Nu Online
Momenteel zijn er 10 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

overleden ouders betrekken bij huwelijk

30-4-2008 9:43:20
Hallo, iedereen.
Ik trouw op 5 augustus en zou er graag mijn overleden papa en men vriend zen overleden mama bij betrekken.Heeft iemand een ideetje hoe we dat zouden kunnen doen ? Of hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik dacht iets met muziek, maar weet het toch niet zo hoor, hoe vind je dan een gescgikte song en text.
Alvast hartelijk dank,

Grtjs Sylvie

sylvie
29-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 2192

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik30-4-2008 10:04:03

Wij trouwen op 26/07 en ook wij willen mijn overleden papa hierbij toch niet vergeten. Onze huwelijksviering gebeurd in de tuin met een priester van "de goede herder"(heel tof en persoonlijk) en wij laten gedurende de volledige viering een speciale, heel mooie voorziene kaars met daarop:"voor papa" branden. Op het einde laat ik een hartvormige ballon op als dank aan mijn papa(met mooie muziek)
Groetjes,
Patricia

David

Meld misbruik30-4-2008 10:05:27

Beste Sylvie,

Vorig jaar hebben mijn vriendin en ik een huwelijksmis gezongen, waar ook overleden ouders werden betrokken in de viering.

Het koppel in kwestie had een tekstje voorbereid om hun (levende) ouders te bedanken. Natuurlijk was er ook een dankwoord voor de overleden ouders, waarbij vermeld werd hoe hard ze hen wel misten en dat ze het ontzettend spijtig vonden dat ze er niet bij waren op HUN grote dag. Aansluitend zongen wij dan 'dust in the wind'.

Dit was echt een kippenvelmoment en een beetje een triestig moment in de viering. Dit was echt geen domper op de zaak, hoor. Daarna was weer alles vrolijk en gemoedelijk. Het was eerder een klein momentje van bezinning en verdriet, dat mooi terug overliep in een toffe sfeer van het huwelijksgebeuren.

Hopelijk vinden jullie ook een gepast moment, lied en/of gedicht om jullie ouders even te herdenken.

Veel succes.

David en Noor

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik30-4-2008 11:34:23

wij trouwen alleen voor de wet, maar gaan een persoonlijke 'viering' in de tuin houden.
Heel in het begin zal ik een gedicht voorlezen. Dit gaat over hoe graag papa (is 4 jaar geleden overleden) erbij zou geweest zijn, hoe hij zou genoten hebben van alles, en dat er een kaarsje aangestoken wordt om hem er toch bij te laten zijn. Dit is een tekst zonder het woord 'papa' erin, dus kan voor iedereen gelden (mijn opa is er ook niet meer, dus voor oma betekent die tekst ook wel veel denk ik)
terwijl zal er een instrumentaal nummer gespeeld worden op cd dat ook op de gebedswake gedraaid is. en wordt er een kaarsje aangestoken. (misschien wordt de muziek nog veranderd naar 'papa' van Stef Bos, maar ik denk dat dit te emotioneel wordt dan)

we gaan ook ballonnen omhoog laten, en ik denk eraan, om ook al een speciale ballon op dat moment op te laten voor papa.

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Johan

Meld misbruik30-4-2008 13:18:20

Dag Sylvie,
wij als 'goede herder' raden mensen in soortgelijke situatie aan om op het altaar voor elke overledene die ze willen gedenken, een kaarsje te laten branden tijdens de viering en de dichte familie hierover te berichten: dat die kaarsen er staan met die intentie. Tijdens de viering gaan wij er dan niets over zeggen (hun aanwezuigheid wordt uitgedrukt met het kaarsje) omdat het wel jullie viering is en spreken over de overledenen kan wel een domper zetten op het gehele gebeuren.

Natasja

Meld misbruik30-4-2008 14:19:47

Wij hebben in de misviering mijn toekomstige schoonzus die de voorbeden voorleest en het 3e stukje gaat zo: "Voor de ouders van Natasja en Raf, dat zij deze dag als een bekroning ervaren van de liefde en zorg waarmee zij hen omringd hebben. Denken we toch in het bijzonder aan onze moeder die veel te vroeg van ons is heengegaan, maar die wij op dit moment dicht bij ons voelen."

valentine
27-6-2008
 Meld misbruik1-5-2008 8:51:56

Hoi,

Ik laat na de communie een tekst lezen die in de mis van mijn papa ook kwam: indien ik je dragen kon (eventueel met muziek)
Er staan theelichtjes rond onze huwelijkskaars voor de overleden mensen die ons toch nog omringen.
Na de mis mss ballonnen oplaten, maar is nog niet heel zeker.
Maar ik mag ook van de priester ons altaarstuk na de mis meenemen. Na de mis is het receptie bij mijn mama en ga ik er even tussenuit om het stuk bij papa te gaan zetten, zo ziet hij ook mijn kleed!
Misschien kunnen jullie ipv 1 groot altaarstuk er 2kleine nemen met enkele theelichtjes tussenin.

Succes ermee!
Valentine

julien

Meld misbruik1-5-2008 10:23:22

tijdens de dienst........
discreet zonder veel poespas en tralala twee stoelen vrijhouden met daarnaast hun foto met kaarsje..
Veel zeggen met niet veel woorden.
Zo'n situaties zijn al zwaar genoeg maar mogen niet vergeten worden op een speciale dag als een huwelijk.

sylvie
29-8-2008
 Meld misbruik1-5-2008 13:08:51

Ik dank jullie alvast voor de vele reacties , ik denk wel dat ik hieruit iets zal vinden.

Groetjes

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik1-5-2008 14:45:59

Julien,

Dan vind ik een mooi gedicht, nog geen woord over overledene, mooier dan een paar lege stoelen hoor...
maar dat is ieders keuze natuurlijk

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Evy
29-8-2008
 Meld misbruik1-5-2008 20:45:00

Zelf ga ik voor mijn overleden stiefpapa en grootvader een corsage laten maken die ook de mannen op hun gestoken krijgen. Deze ga ik voor het burgelijk huwelijk naar het graf brengen, zodat ik toch het gevoel heb dat ze erbij zijn.
Ook in de feestzaal zijn ze beide al eens geweest, dus dat is toch ook wel belangrijk voor mij, kunnen we met z'n allen nog een paar herinneringen ophalen.

nanny
8-8-2008
 Meld misbruik14-6-2008 11:36:41

Hoi Silvie,
Bij ons zijn allebei onze vadrs overleden...
Wij trouwen 8-8-2008...
Ik heb 2 kaarsen laten maken met een foto van onze vaders erop...
Die kaarsen laten we op het gemeente huis branden on het leidje van Rene Froger "Denk aan mij"...
Misschien dat ik je op een idee heb gebracht!
Groetjes Nanny

sylvie
29-8-2008
 Meld misbruik14-6-2008 15:15:09

Beste medebruidjes,

Ik dank jullie allemaalvoor jullie reacties, maar ik ga het toch sober houden.
Een klein woordje over allebei onze ouders is genoeg.Het is trouwens onze huwelijksmis en geen huilmis.Maar ik ga achteraf wel het altaarstuk bij papa zijn graf gaan leggen. Ik wens jullie allemaal succes met jullie komende huwelijk.

Veel groetjes , Sylvie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...