Nu Online
Momenteel zijn er 183 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwjurk pierre yves

  14-11-2003 14:44:10
Hey,

Zijn er onder jullie reeds een trouwjurk gaan passen bij Pierre Yves?
Ik ben gisterennamiddag geweest en heb de grootste teleurstelling opgelopen die je je maar kan voorstellen.
Ik had een afspraak om half 3 maar het was al 3 uur tegen dat we mee naar boven mochten om de kleedjes te bekijken.
Teven half 4 was ik al terug buiten. Dan weet je al genoeg zeker.
Eerst mocht ik kiezen in een boek zodat ze je stijl konden beoordelen daarna mocht je dan mee naar boven om de kleedjes te bekijken maar spijtig genoeg hadden ze niks voor mij. Ik was te groot, te dik en te struis gebouwd wist de verkoopster mij te vertellen. Misschien kon ik eerst een beetje afvallen en dan nog eens terugkomen. Maar ja dan was er nog een probleem want mijn bovenlijf was ook te groot voor hun corsages en een topje zou dan zeker niet lukken.
Een rok kon ik daar dan wel kopen en moest ik mijn plan trekken met de top.

Ik ben zeker geen fotomodel maar dacht toch dat ik zo een beetje normaal gebouwd was. (1m80 en 68kg). Dus als je naar die winkel gaat kom je zeker terug met een hoop teleurstellingen en een enorm complex want ze zeggen u dat daar niet 1 keer maar constant.

Nee, ik ben zeker niet tevreden van die winkel. Bovendien waren de kleedjes enorm vuil. Ik had dat hier op het forum al eens gelezen en het is juist de kleedjes zijn enorm vuil.
Een klassezaak noemen ze zichzelf dan.

Voor mij bedankt, maar daar laat ik mijn kop nooit meer zien.

Ik weet niet of iemand dezelfde nare ervaring al moeten meemaken heeft bij Pierre Yves in Aalst of in een andere winkel, zodat ik weet dat ik niet meer dezelfde disillusie oploop.

Groetjes,
Liesbeth

Liesbeth
14-8-2004
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1660


Stefanie
28-8-2004
 Meld misbruik14-11-2003 15:09:45

hey Liesbeth,

Want een mottig verhaal wat je overkomen is! Het trok mijn aandacht toen je je afvroeg of je lengte er iets mee te maken had... wel ik ben 1m86 en ik heb vaak gedacht dat ik nooit een jurk naar mijn lengte zou vinden. Maar niets was minder waar, natuurlijk waren er enkele bij die niet klopten maar uiteindelijk heb ik echt mijn droom gevonden. Je moet niet wanhopen, ze bestaat zeker. Wat Pierre-yves betreft ben ik niet langsgeweest maar had het hier ook al eerder gelezen. Zelf ben ik maar bij 2 moeten langsgaan en ik was al verkocht. Bij het Bruidsparadijs in Kapellen hadden ze mijn goesting ook wel maar uiteindelijk heb ik voor een jurk van bij Farah Love gekozen.
Dus meisje, wanhoop echt niet, het kan ook echt leuk zijn hoor! :)

groetjes,
Nieke



Marjolein

 Meld misbruik14-11-2003 15:21:07

Hallo,
goed dat je dit berichtje op het forum zet... Ik was namelijk ook eens van plan om daar te gaan kijken, maar nu ik dit weet ga ik daar mijn tijd niet insteken!
Toch nog veel plezier bij het zoeken!



eva
3-7-2004
 Meld misbruik14-11-2003 16:51:11

Hallo,

Ik ben vorige week ook langs geweest bij Pierre-Yves. Ik had op het internet mijn perfecte jurk gezien en ik heb daar meteen gezegd dat ik die jurk wou maar dan in het rood. Dat was al een probleem, want dat vonden ze te speciaal, hoewel ze het wel konden maken. Ik heb die jurk dan maar in het wit gepast. Het was inderdaad de perfecte jurk, maar niet in het rood en daarom wou ik ze dan ook niet kopen. Toen ze dat hoorden, heeft het nog amper 2 min geduurd en ik stond terug buiten. De vriendelijkheid was direct over. Wel een positief iets: ik had geen afspraak gemaakt en mocht toch direct passen. Dat had ik niet verwacht. In ieder geval: mijn trouwkleed zal niet van pierre-yves zijn.
groetjes,

eva



Mark
19-6-2004
 Meld misbruik14-11-2003 21:18:48

Amai Liesbeth,

Wat een amateurisme daar bij Pierre-Yves! Ik ben blij dat je andere mensen verwittigt want ikzelf ben ook groot en struis en ik heb nu al schrik om naar een trouwkleed op zoek te gaan, ik vrees overal datgene te horen te krijgen wat jij kreeg te horen !

