Nu Online
Momenteel zijn er 168 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geld als cadeau

13-4-2008 18:44:31
Hey allemaal,

Wij trouwen op 29 augustus maar nu hebben we zelf ook een uitnodiging ontvangen voor een trouwfeest in mei. We zijn uitgenodigd vanaf het dessert en nu vroegen we ons af wat voor een geldbedrag er gemiddeld op een trouw word gegeven door genodigden. Ik zou niet graag hebben dat de mensen zeggen van pff ist al dat ze kunnen geven als cadeau en aagezien dit ons eerste trouwfeest is hebben we daar geen idee van wat een normaal bedrag is.

groetjes

kim
29-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 714

An
12-7-2008
 Meld misbruik13-4-2008 19:01:06

Wij geven meestal 25 euro per persoon, dus 50 euro per koppel.
Als je pas vanaf het dessert gaat, zou k 20 euro per persoon geven.

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik13-4-2008 19:16:05

Als ik vanaf het dessertbuffet mag gaan zou ik ca. € 60/ koppel geven. Gaan we voor een gans avondfeest dan geven wij €150.

Pamela
3-9-2010
 Meld misbruik13-4-2008 19:33:55

Ik zou ook 6 euro per koppel geven als ik vanaf het dessertbuffet wordt gevraagd.

pamela

Hanne
5-7-2008
 Meld misbruik13-4-2008 20:27:23

Wij geven meestal 30 euro per persoon. Voor een receptie of vanaf het dessert nemen we 25 euro per persoon.

Hanne

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik13-4-2008 20:27:39

Hallo,

Wij geven 25 euro per persoon voor receptie of dessertbuffet en 75 euro per persoon voor avondfeest. Als je zelf een trouwfeest organiseert weet je dat er daarmee eigenlijk geen winst gedaan wordt. Minder zou ik niet durven geven.

Sofie

Nancy
10-5-2008
 Meld misbruik13-4-2008 20:35:56

Hallo Kim,

Ik denk dat dit wat afhangt van je vriendenkring. Wij geven normaal 75€ a 100€ per persoon als we voor diner en feest zijn uitgenodigd. Als je ziet dat mensen daar toch gauw rond de 50 a 100 € kosten pp aan hebben, wil ik toch graag daarvoor ook een passend geschenk geven.

Wij zijn tot nu toe nog niet enkel voor een dessertenuffet en dansfeest geweest. Voor zoiets zou ik waarschijnlijk rond de 30 a 40 Euro per persoon geven.

Groetjes
Nancy

kim
3-7-2009
 Meld misbruik13-4-2008 20:39:18

ik sluit me toch ook aan bij de 50 euro per koppel als je pas na het dessert bent uitgenodigd. Ik begrijp zelf niet dat mensen minder durven geven. 't is toch net zoals een verjaardsdrankje maar dan trouwen ze...toch net dat iets meer ...

kim
29-8-2008
 Meld misbruik13-4-2008 21:14:53

Bedankt voor jullie reacties al allemaal.
Het is niet echt vanaf het dessert. Het is die dag ook het communiefeest van hun kinderen en de familie krijgt smiddags al uitgebreid eten en savonds worden dus ook kennissen uitgenodigd voor de trouw maar aangezien de familie al gegeten heeft word er iets klein voorzien en snachts worden er ook nog snacks voorzien.
Qua bedrag had ikzelf gegokt op een 50 a 100 euro.

Groetjes

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik14-4-2008 8:41:52

als er geen eten voorzien is, of enkel sandwiches ofzo zou ik ook rond de €50 per koppel geven.
Voor avondeten zeker niet minder als €75 per persoon...
Ik lees hier eens €25 per persoon?? dat vind ik toch echt wel heel weinig.. onze menu kost €68.5 en dat was één van de goedkoopste... Ik hoop niet dat al mijn genodigden maar €25 geven :-)

valentine
27-6-2008
 Meld misbruik14-4-2008 9:16:31

Hoi,

Ik kan je zo een beetje de bedragen doorgeven die wij op het werk hanteren als iemand trouwt.
40euro per koppel voor receptie
60euro per koppel vanaf dessertbuffet
80à100 euro per koppel voor hele avond

Ik vind het altijd ook een beetje te zien welke band je met die mensen hebt.
En waarschijnlijk nodig je die mensen ook uit op jullie feest dus ge moet maar denken ... da krijg ik wel terug ;-)
(je zou ervan verschieten hoeveel mensen bijhouden wat ze van wie krijgen).

Groetjes
Valentine

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-4-2008 9:18:11

6 euro per koppel voor een dessertenbuffet??
Ik zou mij nooit meer bij die mensen durven vertonen dan hoor.
Ik zou voor een receptie/ dessertbuffet 50 euro of meer geven denk ik.
Hangt er ook een beetje vanaf wie het is.

