TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
betsy
6-6-2008
|
15-4-2008 10:55:33
hoi amber, wij zitten in dezelfde situatie als jullie... nu moet je wel eerst weten dat wij zelf alles bekostigen... en (stief)moeder van mn toekomstige heeft ook haar lijstje met mensen die zij erbij wil afgeleverd...zelfs haar kapper!!! er komt zomaar even 1600 euro bij onze rekening bij en dan inderdaad ook nog om mensen die we totaal niet kennen... ik was er ook negatief over hoor... maar man in spé wil er geen ruzie over maken zegt hij... dus...troost je...je bent niet alleen.. veel scces met de verdere voorbereidingen!!! 06-06-2008
|
|
Evi
30-5-2009
|
15-4-2008 10:58:07
Je kunt mss een compromis sluiten met je vader. Mensen die hij er per se bij wil, dat hij die zelf betaald. Bij ons, zeker op de receptie, zullen er ook heel wat mensen zijn die ik niet ken of maar half ken. Dat zijn dan zakenrelaties en verdere kenissen van mijn vader of schoonvader. Die mensen worden ook uitgenodigd, maar zij betalen die zelf. Tov bepaalde mensen heb je nu één maal verplichtingen en het is ook een vorm van respect, dus ik vrees dat ik je vader beetje gelijk moet geven, maar op voorwaarde dat hij die dan betaalt.
|
|
Elke
7-3-2009
|
15-4-2008 11:10:58
Hallo, Wij hebben hetzelfde probleem. Wij geven een receptie voor kennissen en onze collega's, en mijn schoonouders willen persé mensen uitnodigen op het avondfeest. Maar wij willen geen mensen op ons avondfeest die we niet kennen, zeker als we onze eigen collega's ook enkel op de receptie uitnodigen. We willen deze mensen wel uitnodigen op de receptie, maar dit is niet goed genoeg. We krijgen dan de opmerking "in onze tijd was dat anders hoor, en wij betalen dat wel". Dit heeft ook al tot veel discussies geleid, maar we houden voet bij stuk, het is tenslotte ons trouwfeest! Groetjes, Elke
|
|
Kim
2-5-2008
|
15-4-2008 11:25:43
je moet wel een beetje opletten met "het is ons trouwfeest", dat is waar maar als jullie later kinderen hebben, wil je de heuglijke gebeurtenis dat ze trouwen misschien ook met jullie vrienden vieren die jullie kinderen mss niet kennen... maar dan vind ik wel dat je vader dat zelf moet betalen! Hou er natuurlijk wel rekening mee dat die mensen jou ook een cadeau / centjes geven... groetjes Kim
|
|
Diane
16-5-2009
|
15-4-2008 11:28:54
Hallo, mijn ouders nodigen ook een paar vrienden van hun uit (zij betalen dit zelf) - ik heb daar echt geen probleem mee. Mijn ouders doen zoveel voor ons, ik zou niet weten waarom ze dit niet zouden mogen doen. Ik vind het zelfs normaal dat als mijn kinderen later trouwen, ik ook toch iemand van mijn goede kennissen mag uitnodigen? Dat wordt echt wel gedaan hoor. Natuurlijk geen extra 50 mensen ofzo, maar toch de close vrienden. Groetjes, Diane 17 mei 08 elisadiana1@hotmail.com
|
|
Elke
7-3-2009
|
15-4-2008 11:59:09
Ze nodigen sowieso al hun vrienden en buren uit, maar kennissen en hun collega's vinden we te ver gaan. En het is niet dat we ze niet willen uitnodigen, alleen niet op het avondfeest. Ik heb echt geen zin in een feest waarvan we de helft van de gasten niet kennen, daar dient een receptie toch voor? Groetjes, Elke
|
|
Tamara
|
15-4-2008 12:23:57
Wij nodigen bijvoorbeeld wel de beste vriendin (met partner) van zijn moeder uit, omdat ze anders voor de rest niemand heeft op ons avondfeest. Ze heeft namelijk geen familie meer waar ze contact mee heeft. De beste vriendin van mijn mama wordt dan niet uitgenodigd, omdat toch al de familie van haar kant uitgenodigd wordt. Het is en blijft een beetje schipperen ...