Succes nog !



an
29-5-2004
 Meld misbruik15-11-2003 14:29:19

hallo,

Je bent zeker niet alleen! Ik heb dezelfde ervaring gehad bij Pierre-Yves. Ik had ook een afspraak gemaakt en heb dan nog 30 min moeten wachten. De verkoopster kwam dan toch af maar met een duidelijk 'gezicht tot op de grond'. ze had er duidelijk geen zin in. Ik was bijna al terug buiten gegaan. Het passen viel mee, dan beterde het. Ik had mijn droomjurk gevonden maar deze koste ruim 55.000 bef. Toen ik zei dat ik er nog even over wou nadenken stond ik 2 min later terug buiten zonder goeiendag of dank u.... Mij zien ze daar nooit meer! Ik ben dan naar 'Achter de schermen' in Herzele geweest. Dat was de dag tegen de nacht. Ongelooflijk vriendelijk en met open armen ontvangen. Ik weet dat vrouwen met een 'maatje meer' er ook welkom zijn. Deze winkel is wel een aanrader.



Sandra
3-4-2004
 Meld misbruik17-11-2003 13:07:36

Hoi,
Ik ben ook naar Pierre-Yves geweest, en ik heb eerlijk gezegd geen klachten, integendeel!
Oke, ik heb wat moeten wachten eer ik kleedjes kon gaan passen, maar dat was omdat er constant 4 mensen tegelijk aan het passen waren, en er per uur 4 nieuwe mensen op afspraak konden komen. Telkens iemand klaar was en naar beneden kwam, kon iemand van de nieuwe naar boven. Dus ja, een iemand doet er een half uur over, een ander doet er toch wel 2 uur over he, dat was zo een gemiddelde dat gerekend werd.
Toen ik kon gaan passen, heb ik hen een beetje een idee gegeven wat ik zocht (en vooral wat ik niet zocht), en dan hebben ze mij een aantal voorstellen gedaan die mij op het lijf geschreven waren, vooral Pierre-Yves zelf heeft me serieus goeie tips gegeven en helpen kijken wat mij pastte!
Ik ben wel niet erg groot, eerder klein (1m60), en de bovenlijfjes waren meestal maat 40 waarschijnlijk, maar ik hoor van vrienden dat andere winkels ook standaardtopjes hebben
om te passen, maat 40 of maat 42 ofzo, t is te zien voor welke maat ze opteren he. Maar k vind het raar dat ze dan geen topjes in grotere maat zouden kunnen krijgen daar, alles kan toch besteld worden?
Qua "vuile" kleedjes kon ik eerlijk gezegd ook niet echt klagen, t zijn natuurlijk wel "paskleren" he, die telkens opnieuw uit hun kasten gehaald worden, en waar je even mee kunt rondlopen, dus iets vuil kunnen die soms wel worden, maar ik heb er toch geen hele erge gezien.
Ik heb er dus een goeie ervaring aan overgehouden, dus je ziet: het kan ook anders he!!
De ene verkoopster is natuurlijk vriendelijker dan de andere, misschien hebben ze soms eens een zware dag achter de rug?
Ik weet in elk geval dat mensen van ver komen om bij hen een trouwjurk te kiezen, en ik ken verschillende mensen die erg tevreden zijn van hen, dus t kan ook anders uitlopen he... Jammer dat jij nu misschien een verkoopster had die het even wat beu was...

Groetjes,
en veel succes nog bij je zoektocht!



Letitia

 Meld misbruik20-11-2003 17:13:37

Mijn kleed komt van bij Pierre Yves maar in Brussel en daar zijn ze eerlijk gezegd nogal "lief" geweest. Alles was proper en schoon. Het enige wat ambetant was, was dat ze aandrongen om meer voorschot te krijgen. Maar ik ben blij want het is de enige winkel waar ik mijn kleed heb kunnen vinden!



Letitia

 Meld misbruik20-11-2003 17:27:59

Ik denk ook dat ze in Aalst minder vriendelijk zijn omdat ze precies heel drukke dagen hebben. In Brussel is dat een kleine winkel, en der kunnen maar twee vrouwen tegelijkertijd passen, dus nemen ze goed hun voorzorgen. Ik was gewoon een beetje bang voor de prijzen omdat ze nogal duur zijn maar het "viel mee". In elk geval waren ze meer bereid dan bij Pronuptia tegenover. Pierre Yves doet ook aan "sur mesure"... en dat vind ik ook tof want heb mijn kleed wat "beter" laten maken...



Letitia

 Meld misbruik20-11-2003 17:28:00

Ik denk ook dat ze in Aalst minder vriendelijk zijn omdat ze precies heel drukke dagen hebben. In Brussel is dat een kleine winkel, en der kunnen maar twee vrouwen tegelijkertijd passen, dus nemen ze goed hun voorzorgen. Ik was gewoon een beetje bang voor de prijzen omdat ze nogal duur zijn maar het "viel mee". In elk geval waren ze meer bereid dan bij Pronuptia tegenover. Pierre Yves doet ook aan "sur mesure"... en dat vind ik ook tof want heb mijn kleed wat "beter" laten maken...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...