Terug naar overzicht
Je kan toch niemand verplichten om te betalen: uiteindelijk zijn jullie het die willen trouwen.Wij krijgen van mijn ouders ook een stuk meer dan van de ouders van mijn vriend maar zijn tevreden met elk centje dat we krijgen.Ik zou dit zeker niet pushen
Zij hebben wel gezegd dat ze niet willen dat wij ook iets betalen!!! Wil dit er even bij bemelden!!
Het hangt ervan af of je de kostuums gaat huren of kopen denk ik. bij ons is alles gekocht en iedereen van de suite heeft zijn eigen kostuum betaald. Mijn kleed is door mijn ouders en mijn ventje zijn outfit door zijn ouders. Als je huurt zou ik toch ook de juiste verdeling maken naar personen. Desnoods kun je dan ook misschien vragen dat zij een deel van jouw kleed betalen zodat de kosten wat gelijk zijn verdeeld?
Ik denk dat je gewoon blij moet zijn met wat ze willen betalen. Bij ons gaan mijn vriend zijn ouders zijn kleren en zijn uitgaven (helft van eten enz) maar mijn ouders betalen niets. Dus ik betaal mijn helft en mijn kleed enz zelf...
Dag meid,Hier nog zo'n situatie:Maandag gingen mijn vriend en ik onze ringen kopen. Toevallig kwamen we voorbij herenwinkel, mijn vriend wou er eens gaan kijken voor zijn kostuum en ziet onmiddellijk zijn goesting. Resultaat: kostuum besteld. Ik in vol enthousiasme mijn toekomstige schoonmoeder laten weten dat we daar dan ook weer uit zijn. Wat is de reactie: mevrouw is razend omdat mijn vriend alleen is gaan kiezen, zonder haar. "ja, ZIJ ging dat kostuum betalen" luidde het. Nu moet je weten dat zij dat nooit expliciet gezegd heeft EN dat ze vorige maand superlastig deed over het huren van een kostuum voor haar jongste zoon "daar had ze het geld niet voor".Nu ga je mij niet wijsmaken dat ze dan nu ineens 500euro op tafel gaat leggen voor mijn vriend zijn kostuum!Ben er razend op. Mijn vriend blijft kalm, maar heeft haar wel gezegd dat hij niet van haar verwacht dat ze het betaald. Hij doet tenslotte zijn zin.Dus meisje, je bent zeker niet alleen met zulke problemen. Ik heb de raad gekregen van andere bruidjes hier om het naast me neer te leggen. Niet makkelijk, maar het is niet anders.Veel succes nog met de voorbereiding!xxxwww.thierry-amber.bruiloftsite.nl
Wij hebben heel bewust gekozen om alles zelf te betalen, wij hebben zelf nooit overwogen om het nog maar te vragen of erover te beginnen. En als je de touwtjes zelf in handen wil houden is dat heel handig!Mijn moder wou wel echt mijn kleed betalen en daarop heeft mijn schoonmoeder besloten om haar zoons kostuum te betalen. Wij vonden dit een ongelooflijk mooie geste.Verwacht niets en geniet van alles wat je krijgt!Wat jouw situatie betreft, kan je idd best jouw ouders en zijn ouders mss eens samenbrengen?Uiteindelijk is de boodschapper spelen alleen maar een lastige taak en er ontstaan misverstanden van. Als de ouders tegen elkaar kunnen zeggen hoe ze het zien, kunnen ze toegevingen doen en met elkaar overleggen hoe ze het dan wel gaan aanpakken.Veel succes ermee!GroetjesLiesbeth17-05-2008
Hallo,Wij zijn samengekomen met onze ouders en ze hebben dit afgesproken. mijn ouders leggen 1000euro bij voor het feest (en er zullen wel nog extratjes komen) en mijn schoonouders geven ons 500euro, het costume van mijn toekomstige en de kleertjes van ons dochtertje.groetjes29/08/08
Geldzaken zijn altijd een gevoelige zaak. De ene heeft veel te veel maar is veel te gierig en de andere heeft niets en zou je alles willen geven ook al komen ze dan in de problemen... Wij hebben onze ouders gewoon gevraagd of ze iets van plan waren te geven en hoeveel dan. Mijn ouders geven 2500 euro (de vroegere 100.000Bfr) en zijn ouders betalen zijn kostuum en voor het feest hun gasten en hun familie. Ik vond dat ook niet zo'n geweldige overeenkomst. Ik had veel liever gewoon een budjet gekregen, dan deden we er mee wat we zelf wouden doen. Maargoed, we mogen blij zijn dat we het krijgen. Groetjes, Hilde17/5/08
Wij zijn een klein jaar geleden begonnen met de voorbereidingen en wij hebben meteen duidelijk gemaakt dat ik niets over geld moest horen.Bij ons zit het namelijk wel beetje raar in elkaar: mijn familie ligt in ruzie en we vragen dus maar één tante en nonkel en heb maar één grootouder meer. Zijn kant komt met een man of 50. Elk zijn mensen betalen zou dus beetje oneerlijk verdeeld zijn hé.Mijn ouders hebben het wel iets breder dan zijn ouders én ik ben enig kind en hij heeft nog een zus die thuiswoont. Zou ook maar ambetant worden dat de getallen dan bekend geraken enzo.Daarom hebben we meteen gezegd dat we alles zelf regelen en betalen en dat ze dan achteraf maar een cadeau moeten geven. Van mijn ouders weet ik al een mininumbedrag, en da's al aardig wat ;)Echt de minste miserie zo! En we vertelden wel alles op en tijd stond ivm met de voorbereidingen hoor. Ze hebben ook de zaal eens bezocht bv. Ze zijn zeker geïnteresseerd, maar willen ook veel als verrassing laten :)
Eerlijk gezegd vind ik dit een luxe probleem.Alles mag en niets moet!Het zijn jullie die willen trouwen, dus moet je er eigenlijk vanuit gaan dat je zelf je huwelijk moet kunnen betalen. Alles wat je krijgt is tuurlijk meer dan aangenaam, maar moeten ...Sorry dit is mijn eerlijke mening
Ik vind het heel moeilijk om zomaar te zeggen 'wij vinden dat'. Niet alle ouders beschikken over dezelfde mogelijkheden en ieder zit ook in een andere situatie (bijv. aantal kinderen). Wij zijn zelf vertrokken van het gedacht dat we het zelf zouden moeten betalen allemaal. Nadien beslisten mijn ouders en zijn mama zelf wat ze wilden betalen (we hebben er eigenlijk nooit naar gevraagd). En onze ouders weten van elkaar niet wie wat betaalt. Wij zijn hen allemaal super-danbaar voor elk duwtje in de rug dat we krijgen. En dit mag zeker geen bron zijn van spanningen!Dus, om eerlijk te zijn, zou ik jullie ouders niet met elkaar in contact brengen. En ieder doet wat hij wil doen. En als één stel ouders echt vindt dat jullie niets mogen betalen, moeten zij zelf maar bijpassen, maar ze kunnen geen zisen stellen aan de andere ouders. Vind ik.Groetjes,Lies.