Nu Online
Momenteel zijn er 125 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wel of niete en bedanktje geven

25-4-2008 14:06:55
Wij zijn aan het twijfelen of wel dan dan niet een bedankje gaan geven. Ik ben naar 3 trouwfeesten geweest: op het 1e werd er niets gegeven, het 2e werd er nadien een op papier gedrukte foto gestuurd en op het 3e kregen we fortune cookies (die na enkele maanden de vuilbak zijn in gegaan). Ik moet zeggen dat ik die extraatjes overbodig vond, maar nu ik zelf ga trouwen merk ik dat dat toch veel gedaan wordt, maar is dat niet gewoon 'de commerce'? Een vriendin van mij zei me dat dit eigenlijk een ouderwetse gewoonte is... En nu weet ik het niet meer! Uiteindelijk kost het allemaal veel geld (150 mensen), en als het gewoon de vuilbak in gaat dan is het toch gewoon verloren geld, niet?

Patricia
14-2-2009
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 484

Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik25-4-2008 14:14:06

hoi,
bij ons wil de traditie toch een beetje dat er achteraf een foto opgestuurd of afgegeven wordt. Bij ons wordt dit doorgaans wel bewaard.
Andere soort bedankjes (koekjes, kaarsjes en zo) vind ik ook overbodig.
Groetjes,
Ilse

Lotta
5-7-2008
 Meld misbruik25-4-2008 14:31:51

Ik vind dat ook een mooie ouderwetse traditie. Uiteindelijk zijn de genodigden toch bereid geweest om op jouw dag aanwezig te zijn én heb je ongetwijfeld een mooi cadeau gekregen. Een klein bedankje achteraf vind ik dus zeker geen weggegooid geld.

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik25-4-2008 14:34:32

In onze familie en vriendenkring is het ook traditie om een foto te geven als bedankje. Ik moet zeggen dat ik dit persoonlijk ook het mooiste bedankje vind dat je kan krijgen. Bij mijn ouders staat zo'n kaartje maanden op de schouw.
Wij gaan ook de avond zelf of achteraf een foto geven/opsturen. Andere bedankjes vind ik weggesmeten geld. De mensen zijn daar niets mee, gooien dat inderdaad weg. Een foto wordt bijgehouden.

Els
4-7-2009
 Meld misbruik25-4-2008 15:59:30

hoi!!

Ik vind het altijd plezant om een foto als bedanking te krijgen. Vind het ook jammer als we dit niet krijgen. Het is een mooie herinnering en inderdaad ook onze familie en vrienden zetten zo'n kaartjes uit bij hen thuis.

groetjes

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik25-4-2008 16:08:52

volgens mij wordt een foto helemaal NIET bijgehouden!! tenzij het een dicht familielid is natuurlijk! maar wat moet al de rest nu in hemelsnaam met een foto van jullie trouw doen? bij mij, en de meesten die ik ken, gaat die resoluut in het oud papier...
wat ik dan wel weer leuk vind is iets bruikbaars geven, zoals een flesopener ofzo, of een zakje snoepjes,... het hoeft niet perse heel duur te zijn

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik25-4-2008 16:30:16

Hey Patricia,

Wij geven aan iedere gast na het feest een kleine bedanking. Namelijk EchtgeNOOTjes, die ik uiteraard zelf heb gemaakt en waar ik ontzettend fier op ben! Nadien sturen wij toch nog naar iedereen een fotootje met nogmaals een bedankingstekstje voor de kado's. Ik vind het toch altijd fijn om zelf zoiets te krijgen.
x
Vi en Tony
07/06/08

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik25-4-2008 17:23:17

De foto's worden bij velen bij gehouden. Mijn ouders heb dit altijd gedaan en ook ik doe het. Ik stop dat in een soort "herrineringsbox" en een aantal keer per jaar kijk ik daar wel in. Het is altijd leuk om dat dan nog eens te zien. Andere zaken zoals flessenopeners, ... vind ik overbodig. Meestal ligt het daar maar te liggen en heb je er al tien van.

