TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
virginie
|
25-4-2008 11:03:43
Hey kaat,
Ik begrijp je volledig, onze ouders zijn ook gescheiden. Mijn moeder doet ook zo, ze wilt absoluut de show stelen en doet alsof ze alles betaald. Maar in feite heeft ze alleen maar mijn kleed betaald. Mijn schoonvader is ook zo, hij heeft kritiek op alles, de zaal, vervoer, ... En ergste is dat hij zo gierig is. Hij wilt zelf geen nieuwe kleren gaan kopen, hij gaat een kostum aandoen van 10 jaar geleden. Wij betalen het grootste deel van onze trouw zelf. Dus moeten ze eigenlijk niets zeggen. Ik word zot van ze. Wij wouden ook met onze broers en zussen aan tafel zitten. Maar daar was mijn ma absoluut tegen, ze wilt absoluut pronken door aan de ere tafel te zitten.
groetjes
virginie
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
25-4-2008 11:37:34
ocharme Kaatje
Dat is idd zo een typische situatie waarbij de mensen de aandacht willen stelen en centraal willen staan terwijl het JULLIE dag is. Ik kan dat ook maar niet begrijpen...
Probeer er zo kalm mogelijk bij te zijn en jullie op andere dingen te viseren. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...
|
|
anuschka
30-8-2008
|
25-4-2008 11:46:03
Hier ook zo'n situatie!
Wij willen ook een eretafel met onze beste vrienden! manee zijn moeder wil persé aan de eretafel zitten!
Zij heeft al haar kleed gekocht en bijhorende accesoires, maar zijn kostuum kan er plots niet meer vanaf! Alhoewel ze dit eerst wel beloofd had!
Als zijn zus over 2 jaar zal trouwen dan zal ze haar kleed wel kunnen betalen, het is gewoon niet eerlijk!
En dan is het van mij mss hypocriet, maar als zijn kostuum er nu niet vanaf kan, dan kan het er ook niet vanaf om later meter te zijn van onze kindjes!
Het is mss cru maar ik heb al veel te veel meegemaakt met haar!
Groetjes
|
|
Caroline
27-10-2007
|
25-4-2008 11:55:30
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom zeggenschap of inspraak altijd wordt afgemeten aan het aantal euro's dat iemand geeft... Wees blij met wat je krijgt zou ik zeggen. Tenslotte is het jouw beslissing om te trouwen, niet die van je ouders, dus waarom zouden zij hier überhaupt financieel toe moeten bijdragen?
|
|
Kim
24-5-2008
|
25-4-2008 12:04:16
Caroline,
Ouders moeten zeker niet financieel bijdragen want het is inderdaad niet de trouwdag van de ouders, maar dat wil evengoed zeggen dat ze ook hun wetten niet moeten opleggen. In mijn ogen mogen ouders zeker raad geven en tips, maar als je het anders wil doen vind ik dat zij daar niks over te zeggen hebben.
Groetjes,
Kim
|
|
Tamara
|
25-4-2008 12:08:01
Wij hebben geen eretafel omdat we de losse sfeer van ons walking dinner willen houden. Dus dat probleem hebben gelukkig niet. Maar ik leef wel mee met jou hoor. Al die familiezever toch altijd ...
|
|
Sally
26-7-2008
|
25-4-2008 12:46:58
Hoi,
ik kan mij echt vinden in uw verhaal, bij mijn schoonmoeder is het niet anders.
Bij ons was er nog een opmerking van haar:"wat verwacht ge eigenlijk van ons dat wij geven van geld als kado?" Als ge weet dat wij alles zelf bekostigen, zij ook streken verkoopt over onzen trouw en de grote jan uithangt, was ik echt op mijn tenen getrapt en wist ik niet goed wat te antwoorden.
Al die zever begint mij serieus op mijn systeem te werken. Kunt ge geloven da ik content zal zijn dat onzen trouw gepasseerd is.
