Nu Online
Momenteel zijn er 195 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twijfels om uitnodiging verder zelf te maken?

  14-4-2008 22:21:50
hallo allemaal
nog een 150 dagen te gaan en dan is het voor mij ook zover. een goed moment volgens mij om eens aan de uitnodigingen te starten.

situatie: ik ging ze zelf maken. ik heb al een voorkantje klaar, moest enkel nog de tekst doen. probleem: heb geen printer, we zouden daar speciaal dus een printer voor moeten kopen. kost alweer wat centjes... de voorkantjes gingen we via extra film laten drukken. dat zou nog relatief goedkoop zijn.

nu is mijn vraag: als we nu uitnodigingen laten maken van buromac e.d. of met ons eigen ontwerp, zou dit goedkoper zijn? daarom zou ik graag weten hoeveel jullie betaald hebben voor de uitnodigingen per stuk met of zonder enveloppe (met of zonder eigen ontwerp?)

ik zou eens deftig willen zien of het zelf maken nog altijd goedkoper uitkomt (met aankoop printer en papier)
alvast bedankt.
cindy 12/09/08

Cindy
12-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1403


sarah
18-7-2008
 Meld misbruik15-4-2008 7:32:29

Hey,wij hebben uitnodigingen van buromac,55 stukes en 35 kleine kaartjes voor receptie (zijn wel niet van buromac,heeft de drukker zelf gemaakt)
De enveloppen hebben we ook,die zaten bij de kaart in de prijs inbegrepen.
We hebben hier 180 euro voor betaald.
De kaarten kosten 1.60 euro t'stuk met enveloppe.De drukkost was 75 euro voor zwarte druk en 85 euro voor kleurdruk.

Je kan beter eens bij een drukker in de buurt gaan kijken voor de prijzen.
De drukkost kan nogal verschillen van drukker tot drukker.

Grtz sarah



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-4-2008 8:11:24

kan je ze niet bij een vriendin of familie printen?

ofwel 1 printen en de rest kopies? of is dat geen optie?

Nu persoonlijk zou ik het geen ramp vinden om een printer te kopen, want dat is niet alleen voor de trouw. Maar die heb je zeker de volgende jaren nog he.



Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik15-4-2008 8:21:34

Hey Cindy

Ook wij hebben onze kaarten zelf ontworpen. Het is een kaart van 14*14 in full-color, de vier zijden zijn bedrukt.
We hebben drie verschillende varianten (een aankondiging, een uitnodiging voor heel het feest en een uitnodiging voor het dansfeest en dessertenbuffet). ik liet ongeveer 70-40-30 exemplaren afdrukken. In het totaal had ik dus ongeveer 140 expemplaren voor als ik mij niet vergis 170€ (zonder enveloppen).

Groetjes
ellen
21-06-08



Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik15-4-2008 9:09:03


hey,

Wij hebben onze uitnodigingen laten drukken vertrekkende vanuit een eigen ontwerp (Amerikaans formaat, ca. 10.5 cm op 21 cm - dus nog gewone frankering). Het drukken op de vier zijden met kleur + speciale enveloppes. De totaalprijs was €220 voor 60 uitnodigingen. Het aandeel van de drukkost ken ik niet.

De menu's maak ik daarentegen zelf en als ik de tijd, het verprutste papier en de inktpatronen erbij reken, denk ik niet dat ik erg veel profijt heb gedaan.
Als je nog een printer moet kopen, dan is dat natuurlijk wel een grotere kost, maar achteraf kan je die nog altijd gebruiken.

Zoals hier reeds door iemand werd gesteld: ga bij verschillende drukkers in de buurt langs om info in te winnen en prijzen te vragen.



Lien
19-9-2008
 Meld misbruik15-4-2008 9:09:17

Hey Cindy

Ik heb mijn uitnodigingen helemaal zelf gemaakt omdat ik in de boeken bij drukkers niet echt mijn ding vond. Ik wou een uitnodiging die bij ons past en origineel is. Wij hebben gekozen voor handgeschept papier (gekocht in de Chirowinkel), onze tekst hebben we noodgedwongen op kalkpapier laten drukken (op handgeschept papier kan je dus niet laten drukken) bij een kopiecenter, zo bespaar je toch ook al wat kosten. We hebben ook groen in onze uitnodigingen verwerkt (koord/lint van bij Ikea en het groene inpakpapier van bij een tuincentrum) Dit klinkt allemaal wat prutserig maar als je het eindresultaat ziet mag onze uitnodiging perfect staan naast een 'professionele' uitnodiging... Maar nu de kostprijs: Ik heb er veel tijd in gestoken, veranderingen aanbrengen en al deze materialen moeten aankopen. Ik ben in totaal denk ik 250 euro kwijt (zonder omslagen) voor 210 uitnodigingen.
Soms denk ik wel dat het gemakkelijker /goedkoper was om ze te laten drukken bij een drukker, maar nu heb ik er plezier aan gehad om ze te maken + t is echt wat ik wil!

Veel plezier ermee!

PS het tv programma: in goede en kwade dagen (5TV? / Vitaya) daar maken ze ook altijd zelf gemaakte uitnodigingen. Hier heb ik toch ook al mooie dingen de revue zien passeren.



Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik15-4-2008 9:51:31

Ik denk dat je het wel zal zien wanneer je het zelf drukt... Als je interessante prijzen wil: zeker eens gaan zien op de site www.basicdesign.be (drukker in Gent). Hun digitaal drukwerk is spotgoedkoop!



Kris

 Meld misbruik15-4-2008 12:36:29

Hey Lien en eventueel andere mensen,

Zouden jullie het zien zitten om jullie uitnodiging eens door te mailen? Ik ben volop op zoek, maar ik vind mijn goesting niet in de boeken. Ik zie het wel zitten om ze zelf te maken, maar een beetje inspiratie zou handig zijn! Die van Lien klinkt alleszins heel mooi.
Bedankt alvast en veel succes met alle voorbereidingen!

Groetjes,
Kris
kriezebies@hotmail.com


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...