Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Originele manier om geld kado te geven

21-4-2008 18:48:37
Over twee weken trouwen vrienden van ons. We gaan geld geven, zoals op hun uitnodiging gevraagd werd. Nu willen we dat natuurlijk niet gewoon droog in envelopje afgeven. Kent iemand originele manieren om geld te geven als kado?
Liefst zonder beton en mayonaise. :-)

Anne
30-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2100

leslie
21-6-2008
 Meld misbruik21-4-2008 19:38:46

Hallo,
wij hebben eens van die plastieken spaarvarkentjes gekocht, deze gevuld met water en muntstukken en dan in de diepvries gezet. Daarna de plastiek er af geknipt (dus eigenlijk het spaarvarken stuk knippen) en dan blijft er een heel mooi resultaat over. je moet wel opletten bij de muntstukken dat deze niet allemaal naar beneden zakken. Dan kan je best laagje per laagje invriezen. We hadden een groot varkentje en een paar kleintjes.
Groetjes.

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik21-4-2008 19:52:59

Hey Anne,

-een geldboompje
-een boeket bloemen met geldroosjes
-pot confituur met munten
-hartvorm uit gello en munten
-eigen kaars maken met muntstukken

Nu ben ik bezig met een piramide uit piepschuim te snijden en er munten op vast te maken, vrienden huwen voor ons en trekken naar Egypte als huwelijksreis.
x

Jill
9-8-2008
 Meld misbruik21-4-2008 20:01:02

hey,
wij hebbe al een keer een pastabokaal gegeven met daarin pastapijpjes met hier en daar een briefje van 5 euro of meer in...
we hebben hier al vaak heel goeie reacties op gekregen...

groetjes,
Jill

Annelies
5-7-2008
 Meld misbruik21-4-2008 22:11:51

alles in leeggoed

Jitse
6-9-2008
 Meld misbruik21-4-2008 22:36:51

De laatste keer dat ik geld moest geven heb ik een brood gebakken met muntstukken erin. Het brood opengesneden en op een broodplank gelegd. Twee bokes "besmeerd" met briefjes geld en een zak bloem met daarop "voor de witte broodsweken". Koppel vond het heel leuk!

Groetjes

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik22-4-2008 9:14:53

alle ideetjes hier zijn leuk...we hebben er veel van gekregen op onze trouw. (het pastabord was heel geslaagd, het brood was leuk, het varkentje, plant met geld in de potgrond...) behalve de kaars met muntstukken, die vond ik niet zo leuk. dat is écht rotzooi, heel vettig en het is niet zo dat als je de kaars gezellig op wil branden dat dit gaat, je moet hem dus echt stukslaan en dit is echt knoeien. ga dus voor één van de ander wel leuke ideetje zou ik zeggen!!

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik22-4-2008 10:16:28

Hoi,
Omdat wij in de horeca gewerkt hebben, zijn we op het idee gekomen om kroonkurkjes te vullen met een muntstuk van 50cent. Er is veel werk aan (je moet de randen van de kroonkurkjes over het muntstuk slaan) maar is het is super om af te geven! Je geeft het koppel ineens wat te doen tijdens de "honeymoon" :-)
groetjes,
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik22-4-2008 11:52:39

Wij hebben ooit "doorschijnende" ballonnen met geld in gegeven.
Groetjes,
Diane
17 mei 08

Ellen
12-4-2008
 Meld misbruik22-4-2008 12:28:23

Heyla

Wij hebben dit laatst ook gedaan bij vrienden van ons. Zij houden enorm van de tuin en werken hier graag in (ook hun beroep). Dus wij hadden een grote bloempot gemaakt met verschillende bloemen erin (allemaal met hun eigen betekenis: vriendschap, trouw, liefde, eerlijkheid,...). In de potgrond hadden we dan muntstukjes van 10 en 20 cent gemengd zodat ze deze moesten zoeken. We hebben die tussen het hoofdgerecht en dessert afgegeven (met nog een leuk opdrachtje tijdens het feest erbij) en hebben dan ook gezegd waarvoor de bloemen stonden en ze waren echt ontroerd hierdoor.

We zijn zelf pas getrouwd en wij hebben van onze vrienden een speelgoedvrachtwagen (een vrij grote) gekregen met in zijn bak zand en legoblokjes. Op de legoblokjes hadden ze stickers gehangen met letters erop. Hiermee moesten wij een adres vormen (of soms doen ze dit ook met een telefoonnummer) en daar moesten wij ons geld gaan afhalen.

Ik hoop dat je hier iets mee bent.

Groetjes
Ellen

Ilse
13-6-2009
 Meld misbruik29-4-2008 20:29:13

Beste Anne

Wij hebben ooit met een aantal vrienden samengelegd en voor een goede 250 € aan kraslootjes gekocht.
Leuk want de buit voor het koppel was groter én ze hebben er hun werk aan gehad.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...