Nu Online
Momenteel zijn er 166 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Betaling feestzaal

  30-3-2005 15:35:11
Hallo allemaal,

Gisteren gingen wij onze menu en alle details vastleggen in de feestzaal. Op het einde van het gesprek kwam er nog een "klein detail" ter sprake: de betaling.
Blijkt nu dat de nieuwe eigenaars een ander systeem hebben, ALLES moet betaald worden voor het feest.
3 weken op voorhand geef je het aantal gasten door en daarop baseren ze zich om hun rekening op te maken...
Nu vraag ik mij eigenlijk af of de eigenaar dit mag eisen!?

Ze doen dit nu omdat ze blijkbaar een keer hun geld niet kregen en daar boeten wij nu voor.
Toen wij de zaal gingen vastleggen (een jaar geleden) stond in de infobrochure dat je pas een maand na de trouw moest betalen, en nu dit.

Heeft hier iemand ervaring mee, en mag dit wel???

Groetjes Isabel

Isabel
4-6-2005
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1261


Katrien

 Meld misbruik30-3-2005 15:40:58

Goh, Isabel, ik denk dat dit toch niet kan hoor !
Wij hebben ook een voorschotfactuur gekregen waarbij er afgesproken werd dat men na de trouw de factuur opstuurt. (gerekend aan het aantal gasten die men effectief gevraagd heeft).
Ik vind dit toch eigenaardig hoor!
Misschien kun je opmerken dat een jaar geleden dit niet afgesproken werd en dat je dan ook pas zal betalen na het trouwfeest (zoals afgesproken een jaar geleden). Misschien kun je de kleine lettertje van jullie contractje nogmaals opnieuw lezen (als je dat gekregen hebt) en als dit er niet in vermeld staat, dan kunnen ze dat niet eisen...
Succes !



An
24-9-2005
 Meld misbruik30-3-2005 15:48:15

Ten eerste is drie weken op voorhand al heel vroeg vind ik om het aantal gasten door te geven. Wij mogen tot 3 dagen ervoor 5% afwijken. Ze moeten toch alles VERS bestellen. Je stuurt je uitnodigingen toch maar een kleine 6 weken op voorhand.
Als je trouwens de brochure nog hebt, heb je zwart op wit dat je pas later moet betalen. Jij hebt niets te maken met het veranderen van eigenaar? Zij hebben jullie feest aangenomen/overgenomen, dus ook de voorwaarde die er waren bij het vastleggen. Een voorschot kunnen ze natuurlijk wel vragen, maar volgens mij is dit max. 100%. En de reden die ze geven is zever. Als jullie tekenen dat jullie de zaal huren, hebben zij recht op hun geld, dus zien ze hun geld sowieso. Ik wil je niet ongerust maken, maar waarom hebben die mensen toen niet betaald? Niet zomaar, want dan zouden ze wel beroep gedaan hebben op hun contract om hun geld op te eisen. Dus die mensen hadden misschien serieuze klachten waardoor ze geen been hadden om op te staan. Informeer je toch maar heel goed zou ik zo zeggen. Over welke feestzaal gaat het trouwens?



Isabel
4-6-2005
 Meld misbruik30-3-2005 15:51:43

Op ons contract staat er niets over de betaling, ook geen kleine lettertjes.
De mensen die niet betaalden, daar gaat het niet over de kwaliteit of zo, maar gewoon omdat ze blijkbaar heel veel schulden hadden. Ik begrijp dan niet dat je een feest geeft met alles erop en eraan. We weten wel dat dit de waarheid is, zit ook in gerecht.

Het gaat over Park Rodenbach in Roeselare.



Katrien

 Meld misbruik30-3-2005 16:07:32

Hoi Isabel,

Ik dacht wel dat het over het Park Rodenbach ging...

Ik versta ook wel hun standpunt.

Maar ik denk toch dat dit niet zomaar kan.. Als je een jaar geleden je trouwfeest hebt vastgelegd dan is dit aan de voorwaarden van toen.

Hebben jullie geen contract moeten tekenen? Wij trouwen in de Shamrock in Tielt en wij hebben 800 € voorschot moeten betalen en de rest na ons trouwfeest.

Ik zou er toch nog eens met de zaakvoerders van Park Rodenbach overpraten hoor en hen zeggen dat jullie dit helemaal niet verwacht hadden en dat je liever zou betalen nà het feest !

Nu ja, gemakkelijker gezegd dan gedaan é. Ik versta je ook wel..



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik1-4-2005 21:52:48

Ik versta die mensen van de zaal, maar ik versta jullie ook. Het is inderdaad zo dat sommige mensen een heel groot feest geven en daarna niks betalen. Maar als eigenaar moet je wel alles direct betalen. Misschien kunnen jullie afspreken om gewoon een voorschot te betalen.



Nancy
9-7-2005
 Meld misbruik4-4-2005 20:47:27

Beste Isabel,

Heb je enige schriftelijke bevestiging als je een jaar geleden de zaal hebt gereserveerd?
Zij kunnen zomaar de regels niet veranderen denk ik. Hoe kunnen zij nu al een afrekening maken voor dat jullie feest doorgegaan is?
Natuurlijk is 3 weken op voorhand wel héél vroeg, zeg. Er kan wel altijd iemand ziek vallen, niet aanwezig zijn door omstandigheden, ...
Ik ga eens horen hoe het juist in mekaar zit betreft deze regelingen.

Liefs

Nancy


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...