Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wit goud wordt "gelig' ? !

  21-4-2008 9:51:03
Hallo bruidjes

Wij zijn nu bijna 1 jaar getrouwd en ik zit nu met hetvolgende probleem
Mijn trouwring in wit goud , ziet er niet fraai meer uit
Het wit goud wordt "gelig' en blinken doet hij ook bijna niet meer
Net of ik draag de ring al 10 jaar of zo
Echt vreselijk
Bovendien krijg ik er eczeem van, hetgeen ik nog nooit eerder voorgehad heb

Ik ben terug naar de juwelier geweest en ze zei ' dat is normaal'
Bij het witte goud van 'tegenwoordig' wordt er minder bleekstof gebruikt, waardoor het gelig wordt.
en dat eczeem, dat heb ik nog nooit voorgehad, t zal dan wel aan u liggen

tof om te horen

ik begin zo te denken, dat er echt wel iets is met die ring, slechte kwaliteit of zo
Als dat gelig worden tegenwoordig normaal is, ok dan
maar die eczeem, dat heb ik normaal zelfs van geen fantasiejuwelen

Heeft er nog iemand wit goud dat gelig wordt?

groetjes
Christel

Christel
30-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1593


Valerie
13-6-2008
 Meld misbruik21-4-2008 9:58:10

Dag Christel,

ik vrees dat de juwelier gelijk heeft hoor. Ik heb ook een ring gehad in twee kleuren en het wit goud werd na een tijdje ook geel. Dit omdat men nu niet meer werkt met volledig witgouden ringen, omdat dat te duur is, maar een geelgouden ring bewerkt door er een laagje wit goud over te doen. Na een tijdje slijt dat laagje weg en hou je een geel gouden ring over. Je kan dit wel laten oplappen, maar dan moet je dit wel elk jaar doen. Mijn zus heeft hetzelfde probleem gehad. Ik trouw op 13 juni en heb voor mijn trouwring ook wit goud genomen, maar heb gevraagd om hem volledig "vol" in wit goud te maken. Is wel iets duurder, maar zal dan hopelijk niet afgaan.
Groetjes,

Valerie



ilse
13-9-2008
 Meld misbruik21-4-2008 10:42:15

Dag christel,

Ik ben van opleiding goudsmid. Dat wit goud na een tijdje gelig wordt is volkomen normaal. "wit goud ziet helemaal niet zo wit als ze ons willen doen geloven en heeft inderdaad een gelige schijn. Er wordt steeds een laagje zilver rond gedaan, het juweel wordt dus gerodieerd. Je kanje ring dus gewoon opnieuw van een laagje leten voorizen bij de juwelier.

Groetjes

Ilse



Christel
30-6-2007
 Meld misbruik21-4-2008 11:02:31

dag Ilse en Valerie

Bedankt voor jullie reacties

ik vraag me af, waarom nemen mensen dan gewoon geen "zilveren' ring, als er toch zilver rond wit goud wordt gedaan dan :-))
waarom dan die goudprijs betalen, had ik dat geweten had ik een zilveren ring gekozen:-)

ik zal het dan 2 x per jaar laten rodieren
hoop dat dan die eczeem ook weggaat

groetjes
Christel



Vi
7-6-2008
 Meld misbruik21-4-2008 14:38:46

Hey Christel,

Vreemd hé, ik heb mijn verlovingsring nu toch al een tijdje (+/- 1 jaar) en daar is werkelijk niets aan! En ik draag hem dagelijks. We hebben er een aardig duit voor betaald (solitair) en het is ook een eigen creatie geweest dus niets machinaal. Misschien heeft dat er wel iets mee te maken????
En anders heb ik veel geluk gehad !
x
Vi en Tony
07/06/08



Christel
30-6-2007
 Meld misbruik21-4-2008 16:03:36

dag Vi

Je slaat de nagel op de kop
mijn verlovingsring is ook een solitair, en die ziet ook nog 'spierwit'

k snap het niet zenne
of die machinaal of zelf gemaakt is, dat weet ik wel niet

groetjes
christel




Marie
13-6-2009
 Meld misbruik21-4-2008 17:21:05

Ik vind het gelig worden na 1 jaar toch ook wel snel, hoor.

Mijn verlovingsring draag ik al meer dan een jaar en daar is nog niks op te zien.

Maar Christel, ik zou het me niet te fel aantrekken. Mijn moeder moest onlangs haar ring laten vergroten en toen hadden ze die opnieuw gepolierd. En dat vond mijn moeder dan weer heel jammer. Zij vond dat al die krassen van 30 jaar huwelijk nu ineens uitgewist waren.



Lenie

 Meld misbruik23-4-2008 20:07:25

Hey,
Het klopt dat bij een wit-gouden ring er een wit laagje boven gedaan wordt. Wij hebben ervoor gekozeno om dat niet te laten doen. Wij hebben dus een licht-gele-wit-gouden ring. Ook mooi hoor!

Groeten, Lenie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...