Nu Online
Momenteel zijn er 63 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Liedjes om aan tafel te gaan

  20-4-2008 18:56:41
hallo bruidjes,

Wij zouden graag aan tafel gaan op muziek - per tafel zal er een liedje gespeeld worden dat naar een bepaald land verwijst dat voor ons een betekenis heeft (bvb waar we hebben gewoond, op reis geweest...)

Hier is de lijst van landen die we hebben uitgekozen en de liedjes die we tot nu toe hebben gevonden. Voor sommige landen is het iets moeilijker en alle ideetjes zijn dan ook heel welkom!
Ik wil er ook nog bijzeggen dat we een live Swing/Jazz bandje hebben en het de bedoeling is dat zij een stukje uit deze liedjes spelen bij het aan tafel gaan, we moeten er dus wat rekening mee houden dat het muziek is die je live kan spelen.

Italie
- Adriano Celentano AZZURO
- Edoardo Bennato - Viva la mamma
- Gipsy Kings – Volare

Amerika
- New York van Frank Sinatra (daar wonen we nu! :-) )

Belgie
- een liedje van Jacques Brel : welkeen zou je aanraden?

Duitsland
- liedje van Herbert Grönemeyer: misschien Zeit das sich was dreht (van de wereldbeker voetbal)
- iets van Neue Deutsche Welle

Mexico
- Marriachi muziek

Frankrijk
- Gilbert Becaud (Nathalie )
- iets van Serge Gainsbourg
- iets van Claude Francois (e.g. chanson populaire)
- weet er iemand ook iets levendiger en moderner?

Oostenrijk
- Weense walz: welke zou je aanbevelen

Schotland
- ja deze is natuurlijk moeilijk – ideaal doedelzakmuziek, maar dat heeft ons bandje niet...

Thailand
- One night in Bangkok?

Egypte
- Walk like an Egyptian?


Alvast bedankt voor de ideetjes!
Nancy
10 mei 2008

Nancy
10-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 1173


Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik20-4-2008 20:49:38

Mijn Vlakke Land van Jacques Brel

En Waltz nr. 5, dat is de allermooiste!



winde
28-6-2008
 Meld misbruik21-4-2008 12:34:51

Voor Schotland: in 1991 of 1992 was er een liedje "Highlands" dat werd gezongen door drie vrouwen. Ik kan niet op de naam van de groep komen, maar het was een mooi liedje. Misschien dat iemand anders zich dit nog herinnert?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...