk is: geniet er (samen) van! Groetjes, Kristien

Els

Meld misbruik3-5-2008 13:02:35

Beste Geert,

Goed dat je even je hart lucht! In principe heb je wel gelijk... maar je kan ons ook geen ongelijk geven dat in veel gevallen, de dames zijn die alles regelen.

Wanneer ik nog iets op het forum zet, zal ik alvast aan je berichtje denken (en ook aan de mannelijk lezers).

Veel succes met jullie voorbereidingen!

Groetjes,
Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik3-5-2008 18:03:10

Hallo Geert,

ik zou zeggen: leer ermee te leven. Uitzonderingen bevestigen de regel, maar ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat pakweg 75 à 80% van de aanwezigen hier dames zijn. En van die 25% andere zullen een heel aantal(waaronder ondergetekende) ongetwijfeld ook wel samen met hun aanstaande dit forum bezoeken. Dus vind ik het niet zo onlogisch dat men begint met "dag bruidjes" of zo.

Ik vind dat je een trouw samen moet organiseren. Alle belangrijke beslissingen moeten duur jullie tesamen genomen worden, niet door een van beiden alleen, of dat nu bruid of bruidegom is. En hoe die verhouding nu binnen het koppel ligt, tja, dat moet ieder maar zelf weten. Mannen zijn in het algemeen daar gewoon minder mee bezig, dat merk ik ook in m'n omgeving...

Kort samengevat: voel je niet aangesproken, ik denk dat de meeste mannen hier het al lang gewend zijn en er los overlezen. Dat doe ik toch in elk geval.

Groetjes van een seksegenoot,
Karlo
www.080808.tk

Mario
23-8-2008
 Meld misbruik3-5-2008 18:11:01

Hallo,

Hahaha...nog een mannelijke lezer en mede-organisator van zijn bruiloft.
Mijn aanstaande en ik komen regelmatig een kijkje nemen op dit forum. We organiseren en beslissen dan ook alles gezamelijk voor onze grote dag. Zelfs het trouwkleed en kostuum hebben we samen gekozen.
We wensen jou (en je verloofde) nog veel organiseer-plezier!!!

Groetjes,
Mario & Monique
23/08/08
www.mario-monique.be

betsy
6-6-2008
 Meld misbruik3-5-2008 20:30:23

hoi medebruidjes en bruidegommen!!!!

het is een feit...we praten steeds over onze soortgenoten...jullie hebben 100% gelijk...
maar eigenlijk valt het me wel op dat er haast geen mannen het woord nemen...misschien vandaar! de meeste zijn toch wel bruidjes hé...geef toe...
dus DE boodschap... laat wat meer van jullie horen!!! we zullen erop proberen te letten hoor ;-)
veel succes verder ijverige bruidegommetjes!!!!
06-06-2008

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik4-5-2008 18:32:15

Karlo, ik denk dat je gerust mag zeggen dat 90% op dit forum vrouwen zijn.
Geert, je moet je niet vergeten voelen. Het is in veel gevallen nu eenmaal de vrouw die veel werk in de trouw steekt. Bij ons is het ook zo. Tot nu toe heb ik bijna alles zelf gedaan. Voor mijn verloofde zitten nog een aantal taken in de pijplijn, maar toch.
Maar ik vind dat ook totaal niet erg. Ik vind het superleuk om de trouw te organiseren!!

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik4-5-2008 21:02:45

Ik vind dit eigenlijk echt een enorm belachelijke reactie!! Sorry...

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik4-5-2008 21:24:41

waaw een super-bruidegom!!

En dan te zeggen dat ik al een half jaar vraag om liedjes op een cd te branden. Wat trouwens ongeveer zijn enige jobke is..

een slechte eigenschap van ons hier is, dat we mannen meestal argwanend bekijken hier op het forum. Vandaag noemen ze freddy, morgen julien, ze doen zich voor als bruidegom, maar uiteindelijk is het dan een dj. Enfin, we zullen eraan denken dat er ook echte bruidegommen zijn hier!

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik5-5-2008 14:08:16

dag Geert!

Ik pleit schuldig!
Ik begin bijna elke berichtje met 'hey bruidjes'!
Bedankt voor je berichtje, want ik stond er gewoon niet bij stil dat ook veel bruidegommen op deze site komen kijken !
En dat zijn fouten!
Knap dat jij zoveel met de organisatie inzit!
Ik denk dat het in vele gevallen helemaal andersom is!

Groetjes
Liesbeth
17 mei 2008

Natacha B

Meld misbruik5-5-2008 14:51:14

Lieselots reactie vind ik pas belachelijk maar kom ...

Mijn verloofde komt hier eigenlijk ook wel es piepen (vandaar dat ik hier ook niet alles altijd in t lang en in t breed uit de doeken kan doen :p), maar posten doet hij niet.
De beslissingen maken we samen, maar de aanzet ernaartoe komt wel van mij, anders hadden we nog steeds geen zaal bij manier van spreken. Ik doe de mailings met zalen, fotograaf, dj ..., ik zorg voor de bedankingen en het gastenboek.
Hij zorgt voor de tafelnamen, de uitnodigingen, de muziek ...

Uiteindelijk is elke beslissing een gezamelijke! En onze samenwerking is eigenlijk goed verlopen! Nog 11 dagen te gaan en zowat alles is geregeld (behalve mijn laatste pas en definitieve gastenlijst) dus er zijn geen bijkomende zenuwen nodig ;)

Geert en andere bruidegommen, proficiat en nog veel voorbereidingsplezier hé ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...