Nu Online
Momenteel zijn er 120 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opstelling suite

28-4-2008 13:53:02
Goeiemiddag medebruidjes,

Ik heb een vraagje ivm de opstelling van de suite.
Mijn ceremoniemeester heeft een stagair in opleiding waarmee we alle afspraken regelen. Hij leert nu tijdens zijn opleiding dat er niet meer noodzakelijk gekeken wordt naar de getuigen (mijn jongere broer en mijn verloofde zijn zus), maar naar de bloedband. Ik heb een oudere zus, die dus voor mijn broer (getuige) zal lopen.
Volgens de etiquette die ik op internet vind lopen normaal eerst de getuigen.

Aangezien mijn toekomstige schoonmoeder hier problemen mee heeft wou ik graag eens weten hoe de suite bij jullie is opgesteld. Ik heb wel al gehoord dat dit soms verschillend is, oa omdat sommige verhuurders van ceremoniewagens tussendoor ook even `ceremoniemeester` spelen.

Hoe is jullie suite opgesteld?

Alvast bedankt!
Stefanie

(20-09-2008)

Stefanie
20-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 2255

nele
2-8-2008
 Meld misbruik28-4-2008 14:30:16

onze suite is opgesteld volgens leeftijd.
Dus beginnen met de jongste broer/zussen en zo opklimmen tot de oudste, dan vader bruidegom en moeder bruid, dan moeder bruidegom en bruidegom zelf, dan bruid en haar vader.
Dit is dus zonder rekening te houden met wie de getuigen zijn. Mijn ceremoniemeester heeft jaaaaren ervaring en doet alles stipt volgens de etiquette. Ik merk dat meer bij jongere ceremoniemeester rekening gehouden wordt met de getuigen (was zo op het huwelijk van schoonzus).

groetjes,
nele

Ann
6-12-2008
 Meld misbruik28-4-2008 20:50:01

Hoi Stefanie,

Bij ons is het als volgt:

- eerst gaat de nieuwe man van mijn vriend zijn mama met een vriendin van mij
- dan de getuigen van mijn vriend
- dan mijn getuigen (=broer)
- papa bruidegem en mama bruid
- bruidegem met mama
- ikzelf met mijn vader

Groetjes,
Ann

www.annenjan.bruiloftsite.nl

Stefanie
20-9-2008
 Meld misbruik29-4-2008 11:09:24

Bedankt! Bij ons is het eigenlijk exact hetzelfde opgesteld als bij Nele. Van jong naar oud, ongeacht getuige of niet.
Goed om weten, want zijn mama wou het graag anders zien en twijfelde aan de capaciteiten van de ceremoniemeester. Wij twijfelden niet aan hem maar wilden toch eens weten hoe het bij anderen is opgesteld. Hopelijk kan ik haar zo overtuigen, maar we doen het toch zoals wij het willen hoor. ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...