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik25-4-2008 18:01:27

Hoe herinneren snoepjes je aan het huwelijk van iemand? de dagen erachter eet je op en dan... Gegraveerde glazen, flessenopeners, andere gepersonaliseerde gadgets, die krijg je tegenwoordig overal! Ik smijt op die manier soms nooit gebruikte dingen weg.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die een foto weggooien... Tenzij enkele die je inderdaad minder goed kennen. maar de meeste mensen die op je feest waren, ken je wel goed.

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik25-4-2008 18:22:27

Wij geven een voorraad doosje gevuld met suikerboontjes.
Bij ons word het zo nie gedaan met bedankfoto's,ik denk dus ook dat da bij de meeste in de prullenmand vliegt.
Grtz sarah

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik25-4-2008 18:23:07

ik ben het eens met mijn naamgenootje,
een foto kan ik eigenlijk niet zoveel mee doen. bovendien zijn bedankjes dingen om de mensen mee te bedanken, en niet om ze aan je huwelijk te doen herinneren dus snoepjes lijken me nog zo een slecht idee niet... en goedkoop.
maar dit zal wel ieder zijn persoonlijke mening zijn he! denk dat het wel leuk is sowieso voor je gasten om iets te geven, of het nu een foto is of iets bruikbaar.
succes met je keuze!
San 15/08/2008

iris
30-8-2008
 Meld misbruik25-4-2008 19:24:43

Wij geven geen bedankjes. Ook geen foto. We vinden dat we de mensen toch al bedanken met een feestje en het eten.

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik25-4-2008 19:39:40

Hallo,
Ik vind het altijd wel fijn om een bedankje te krijgen. Wat dat is, maakt niet uit, of het op het feest of nadien gegeven wordt ook niet, maar ergens vind ik dat wel elementaire beleefdheid om de mensen te bedanken voor de kado die ze gegeven hebben.
Groeten
Caroline

Kim
28-3-2009
 Meld misbruik26-4-2008 9:31:24

Hoi Patricia

Wij hebben hetzelfde dilemma, we hebben 220 gasten op het avondfeest en 100 op de receptie. Ik heb de rekensom gemaakt en het kost handen vol geld.
Wij gaan wellicht voor een creatieve oplossing. Bij mijn zus haar trouw, hadde de kindjes van haar school, zonder dat ze het zelf wist, vlaggetjes gemaakt met een portret er op van juffrouw Inge en meester Jef, iedereen stond daar mee te zwaaien als ze de trouwzaal binnen kwamen.
Dit is ook het enigste punt dat op dit moment moeilijk is.
Groetjes
Kim

stefanie
27-9-2008
 Meld misbruik26-4-2008 10:39:38

Hallo,

Wij geven een kaarsje als bedanking. Het past wel bij ons omdat we zelf nogal graag kaarsjes hebben in ons huis. Een foto smijt ik zelf ook altijd weg, die kaars zullen ze toch wss eerst laten opbranden voordat ze ze wegdoen normaal gezien, zo hebben de mensen er toch iets aan gehad.

Annabelle
3-5-2008
 Meld misbruik26-4-2008 23:48:26

Ik heb al verschillende bedankjes gekregen zoals:
-krokusbolletje om te planten
-foto achteraf met tekstje
-gepersonaliseerd cd'tje met de openingsdans op (vond ik wel origineel)

Nele
23-5-2008
 Meld misbruik28-4-2008 16:09:20

Hallo,
Onze fotograaf zal van elke gast een foto nemen bij het binnenkomen (per koppel of alleenstaande houden ze een lege kader vast waar ze dan hun hoofd achter steken zodat het leuke foto's zijn). We gaan dan die foto opsturen naar de gasten, samen met een bedankkaartje met een foto van ons. We schrijven er aan de achterkant nog een tekstje op en zo is het ook nog een beetje persoonlijker.
Groeten!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...