|
|
Amber
9-8-2008
|
15-4-2008 12:27:24
@iedereen Bedankt voor de reacties. Het zit toch nog beetje anders in elkaar bij ons. Wij willen gewoon geen mensen uitnodigen die we niet kennen. Komt er nog bij dat onze ouders gescheiden zijn. Mijn verloofde heeft zijn moeder pas vorig jaar teruggevonden. Dit is super dat ze er bij kan zijn. Maar als ik mijn vader toesta om mensen uit te nodigen, dan moeten wij haar dat ook toestaan, zelfde voor mijn moeder en stiefvader. Snappen jullie dat dit dan echt te ver gaat? Zo zitten we direct aan 50 mensen meer en dat past niet in het budget. Ze zelf laten betalen voor die extra mensen doen we niet. bedankt voor jullie reacties xxx
|
|
Els
|
15-4-2008 12:28:58
Hey!
Bij ons is het zo dat we een uitgebreide namiddagreceptie van twee uren hebben. Hierop nodigen wij collega's en buren uit. (die wij bekostigen) Onze ouders nodigen personeel & buren uit, die zij bekostigen. Op het avondfeest komen dan familie en vrienden, die wij betalen en de extra's die zij uitnodigen, betalen zij dan ook weer.
groetjes, Els
www.elsenphilip.bruiloftsite.nl
|
|
Hilde
17-5-2008
|
15-4-2008 15:10:13
Beste Amber,
Bij ons zullen ook mensen aanwezig zijn die ik nog nooit in mijn hele leven gezien heb en nog nooit van gehoord heb ook. Onze ouders zijn heel fier en hebben ook collega's, vrienden en buren uitgenodigd voor de receptie. De verre familie en verre vrienden van mijn schoonouders ken ik helemaal niet. Het is wel zo dat zij hun deel daarin betalen. Maar aangenaam is inderdaad wel anders en je moet ergens een grens hebben. Maar wees voorzichtig met tegen je ouders te zeggen "het is mijn feest, ik doe het zoals ik dat wil en daarmee gedaan" want die dingen liggen enorm gevoelig. Het feit dat zij mensen willen uitnodigen maakt duidelijk dat ze heel fier zijn dat jullie trouwen, ze zouden het van de daken kunnen schreeuwen hoe blij ze daarmee zijn en willen dit dus ook delen met collega's en vrienden enzo. Natuurlijk is het wel jouw feest en beslis je tenslotte zelf wat en wie en waar en hoe. Maar let op dat je niemand onnodig kwetst, want dat zou jammer zijn.
Groetjes,
Hilde 17/5/08
|
|
sarah
17-5-2008
|
15-4-2008 15:10:57
wij doen een intiem trouwfeest aangezien we ook in bali trouwen. amai... dat is ook niet in goede aarde gevallen.. maar we betalen alles zelf en vinden dat we dus uitnodigen wie we willen. Dit zijn vb mensen die we dit jaar minstens 3x gezien hebben. Dus geen familie die we in 8 jaar nog niet gezien hebben. Om de lieve vrede te bewaren mogen de ouders wel in beperkte mate mensen uitnodigen.
