Nu Online
Momenteel zijn er 160 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

alternatief?

  10-11-2003 19:00:25
Hallo iedereen!!!
Dit weekend zalig ons 6-jarig samen zijn gevierd en nog een beetje over "onze dag" gedroomd. We zijn er op uit gekomen dat we eigenlijk liever niet voor de Kerk trouwen, maar vinden alleen voor de Wet zo triestig.We zouden toch zoiets als onze geloften aan elkaar en ringen uitwisselen en eigenlijk toch iets extra willen. Dus zijn we nu op zoek naar ideën... Alles is welkom!!!
Bedankt en groetjes!
Laila

Laila
16-7-2005
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 3199


kris

 Meld misbruik10-11-2003 19:41:33

de beste oplossing daarvoor is huwen met Rent-a-priest.Dat is echt tof,ze komen terplaatseen van prijs valt het zeer goed mee. Bovendien tellen alle documenten ook voor als er later kindjes komen.Als je meer info wil,stuur dan eens een mailtje naar me en ik geef je dan wel de adressen door.Mijn adres:besingle@msn.com. tot mail's



Johan
16-7-2005
 Meld misbruik14-11-2003 19:13:05

we zouden eerst voor de wet trouwen dus voor kindjes is dan alles zowieso in orde. Maar dat rent a priest is dat niet christelijk gevormd? Wij willen echt iets zoals de "plechtige communie maar dan het feest van de vrijzinnige jeugd. Ik ben een beetje bang dat rent a priest nog te christelijk is...of heb ik het mis? je mag me steeds mailen lailarylant@hotmail.com



Steve
7-5-2005
 Meld misbruik16-11-2003 15:05:23

wij trouwen niet voor de kerk, en met rent-a-priest vinden we nog altijd katholiek dus dat doen we ook niet, wij maken gewoon zelf een viering en trouwen in de tuin, je kan zelf een viering maken of via de unie van de vrijzinnigen een viering in elkaar laten steken: veel persoonlijker en totaal niet katholiek geïnspireerd!
Veel succes,
Rebecca



kristien
8-10-2004
 Meld misbruik18-11-2003 10:46:33

Hoi Laila,

Wij hebben juist hetzelfde probleem. ook wij willen niet voor de kerk trouwen, maar zouden wel een soort bezinningsmoment willen inlassen waarbij teksten worden voorgelezen en muziek wordt gespeeld. Ook ik weet niet goed naar wie je toe kan stappen voor zo iets. Misschien hoeft er niemand speciaal voor te zijn en kan er iemand van vrienden dit gewoon aaneen praten. Probleem is echter wanneer je dit moment kan inlassen en waar. Wij trouwen rond november 2004 en kunnen dat dus niet in bv een tuin organiseren. Hebben jullie daar misschien ideetjes over?
Trouwens, klopt het dat je vriend Johan heet. Zo ja, dan denk ik dat hij mij een jaartje les heeft gegeven in rope-skipping. Groetjes,
Kristien



Johan
16-7-2005
 Meld misbruik18-11-2003 19:51:42

hay Kristien!!!
idd de Johan is mijne vriend, alles goed met jou? wij zouden proberen een receptie te houden in het irishof te kapellen, en hopen daar dan ook dat bezinningmoment te doen. Maar in november is het idd nogal koud, misschien in je feestzaal of misschien een gek idee ergens op een plaats waar jullie een leuke herinnering hebben, hopelijk hoor ik nog eens wat van je! veel succes met je voorbereiding! Ps Heb van johans mama gehoord dat je een mooi huis hebt gerenoveerd. groetjes Laila



kristien
8-10-2004
 Meld misbruik19-11-2003 11:55:37

Hoi,

Misschien is het makkelijker om via mail contact te houden. Mijn mailadres is: kristienwouters@hotmail.com
Wanneer zouden jullie trouwen. In ieder geval ne dikke proficiat.
Groetjes,
Kristien



Eva
14-8-2004
 Meld misbruik21-11-2003 11:00:06

Heb je er al eens over nagedcht om naar een centrum voor morele dienstverlening te gaan. Je kan er een vrijzinnige plechtigheid organiseren samen met een moreel consulente. En je hebt veel veel meer vrijheid dan bij een kerkelijke dienst! Ook wat betreft de locatie ben je vrij (feestzaal, e.a.)

veel succes nog met het plannen van jullie huwelijk!

Eva



Freya
14-7-2004
 Meld misbruik28-11-2003 11:04:41

Hallo Laila,
wij hebben ook hetzelfde probleem. Eerst wisten we niet wat doen, maar dan hebben onze vrienden voorgesteld om een soort viering voor ons te organiseren. Dus, we gaan helemaal verrast worden, hoewel we wel eerst eens gaan samen zitten en praten over wat wel en niet mag :-)

Alvast veel plezier met jullie huwelijk! Groetjes, F



Cleo
17-7-2004
 Meld misbruik19-12-2003 13:43:26

Hallo,

Ook wij hebben besloten om niet voor de Kerk te trouwen. Omdat enkel het gemeentehuis ons iets te oppervlakkig en te kort lijkt hebben we gekozen voor een alternatieve huwelijksceremonie. Hoe we precies alles gaan doen weten we nog niet maar ik kan je wel een paar adressen geven. In België vind je eigenlijk alleen maar de unie van vrijzinnigen. In Nederland heb je echter meer mogelijkheden. Hier zijn de volgende internetadressen die wij gevonden hebben:
www.stillstaan.nl
www.ritueelbegeleiding.nl
www.corpuscallosum.nl
www.moederoverste.nl

Meestal verplaatsen deze mensen zich ook naar België. Degene die wij hebben gekozen komt van Sittard naar Hasselt en telt daarvoor niet eens reiskosten.

Nog veel succes met de voorbereiding van jullie huwelijk

groetjes,
Cleo



Theo

 Meld misbruik27-4-2004 23:03:08

De betaalbare videoreportage.Met 2 camera’s ,en goedkoper dan elders:
www.videomanie.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...