Ook een gefrustreerd bruidje
Groetjes,
Sally
|
|
Sandra
30-8-2008
|
25-4-2008 12:54:10
Financiële kwesties zijn altijd moeilijk. Het is inderdaad jullie trouwdag, en als de ouders iets willen bijdragen, vind ik dit al zeer positief. Hoeveel is een ander zaak, je kan niet verwachten dat beide ouders evenveel op tafel leggen. De financiële situatie van mensen kan ook in de loop der jaren veranderen, en misschien is er inderdaad geen geld meer (ook al lijkt het anders!). Mensen doen heel veel om de schijn hoog te houden dat ze over voldoende geld beschikken. Daarmee wil ik gewoon maar zeggen dat je niet direct het slechte ervan moet inzien, misschien zit er een beetje waarheid in (misschien ook niet hoor, dat weet ik niet). Dat je schoonmoeder naast haar zoon wil zitten, is ook niet helemaal abnormaal. Het is jullie dag, maar toch ook een beetje van de ouders. Ook voor hen is het een belangrijke gebeurtenis. Dat jullie het anders zien, is jullie volste recht. Misschien is het beste om haar uit te leggen dat jullie het anders zagen, doordat het te moeilijk te organiseren viel met de scheiding van uw ouders. Misschien dat als jullie voorstellen dat ze meemag aan de eretafel van 16 (broers, zussen en getuigen), dat ze dan zelf wel zal weigeren omdat ze dan zeker zal opvallen in negatieve zin(met het feit dat uw ouders er niet bijzitten) en ze zal er dan waarschijnlijk ook niet zoveel aan hebben (als enige tussen al dat jong volk).
Ik hoop dat jullie er uit geraken.
|
|
Evelien
|
25-4-2008 13:53:27
Trek het je niet aan meisje! Daar hebben vele mensen problemen mee hoor. Mijn ouders betalen gewoon de helft, wat wij ook beslissen. En mijn ma (die trouwens nogal lastig kan doen) helpt mee met prijzen verzamelen en ideetjes zoeken enz maar verder niks. Wij beslissen en wij kiezen. Ze strest soms over planningen maar qua beslissingen mogen wij onze gang gaan.
Zijn ouders daarentegen: alles kost teveel, dit of dat is niet nodig, en ze willen zich met alles moeien. Voor die en die moet een uitzondering gemaakt worden, die mensen moeten zeker gevraagd worden want dat zijn rijke mensen, enz. vooral zijn ma moeit zich overal mee, beslist voor wie wij een ander voorgerecht MOETEN voorzien en wie er gevraagd moet worden. Wij willen niet dat heel de familie op voorhand al weet wat de pot schaft enz maar zijn ma stelt natuurlijk een hoop mensen op de hoogte, vooral de personen die wij er liever niet wilden enz. En mijn vriend, die al heel zijn leven voor al zijn kosten zelf moet opdraaien en maar moet zien dat hij werkt om alles te betalen (we wonen elk nog thuis en hij studeert nog), die kan zorgen dat hij voldoende centjes verzameld hé. Om te betalen voor o.a. mensen die wij niet kunnen uitstaan.
Dus, leg je erbij neer en concentreer je op de goeie punten. Ik moet zeggen, ik kan me ondertussen ook vrolijk maken in bepaalde zaken hoor. Wij beslissen bvb over de tafelschikking, en daar kan ik heel veel plezier aan beleven hoor.
|
|
sandra
22-9-2007
|
25-4-2008 16:15:33
Wat heeft de financiele bijdrage van een ouder er nu in godsnaam mee te maken hoe fier en trots dat ze mogen doen. ik denk dat iedere normale ouder bij het trouwende koppel aan de eretafel wilt zitten, of ze nu bijdragen of niet!! het is tenslotte ook een beetje hun dag, ze hebben jullie heel het leven opgevoed... en dus ook al heel het leven bijgedragen!!
|
|
Karlo
8-8-2008
|
25-4-2008 21:13:42
Hallo,
het maakt inderdaad niet uit hoeveel ze bijdragen. Het is leuk als ze iéts bijdragen, maar het is niet verplicht. Wat inderdaad wél vervelend is, is dat de ouders zich gaan "moeien" in de organisatie. Ik vind persoonlijk dat je naar hen moet luisteren, maar uiteindelijk zelf de knoop doorhakken. En dat ouders geld gebruiken als "hefboom" om beslissingen af te dwingen, dat kan gewoon niet.
