Nu Online
Momenteel zijn er 49 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Iets helemaal anders ...

  15-4-2008 16:12:50
Helemaal niets met trouwen te maken maar het moet even van mn hart.
Zoals velen onder jullie willen wij na de trouw graag aan kindjes beginnen. Om eens te controlen of alles ok is ging ik dus een 3tal weken terug naar de gynecologe. Vandaag kreeg ik een brief met het nieuws dat ik een virus heb,HPV. Er staat wel in dat ik mij niet ongerust moet maken....Ik heb haar even opgebeld maar ook zij blijft superkalm en zei dat dit nu helemaal niet zo erg is. Heb het even opgezocht op internet en er stond dat dit virus vaak een oorzaak is van baarmoederkanker... Daar blijf ik dus niet zo rustig bij!! Ik moet nu 6maand wachten en dan opnieuw om een uitstrijkje.
Ik las daarnet dat 80% van de vrouwen ooit door dit virus besmet wordt, hopelijk is er dus iemand onder jullie die mij iets meer kan vertellen en mij dus hopelijk wat meer op mn gemak kan stellen.
xx

Charlotte
19-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1199


Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik15-4-2008 16:18:50

hey Charlotte!

Is inderdaad niet zo een leuk nieuws om te krijgen, maar zoals je zegt, vele vrouwen hebben dit en als ze het heel snel zien, kunnen ze er ook nog veel aan doen.
Ik begrijp je ongerustheid, maar ik zou luisteren naar de woorden van de gynaecoloog en er niet het ergste van denken!
Maak anders nog eens een afspraak en praat over al je angsten! Vraag haar/hem of het effect kan hebben op je kinderwens enzo, die stelt je wel gerust als het niet zo erg blijkt te zijn!
Dikke knuffel en veel sterkte!



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-4-2008 16:29:48

hela,
sarah hier van het topic ziek...
ik kan u niet helpen met uw virus, maar ik kan u al wel zeggen dat je beter niet te veel op het internet kijkt... daar wordt je alleen maar depri van.
Misschien naar je huisarts gaan en daar raad vragen.
Ik moet nog 2 weken wachten voor mijn huisarts iets weet.. pff gaan zware weken worden

maar als er in die brief staat dat je je niet ongerust moet maken en de gynecologe is ook superkalm, dan zou ik op hen vertrouwen..

succes!!



Daphne
20-9-2008
 Meld misbruik15-4-2008 16:42:13

Dag Charlotte,

Ik heb een maand geleden hetzelfde nieuws gekregen en ik was, na het opzoeken naar info op het internet, ook wel ven van de kaart. Ondertussen heb ik mij wat meer kunnen informeren en vooraleer het virus zich gaat manifesteren als kanker (wat bij slechts een klein deel van de mensen gebeurt) doorloopt het sowieso nog heel wat stadia die gemakkelijk te behandelen zijn. Ik moet vlak voor mijn huwelijksdag voor een hertesting, dus dat is op zich minder aangenaam.
Ik denk dus inderdaad dat je niet te veel moet panikeren. Moest je dat toch nog doen, dan praten we er wel nog wat verder over.
Groetjes,
Daphne



Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik15-4-2008 17:01:39

hallo,

Het is inderdaad gemakkelijker gezegd als gedaan, maar je moet niet te vlug panikeren.
HPV-virus KAN baarmoederhalskanker veroorzaken, je uitslag wil niet zeggen dat het ook zo is! Het wil alleen zeggen dat je je in de toekomst mogelijks wat vaker moet laten controleren omdat je wat meer kans hebt om het te ontwikkelen. En MOCHT het zo zijn dan ben je er, omwille van de regelmatige controle, zeker op tijd bij! (Het ontwikkelt zich namelijk erg traag)

Vergelijk het met mensen met veel moedervlekjes: die moeten zich ook regelmatig laten controleren, maar het wil helemaal niet zeggen dat ze daarom zeker huidkanker krijgen, de kans is alleen wat groter....

