Nu Online
Momenteel zijn er 195 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Is ceremoniemeester nodig???

  29-4-2008 12:17:04
Dag bruidjes,

wij zijn nu volop bezig met de voorbereidingen, aangezien 04/10 steeds dichetr bijkomt :-) Een ceremoniemeester hebben we niet. Mijn vriend is van het principe dat dit overbodig is en alles zelf wel in plooitjes valt, "een beetje chaos is wel leuk" zei hij laatst nog :-) Ik heb daar wel mijn bedenkingen bij. Wat vinden jullie? Welke taken neemt een ceremoniemeester op zich? Wat is de gemiddelde prijs?

Groetjes,
deborah

Deborah
4-10-2008
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1522


Tamara
20-9-2008
 Meld misbruik29-4-2008 12:43:37

hallo Deborah,

wij trouwen 20/09/2008 en hebben er wel voor gekozen om een ceremoniemeester te nemen. Op die dag gebeurt er zeer veel op korte tijd en hoe je het ook draait of keerd stress is er en we willen allemaal dat het wat vlot verloopt. Vandaar dat wij wel een ceremoniemeester nemen.

Hij komt een maand voor den trouw de planning doornemen (wij trouwen smorgens voor de wet en om 15u voor de kerk, de ceremoniemeester is er voor ons alleen in de kerk voor de wet vonden wij dat overbodig).

De dag zelf zorgt hij er dan voor dat de boekjes op zijn plaats liggen, zorgt dat je op tijd (niet te laat maar ook niet te vroeg) met de suite begint, wie waar loopt, de auto's (die we via hem huren), rode loper, ... enzo.

een vriendin van mij trouwde vorig jaar zonder ceremoniemeester en zij gaf zelf aan dat het soms wel stressvol is dat je aan alles zelf moet denken (sommige dingen kun je niet zelf doen en iemand die zijn taak kent die je bijstaat is dan wel gemakkelijk)

Als je vriend het niet ziet zitten om teveel geld eraan te geven kan je ev. ook een vriend vragen?? al denk ik persoonlijk wel dat dat een grote verantwoordelijkheid is...

nog veel succes met de voorbereidingen



Nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik29-4-2008 13:25:48

Wij nemen ook geen ceremoniemeester.
We zijn met niet zoveel dus ik denk dat dat niet voor problemen zal zorgen.

Als je een groet van 100 mensen hebt die naar de kerk komen enzo denk ik wel dat het handig is om er één onder de arm te nemen.



Britt
9-8-2008
 Meld misbruik29-4-2008 13:37:27

Hallo,

Wij hebben een bevriend koppel gevraagd als ceremoniemeesters. Wat hulp is handig, maar ik zou geen vreemde erbij willen die alles stuurt.
Voor ons maakt het helemaal niets uit wie van de suite waar loopt en meer van die details. Hecht je hier wel veel belang aan, is een professionele ceremoniemeester misschien weer wel de beste optie?

Dit is een beetje een keuze die je zelf moet maken. Niets moet tenslotte...

Groetjes!



Evi
8-8-2008
 Meld misbruik29-4-2008 15:34:04

Hallo,

Wij trouwen op 8augustus en hebben er ook lang over getwijfeld of we er eentje gingen nemen of niet. We hadden Valère Peeters in gedachten omdat we daar al heel veel goeds van hadden gehoord en die vroeg maar 150€, maar helaas was die al helemaal volgeboekt voor die datum.
Toen dachten we aan een kameraad van mijn vriend en die wou dat ook wel heel graag doen voor ons, maar nu krijgt die ggen vrij op die dag van zijn werk, wat wij en hijzelf ook spijtig vinden.
Nu gaan we kijken of er nog zo iemand is waar we het kunnen en willen aan vragen, maar anders doen wij het ook gewoon zonder. Dat zal ook wel lukken. Soms is een beetje gesukkel ook wel eens grappig é, je moet het zo maar bekijken :-)
Maar wat je ook kiest, ik wens jullie alvast heel veel gelluk en plezier toe;

Groetjes,
Evi
08/08/08



Els
30-5-2008
 Meld misbruik29-4-2008 15:39:16

Wij trouwen binnen 32 dagen en wouden er geen ceremoniemeester bij. Wij regelen alles zelf en eerlijk gezegd vind ik dit heel tof om te doen. alles uitzoeken, plannen, kiezen, ... We hebben wel een vriendin die enkele kleine dingen doet op de dag zelf (bruidsmeisje in de gaten houden, muziek in kerk aan en uitzetten, mijn paperassen bijhoudt, maar dat is het ook)

De pastoor wou trouwens geen ceremoniemeester omdat hij daar geen goede ervaringen mee heeft: ceremoniemeester liet mensen rechtstaan toen het niet moest en omgekeerd...

