TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
betsy
6-6-2008
|
23-4-2008 22:00:27
hoi kim, kalmeer eerst eens even... paniekaanvallen zijn heus wel normaal hoor! van welke streek ben je? als je me dit even doorgeeft kan ik je misschien wel helpen...
|
|
Kim
24-5-2008
|
23-4-2008 22:04:34
Hey,
Ons feest gaat door in Mechelen.
Groetjes,
Kim
|
|
sarah
18-7-2008
|
23-4-2008 22:04:35
Hey kim,wanneer trouwen jullie? grtz sarah
|
|
Kim
24-5-2008
|
23-4-2008 22:05:17
Hey,
Wij trouwen op 24 mei.
Groetjes,
Kim
|
|
betsy
6-6-2008
|
23-4-2008 22:17:30
mechelen is niet echt bij de deur voor mij maar kijk eens op internet naar cateringbedrijven of verhuurbedrijven...zei weten je heus wel te zeggen hoeveel koffie enz je p/p moet halen hoor! succes!!!en kopop!!!!
|
|
sarah
18-7-2008
|
23-4-2008 22:38:03
En voor je zaal aan te kleden kan mss de vrienden of wat familie optrommelen,die zullen je wel graag helpen.
Wat het servies betreft,er zijn veel traiteurs die ook met het gewone servies werken,dus daar zou ik met nie teveel zorgen over maken,als je de tafel wat "aankleed",dan toont alles meteen anders! Met een bleomstukje of ballonnen.
grtz sarah
|
|
betsy
6-6-2008
|
23-4-2008 22:48:45
ja hoor sarah heeft gelijk eigenlijk... strooi wat rozenblaadjes (die kan je op internet bestellen) op tafel, een sober vaasje met 1 bloempje erin...kaarsje en het is een heel ander zicht!!! succes verder!!!
|
|
sarah
17-5-2008
|
24-4-2008 7:27:03
hier een andere sarah..
betsy heeft gelijk hoor. Gewoon cateringbedrijf of verhuurbedrijf inschakelen en die zullen je wel vertellen wat je exact nodig hebt. Ik veronderstel dat kurkentrekkers ed wel gewoon aanwezig zullen zijn??
wie ga je inschakelen als personeel? want als je dat proffessioneel gaat laten doen, ben je ook serieus wat geld kwijt denk ik.
succes
|
|
Kim
24-5-2008
|
24-4-2008 8:55:55
Hey,
We hebben 2 mensen van de zaal (dus die zouden wel een beetje ervaring moeten hebben) en dan krijgen we nog hulp van 2 vriendinnen van mijn zus.
Groetjes,
Kim
|
|
Sarah
26-4-2008
|
24-4-2008 9:01:41
Beste wat je kan doen is even rustig neerzitten en met je ventje en eventueel schoonouders aan tafel zitten. Je overloopt dan stap voor stap wat jullie doen en wat je ervoor nodig hebt. En dan begin je af te checken uiteraard wat je wel of niet hebt. Ik zou zeker niet panikeren, want dan vergeet je zeker dingen. Het lijstej TODO's werk je dan af in volgorde van belangrijkheid. Servies zou ik me inderdaad ook geen zorgen over maken. Met mooie versiering kan je heel wat bereiken naar sfeer toe en dan doet dat bord dat toch vuul wordt er helemaal niet toe!!
Het zal zeker lukken! Veel succes!
|
|
Patricia
|
24-4-2008 9:24:20
En als je ivm versiering in de zaal ideetjes wil opdoen om zelf te maken (om de kosten te drukken), kijk elke dag op Vitaya (denk ik) naar For Better or For Worse. Daar regelen ze een huwelijksfeest op één week en doen alles zelf. Als je dus nog wat tijd hebt, kun je nog veel zelf doen.
Voor stoffen als aankleding bvb zijn Turkse stoffenwinkels volgens mij een goedkoop alternatief en die kunnen heel mooie stoffen hebben.