Bij onze trouw gaan wij ervan uit dat we alles zelf financieren. Willen de ouders meehelpen, graag, dankjewel. Vragen ze ons om bepaalde mensen uit te nodigen, dan willen we daarover nadenken. Proberen ze hun wil op te leggen "omdat wij ook meebetalen", dan gaan ze te ver en mogen ze hun bijdrage terughebben.
Greetz, Karlo www.080808.tk
|
|
Karen
18-7-2008
|
26-4-2008 8:36:35
Bij ons ligt het ook heel moeilijk. De papa van mijn vriend en zijn familie wilden niet aanwezig zijn op het avondfeest. Nu willen wij hen erbij!! Help en wordt het dus echt wel zeer gecompliceerd.
Ze hebben ons bij de planning enkel afgebroken en echt gekwetst. Tegen zijn zoon zei hij: ik wil er niet bij zijn. Daarom had mijn vriend gezegd, ok, dan hoeft het niet. Maar nu begint het te knagen en zo. Hij wil zijn vader en zijn familie langs die kant er wel bij.
Dan zit zijn vader maar naast mij, help help; dat wordt fun. Toffe grove commentaar de hele avond. Nu ja, ik trouw erin e.
Maar we wilden mijn ouders en mijn vriend zijnm oeder bedanken voor de ongelooflijke steun en hulp. We kunnen gewoon zijn vader niets geven - voor ongelooflijke steun en hulp bij het plannen van ons huwelijk , tips, steun, ons menu mee gaan proeven, meegaan kiezen, naar de huwelijksbeurs samen, het smeedde een enorme band!! - , en de papa ook een cadeau geven da's gewoon derover. ZElf een cadeau om een goede vader te zijn, is niet van toepassing. Hoe doen we dit?
GEwoon geven?
|
|
Karen
18-7-2008
|
26-4-2008 8:39:13
Ik bedoel in trouw in de familie van mijn vriend en ik weet hoe ze zijn dus ja.
Ik zal die dag wel het juiste doen (iedereen bedanken) alleen vind ik het nu heel erg moeilijk om het me niet aan te trekken.
Hoe kunnen ouders hun kinderen zoveel pijn doen???
|
|
LEEN
6-9-2008
|
26-4-2008 17:33:51
je kan in jue speech een groot dankwoord doen aan je ouders voor het waarmaken van jullie feest en je schoonhouders bedanken voor sponsering van je kleed, zo weet meteen iedereen dat het niet zij maar je ouders zijn die het zo'n mooi feest gegund hebben. is mss niet zo lief maar ben er zeker van dat ze het zal snappen enje gasten ook. kwestie van een goede relatie te hebben later met haar zou ik het wel mooi verbloemen in mooie woorden haha
|
|
Kaatje
23-5-2009
|
28-4-2008 8:52:50
Bedankt allemaal om die vele reacties!
Ik ken ze nu al 6 jaar en ze zal ook nu niet meer veranderen hé! Dit weekend wist ze me zelfs te vertellen dat ze het niet nodig vind dat ik een kleed koop, dat kost teveel geld, ik moet er maar één huren! Jaja, en wat nog...
Ik probeer er mij er niet meer nerveus in te maken!!
Ik vind het gewoon super van ons mama die bijna al heel haar leven enorm heeft moeten knokken om ons op te voeden en te laten studeren en nu nog dit wil doen! Ze heeft het nooit gemakkelijk gehad met 3 kinderen! En zij moeit zich met niks en wil zeker niet op de voorgrond treden! Ze is veel te bescheiden!!!
Ik kan haar niet genoeg bedanken..
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|