Volg dus gewoon de raad van je arts op en praat eventueel eens met je huisarts.



eva
26-10-2008
 Meld misbruik15-4-2008 17:02:35

Dag Charlotte,

Ik weet exact hoe je je voelt. Ik heb een zelfde email gehad 2 dagen voor ik op Erasmus vertrok voor een jaar... En je denk inderdaad dat je dood gaat. Maar niets is minder waar.
Je moet echt niet in paniek geraken. Bij mij is zelfs een (kleine) operatie aan te pas gekomen, maar het vormt geen probleem voor kinderen of zo. Het is zo dat als je baarmoederhalskanker krijgt dit virus dikwijls de oorzaak is. Maar het is niet omdat je dit virus hebt dat je baarmoederhalskanker gaat krijgen. Je gynecologe gaat dit goed in de gaten houden (uitstrijkje om de 6 maanden). Als het virus aanwezig blijft, (zoals bij mij) komt er eerst een byopsie (kijkoperatie) en daarna eventueel een echte operatie. Daar snijden ze het weefsel waar het virus op zit gewoon weg. Kan in de dagkliniek. Je bent dus wel een paar dagen suf van de verdoving, maar voor de rest valt het best mee. Na de operatie moet je 4 keer een uitstrijkje hebben zonder virus en dan ben je officieel genezen !

Maak je dus geen al te grote zorgen, het komt best in orde!

groetjes,
eva



Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik15-4-2008 18:10:19

Bedankt voor de reacties dames. Ben blij dat ik dus echt niet de enige blijk te zijn...
Nog één vraagje, kan missch raar klinken mr ja...ben precies bang om betrekking te hebben mt mn vriend, ben bang dat dit missch niet ok is voor 1 van ons. Weten jullie hier iets over?



Daphne
20-9-2008
 Meld misbruik16-4-2008 9:31:05

Ik heb aan mijn gynaecoloog gevraagd of mijn vriend zich op iets moest laten controleren en of ik hiermee rekening moet houden worden bij het hebben van betrekking. Mijn gynaecoloog heeft hierop geantwoord dat dat allemaal niet hoeft.
Zelf was ik even bang dat mijn vriend zelf dit toch even een drempel zou vinden, maar die maakte daar ook geen probleem van.
Groetjes,
Daphne



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik16-4-2008 11:09:34

Hallo Charlotte,
Zoals hier al dikwijls gezegd is, je hoeft je helemaal niet ongerust maken. HPV komt heel veel voor. Ik zou jou en iedereen trouwens aanraden om sowieso om de 2jaar een uitstrijkje te laten nemen (eigenlijk zou je gynaecoloog of huisarts dat zelf moeten zeggen, mr soit). HPV is idd een virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken. Maar je moet wel weten dat dit virus 4 stadia doorloopt. Als je in stadium 1 zit, geen probleem, pilleke nemen, mss zalfke en probleem is opgelost. Zit je in stadium 2 dan is een kleine operatie nodig, helemaal niet erg. In Stadium 3 is ook nog operatie mogelijk, maar die is al iets ingrijpender, stadium 4 is dan de ontwikkeling tot een kanker. Maar ook dat is nog geen reden tot paniek, want er zijn veel verschillende stammen van dit virus en er zijn er slechts een paar die kwaadaardig zijn. Je kan nu ook zeggen, waarom maar om de 2 jaar een uitstrijkje, wel het is een virus dat zich maar hééééél traag ontwikkelt tot een kanker. Indien je er niet zou achter kijken, duurt het wel min 10jaar voor er zich een kanker kan ontwikkelen. Als je braafjes om de 2 jaar gaat en ze zien dat je plots bij een uitstrijkje een HPV hebt, zit je MAXIMUM in stadium 1 of mss zelfs nog niet zover.
Voilà ne helen uitleg, maar dus totaal geen reden meer tot paniek.
Moraal vh verhaal is (en dat is voor iedereen), ga gewoon regelmatig op controle en dan kan alles voorkomen worden op dat gebied. Trouwens, nu bestaat er al een vaccin tegen bepaalde HPV stammen. Helaas is het (nog) niet bedoeld voor ons, maar wel voor jonge meisje, die (liefst) nog geen betrekkingen gehad hebben. Knn we wel onthouden voor onze dochters é later!

't Is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je nu helemaal gerustgesteld bent. Moest je nog iets willen vragen, laat es je email adres achter en dan neem ik wel contact met je op.
grtjs


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...