TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kay
22-8-2009
|
15-4-2008 9:54:19
Beste Tania, dit is inderdaad heel erg. Ik vind ( maar dit is natuurlijk gemakkelijker gezegt dan gedaan) dat je er nog 18 leuke dagen van moet maken. Wat je miscchien wel kan doen is ( als je voor de kerk trouwt) is een kleine herdenking doen voor jullie overleden familile. Het zal dan misschien nog extra emotioneel zijn maar dan zijn ze toch ook bij jullie. Maken jullie er vooral de mooiste dag van maken. En geniet van elkaar. Veel sterkte.
Kay
|
|
betsy
6-6-2008
|
15-4-2008 10:02:59
hoi tania... mn oprechte deelneming... kop op...tis misschien een beetje snel dat ik je dit nu al zeg...maar...het leven gaat verder...ikzelf heb een jaar geleden ook twee personen plots af moeten geven , de ene was 54...van dak gevallen.. de andere was 28...zichzelf verhangen.. komt heel hard aan en is zwaar om te verwerken omdat het zo plots komt hé...maar je moet vooruit..tis de gang van het leven...probeer nog een beetje te genieten van de komende dingen...wat niet wegneemt dat je niet droevig mag zijn... heel veel sterkte... en heel veel succes met je huwelijk!
|
|
Sofie
3-5-2008
|
15-4-2008 10:10:33
Tania, voor ons ook nog 18 dagen. En eerlijk gezegd hou ik ook mijn hart vast. Vorig jaar zijn we rond deze tijd van het ene op het andere moment een goede vriend van ons verloren, gestorven in de armen van mijn verloofde. Het is verschrikkelijk confronterend te beseffen dat alles van de ene op de andere moment volledig anders kan zijn, van leven naar dood, van gelukkig naar verdrietig. Het leven kan hard zijn. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Juist daarom, moet je stilstaan bij de mensen die je bij je hebt, stilstaan bij wat je doet en wat je niet doet. Daarom, gelukkig zijn en uitkijken naar je trouw kan samen gaan met verdriet om wie je verloren hebt. Je kiest niet voor verdriet, het leven legt je dat op. Maar je moet kiezen voor geluk, dat ligt niet voor het grijpen. Sterkte, Sofie (03/05/08)
|
|
Diane
16-5-2009
|
15-4-2008 10:14:20
Hi Tania, allereerst veel sterkte! Het is echt supererg, maar je moet proberen van jullie dag (en de voorbereidingen) te profiteren. Ik denk niet dat die mensen die overleden zijn, anders zouden gewild hebben voor jullie. Ze zullen op jullie dag zeker in jullie hartje zijn. Of jullie ze zouden herdenken tijdens jullie huwelijksmis, dat moeten jullie zelf beslissen, maar ik heb dit ooit meegemaakt tijdens een huwelijksmis en iedereen was heel droevig en aan het wenen. Ik weet niet of dit een goed idee is. Maar dat beslissen jullie natuurlijk he. Nog veel sterkte en moed! En toch een hele leuke huwelijksdag toegewenst. Groetjes, Diane
|
|
Johan
|
15-4-2008 17:12:56
Dag Tania, ik wens je als 'Goede Herder' toch veel sterkte toe in deze lastige dagen. Natuurlijk zit je waarschijnlijk ook met de vraag wat te doen tijdens jullie viering? Als mensen bij ons komen met een soortgelijke situatie, raad ik hen aan om voor de overledenen die zij speciaal willen gedenken een klein kaarsje te laten branden op/rond het altaar en de naaste familie hierover te verwittigen; dan weten wij waarom die kaarsjes branden. Zo hoeven jullie er tijdens niet meer expliciet over te praten, maar weten jullie hen wel aanwezig. Want erover praten/spreken zou té veel emoties oproepen en eendompel op jullie vieign kunnen zetten. Ik bid om sterkte! Johan
|
|
Tania
3-5-2008
|
16-4-2008 7:43:11
Nog eens hallo iedereen,
Bedankt allemaal voor de fijne reacties. We doen ons best om toch ook nog een beetje te genieten van de laatste voorbereidingen, hoewel het natuurlijk allemaal door je hoofd spookt. We trouwen niet voor de kerk, maar zouden een tekst die wordt voorgelezen door de getuige op het gemeentehuis eventueel opdragen aan alle mensen die er niet bij kunnen zijn. Zo worden ze herdacht, en is het ook niet te emotioneel of zo. Enfin, we hopen dat het mooi wordt.
Veel groetjes nog,
en hopelijk tot binnenkort met leukere vragen of nieuwtjes ;),
Tania 3/05/08
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|