Voor decoratie, denk aan ergens goedkope vazen of potten op de kop tikken, wat bloemen erin (ev in van dat groen schuim), mooi (goedkoop) lint errond, wat strooibloemetjes errond, of van die tafelversieringstrooisels (in meeste blokkers ed te verkrijgen). Ev aankleding zaal ook met stoffen, of met ballonnen. Kaarjes erbij.
Ivm bestek, servies, ed eens informeren bij een aantal verhuurfirma's.
Probeer idd rustig te blijven, maak een lijstje op met je verloofde en vraag desnoods hulp aan familie e/of vrienden.
Kop op! Dit lukt jullie wel.
Patricia 01-08-08
|
|
eline
5-9-2008
|
24-4-2008 9:27:34
Hey Kim,
Ik denk inderdaad dat je best even met dichte familie gaat samen zitten en een TOdo list opmaakt. Aan de hand van die lijst kijken wat wel en wat niet aanwezig is in de zaal, kijken waar jullie zelf voor kunnen zorgen en wat niet. Voor de dingen waar jullie niet zelf kunnen zorgen offertes laten maken bij verschillende catering bedrijven zodat je de nodige te korten kunt huren en eventueel een optie prijs voor de dingen die jullie zelf zouden doen. Op deze manier kan je als je eenmaal beslist hebt met welk bedrijf overlopen de hoes en wat en kan je eventueel beslissen om de dingen die je zelf ging doen toch te laten doen door het cateringbedrijf.
Zo heb je een prijs, een houvast en kom je niet voor verassingen te staan, daar het budget een belangrijk punt voor jullie is
Allesinds niet paniekeren en rustig alles overlopen, dan kom je er wel
groetjes ELine 05/09/2008
|
|
Heidi
13-9-2008
|
24-4-2008 11:32:24
Hoi Kim,
zoals iedereen hier al zegt, niet panikeren overloop zelf eens een heel feest in gedachten, en schrijf alles eens op waar je aan denkt. (maar dan ook echt alles) dan kan je aankruisen wat je al hebt.
mijn gouden raad: ga zeker eens langs de zaal, en vraag heel goed na wat er allemaal is, meestal is er meer dan je denkt. (bij ons bijvoorbeeld staantafels, dus die moesten we niet huren)
als je eens wil brainstormen: hideeausdenbergen@hotmail.com
Groetjes Heidi 13/09/2008
|
|
Kim
24-5-2008
|
24-4-2008 13:58:59
Hey,
Bedankt voor de geruststellende berichtjes. Ben al begonnen met het hele feest te overlopen en nu besef ik dat ik niet alleen zal moeten kijken naar wat we allemaal nodig hebben maar ook een hele planning zal moeten opstellen van wie waar wat wanneer doet. Die mensen gaan die planning waarschijnlijk maar de dag zelf kunnen krijgen dus ik hoop dat dat dan zal lukken. Ga alleszins een vriendin van mij afvaardigen de boel in goede banen te leiden. Zij moet op voorhand de hele planning dan maar van buiten leren ;) En aangezien ik een pietje precies ben zal ik zelf ook wel alles mee in het oog houden.. Maar ben er toch al kalmer onder geworden..
Groetjes,
Kim
|
|
sarah
17-5-2008
|
24-4-2008 14:21:02
ipv de planning van buiten leren kan je beter een draaiboek of briefing maken
hier staat dan in: wat/ waar/ wanneer/ wie
vb. 18u ontvangst gasten met witte en rode wijn, ontvangstruimte feestzaal door vriendin x
|
|
sandra
22-9-2007
|
24-4-2008 17:32:59
als je het allemaal zelf gaat moeten doen (wat zeker goed te doen is, geen zorgen!!) zou ik toch wat meer als slechts 2 vriendinnen inschakelen... dat is de goede raad die ik je alleszins wil meegeven! beter te veel hulp als te weinig!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|