Alles wijst zichzelf wel uit en voor ons maakt het ook niet uit wie waar loopt.
We willen het 'losjes' en geen stijve bedoening want zo zijn wij helemaal niet. En stel dat er toch iets klein fout loopt, dan is dat maar zo.
ik heb eigenlijk ook geen zin om iemand vreemd alles te laten leiden. Geen zin in iemand die constant achter ons aan loopt om te zeggen hoe we moeten staan, wat we moeten doen, hoe we moeten lopen, ...

Zelf alles regelen is wel wat tijdrovend, maar er bestaan zodanig veel checklisten dat het eigenlijk niet fout kan lopen.

Veel succes nog!



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik29-4-2008 16:20:44

hallo,
Wij hadden ook geen ceremoniemeester en dat is heel goed gelopen... als je alles op voorhand regelt, kan er toch niet echt veel fout gaan??? we hadden wel iemand gevraagd om vooraf de boekjes in de kerk te leggen, mijn broer hield de tijd wat in de gaten (maar uiteindelijk doen nog wel mensen dat:-), de fotograaf heeft ons gezegd wanneer we de kerk moesten binnen komen en een vriendin zorgde voor de muziek in de kerk...
groetjes



Diane
16-5-2009
 Meld misbruik29-4-2008 16:39:42

Wij hebben ook geen ceremoniemeester. De chauffeur van onze auto speelt voor "mini" ceremoniemeester en de boekjes voor viering enz worden allemaal door de uitbater van de zaal klaargezet (viering gaat door in de tuin van de zaal).
Groetjes,
Diane
17 mei 08
elisadiana1@hotmail.com



Eveline

 Meld misbruik29-4-2008 21:22:44

Hallo Deborah,

Ik ben vorige maand getrouwd en het voelt heerlijk aan als ik terug denk aan onze huwelijksdag. Wij hebben beroep gedaan op dream event om te functioneren als geleider en hebben er geen moment spijt van had. Niets was haar teveel om te doen en we hebben echt kunnen genieten van onze dag. Zelfs mijn ouders die het eerst niet zo zagen zitten hebben nu een heel andere mening. ik kan alleen haar website meegeven www.dreamevent.be
Geniet van je huwelijksdag en van de voorbereidingen het zijn allemaal leuk herinneringen.



sandra
22-9-2007
 Meld misbruik30-4-2008 17:07:48

wij zijn enkele maanden geleden getrouwd... en ik kan een ceremoniemeester alleen maar aanraden!!



Karen
18-7-2008
 Meld misbruik30-4-2008 22:30:05

Hier net dezelfde situatie. Ook een vriend die chaos nog steeds leuk vindt maar we hebben er nu wel een genomen. Hij heeft mij vijf maand geleden gevraagd en over twee maand trouwen we. Ik ben de eerste die trouwt en wou het nu ( t is niet van moeten) maar achteraf gezien veel stress maar we geraken er wel.

Onze dag zit bomvol, de hele dag volgen ons 50 mensen en in de kerk zal wel 100 man tellen (ik ben leerkracht en al mijn collega's, hun kindjes en mijn leerlingen en hun ouders komen samen met broertjes en zusjes en zo) dus om het voor mezelf minder stressvol te maken heb ik haar ingehuurd.

We hadden vandaag een eerste gesprek, ik ben gerustgesteld en mijn vriend "weet niets bij".

Jij moet dus zelf beslissen, ik ben een structuurbeest en wil mijn dag perfect zien verlopen dus een ceremoniemeester zal al helpen ...

Ik zal minder stressen omdat ze er is en dat is zijn geld al waard!



Karen
18-7-2008
 Meld misbruik30-4-2008 22:31:32

Wij hebben Natalie Dumarey, ze kost 500 euro, dus vrij duur. Ik wilde eerst STeven Chys maar die was niet meer vrij. HIj is veel goedkoper afhankelijk van regio, zie de website. Ceremoniechys.com of zo.

Gewoon overal offertes vragen!



Kim
28-3-2009
 Meld misbruik5-5-2008 18:12:13

Hoi Deborah

Wij hebben geen officiële ceremoniemeester, bij onze vriendenkring is het de gewoonte, dat je 2 vrienden vraagt als ceremoniemeester. Wat leuk is en ontspannend, ondertussen kennen de meeste "het vak" al een beetje. Na 15 trouwfeesten op een paar jaar. Ze "verkleden" zich dan ook altijd, het zijn al matrozen geweest, duikers en Engelse wachten met dikke hoge beremutsen op. Ben benieuwd wat het bij ons gaat worden. Ze doen de deuren van de ceremoniewagens open en nemen bloemen aan de kerk mee aan, gaan die nadien bij ons thuis in emmers plaatsen enz... 2 vriendinnen zorgen voor het uitdelen van de misboekjes en het leggen er van op de stoelen voor de suite en zorgen er voor dat alles in de kerk is en nadien opgeruimd wordt. Het zijn vier mensen die dat zeker heel goed gaan doen. Dus wij hebben gekozen voor een creatieve oplossing, die budgettair vriendelijk is.

Groetjes
Kim


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...