En ja, idd als mijn kinderen later trouwen zou ik ook sommige mensen erbij willen. Maar ik denk wel dat ik daar dan zou voor betalen. En ja, ik vind dat ook mijn kinderen moeten kunnen doen wat ze zelf willen.
|
|
Laura
11-7-2009
|
15-4-2008 15:27:23
Hey Amber,
Zoals velen heb ik ook wel zoiets dat ik absoluut die mensen niet wil die wij als bruidspaar niet kennen. Er was daar thuis wel dikwijls discussie over. En ik had het enkele weken hier ook op het forum gevraagd. En ja, kreeg ook reacties dat ouders fier zijn enz. Nu dat begrijp ik wel, dus nu wil ik wel een voorstel doen met mijn ouders om ze enkel op de receptie uit te nodigen en het feest is dan enkel met de mensen die je zelf uitnodigt en naauw aan het hart liggen. Ik hoop dat dit gaat werken en dat jullie er ook een beetje uitkomen. Nu spreken mijn ouders wel over zo ongeveer 3 koppels dus financieel is geen probleem wij krijgen wel de cadeaus terwijl de ouders betalen. Maar het is wel het principe dat je je feest met al je vrienden wil delen en niet mensen die je helemaal niet kent.
Nog veel succes
Groetjes, Laura www.lauraenkoenraad.bruiloftsite.nl
PS Eddy Wouters is idd nen heel gezellige mens ;)
|
|
Charlotte
19-9-2008
|
15-4-2008 15:54:40
Vermits wij ons feest zelf betalen zijn er ook al talrijke discussies geweest met de ouders over wie wel, wie niet. Ze zijn zelfstandig en vinden het ergens een verplichting goeie klanten uit te nodigen. We hebben nu afgesproken dat ze hun gasten zelf betalen. Op die manier mogen ze er voor mijn part 100 uitnodigen want het kost ons niets. Integendeel, hopelijk geven die gasten ons een mooi gevuld envelopje... ;-) Succes alleszins.
|
|
Ilse
|
15-4-2008 16:19:37
Ik vind het niet meer dan normaal dat de ouders mogen uitnodigen wie ze willen! Het is toch ook een feest voor hen! Ik denk echt dat iedereen wat mider egoïstisch moet zijn! Maar ja, dat is mijn mening ....
|
|
Kelly
9-9-2009
|
15-4-2008 16:43:21
Hallo Amber,
Je moet doen waar je het best bij voel, vind ik (in samenspraak met je partner). Ik vind het moeilijk om hierover mening te geven want ieder vertrekt vanuit zijn eigen referentiekader, met als gevolg verschillende meningen bij je vraag (van mensen die met je akkoord zijn tot het tegenovergestelde). En ik vind niet dat men over je kan oordelen (familie, vrienden, collega's, mensen op het forum) als je een bepaalde beslissing neemt.
Groetjes, Kelly
|
|
veerle
1-2-2009
|
15-4-2008 18:16:12
Hallo,
wij hebben ook gezegd dat we sowieso geen vrienden, collega's , ... van onze ouders willen uitnodigen, zelfs niet voor de receptie en zelfs niet als zijn alles betalen.
Wij zitten sowieso al rond de 180 gasten, en zien het gewoon niet zitten dat de groep groter wordt. Een heel gedeelte wordt enkel gewoon voor de mlisviering uitgenodigd, zonder receptie erbij, en gelukkig was hier ( voorlopig) nog niet te veel ambras voor geweest...
|
|
Evelien
|
15-4-2008 20:28:07
Zit met hetzelfde probleem... Wij worden gedwongen om de ouders van mijn schoonzus (eigenlijk mijn schoonbroer zijn vriendin dus geen echte band mee!) uit te nodigen. Dat zijn echt gewoon walgelijke mensen die wij al 2 keer gezien hebben maja, zijn ouders zijn er dol op want ze adoreren haar (en mij totaal niet!) en dat zijn 'rijke mensen'. Nu komen we al niet echt zo goed overeen met mijn vriend zijn broer en met zijn vriendin nog veel minder (ontzettend hautain kind) dus eigenlijk zou ik haar er al niet willen laat staan haar ouders erbij...
Maar ja, niks aan te doen, ze stellen dat als voorwaarde voor sponsoring en aangezien we wel heel krap zitten en ondertussen nog aant bouwen zijn... negeren neem ik aan? Maar ik had het ook liever anders gezien.
Ik vermoed dus dat iedereen hier wel mee af te rekenen heeft.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|