Nele
23-5-2008
 Meld misbruik14-4-2008 9:23:23

Ook om even een idee te geven; wij nodigen ook gasten uit vanaf het dessertenbuffet met daarna dansfeest en dat kost ons 32 euro per persoon, om middernacht is er dan nog wel een lichte snack voorzien.
Groeten.

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik14-4-2008 10:01:36

Ik vind het persoonlijk beetje grof om te zeggen van 'je geeft toch niet minder dan ... euro, want een menu kost gmdd zoveel'. Sorry, maar je geeft toch geen trouwfeest om geld terug te krijgen, dan kan je het beter allemaal in je zak houden, want sowieso krijg je je feest nooit helemaal terugbetaald. Wij geven nog altijd een feest omdat we dit willen en niet voor het geld, alhoewel het aardig meegenomen is. Mr soit, das mijn mening.
Wij geven normaal 50euro pp voor een avondfeest. Voor heel goeie vrienden zouden we iets meer durven geven. Denk voor receptie of dessert alleen iets van 30euro pp, maar nog nooit meegemaakt, dus niet zeker.

Evelien

Meld misbruik14-4-2008 14:20:51

@Sarah, Pamela zegt 'ik zou ook...' en aangezien in het berichtje ervoor 60€ staat vermoed ik gewoon dat de 0 verdwenen is?? Geen paniek, 6€ zal wel niemand overwegen zeker?

Wij voorzien ook ongeveer 50€ per koppel voor dansfeest maar ik merk ook dat veel mensen meer geven, je kan dat best voor jezelf uitmaken en ook een beetje kijken naar wat het allemaal inhoudt.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-4-2008 14:26:39

@ evelien

euhm mijn schoonzusje heeft de volgende bedragen ontvangen

- 2 enveloppen met 0 euro (leeg dus)
- 1 envelop met 5 euro in
- 1 envelop met 10 euro
- 1 envelop met 12,5 eur

Schandalig he...

Annelies
14-6-2008
 Meld misbruik14-4-2008 15:04:17

hallo

Het is inderdaad allemaal heel erg persoonlijk en uiteindelijk beslis je zelf waar je je goed bijvoelt. Maar ik denk dat het inderdaad medebepalend is hoe goed je de mensen kent. En je moet geen rekening houden met de kostprijs van een receptie of menu of dessertenbuffet, maar sinds we zelf weten hoe duur alles is, geven we het laatste jaar toch wat meer dan vroeger...
Meestal geven we tussen de 50 en 75 euro per persoon voor een avondfeest en rond 30-40 euro per persoon voor receptie of vanaf dessertenbuffet. Je kan misschien ook eens nadenken wat je zelf graag zou ontvangen... Ik weet wel dat er enorm verschillende bedragen ciculeren, zo hebben we vrienden die altijd rond de 20 euro per persoon geven...
succes

kim
29-8-2008
 Meld misbruik14-4-2008 15:04:17

Hey,

dat is echt wel weinig, dat zou ik zelf persoonlijk nooit durven geven.
We gaan er samen nog eens over praten maar het zal iets rond de 50 a 100 euro worden dnek ik, persoonlijk had ik ook zoiets geschat.
alvast bedankt allemaal voor jullie reactie.

Groetjes

Evelien

Meld misbruik14-4-2008 17:45:51

Amai, dan snap ik je reactie wel Sarah! En 0€, zit daar dan gewoon een kaartje in of geef je dan werkelijk een lege envelop af? Alé ja, dat lijkt toch absurd? Mijn nichtje heeft van iemand die naarhet avondfeest kwam (koppel) 20€ gekregen en ik vond dat al ridicuul maja...

Maar toch denk ik dat Pamela 60 bedoelde hoor :-)

En tis ook wat Annelies zegt, sinds we zelf weten wat het kost, geven we ook iets mer, zelfs mijn ouders doen dat nu.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-4-2008 19:34:50

@ evelien... om het nog straffer te maken: dat koppel van de lege envelop had ook hun 2 kinderen bij!! Daar hebben ze dan nog voor moeten bijbetalen.
Ze hadden een grote, mooie kaart bij met niks erin!

Nu hebben wij discussie met de ouders van mijn vriend. We trouwen op bali en willen het feest intiem doen.
Ze vinden dat dit niet kan. Maar om een voorbeeld te geven. Mijn vriend heeft een nonkel met 5 kinderen. (met aanhang was dit 10 personen)
Awel, van die 10 personen samen had mijn schoonzus in totaal 75 euro?????
Wij zien die mensen NOOIT, ik heb ze 1x gezien (op trouw van mijn schoonzusje dus) in 8 jaar. Bij de geboorte van ons zoontje ook niks van gehoord.

Het is nu totaal geen geldkwestie en ik ga er nu niet vanuit dat het een 0-operatie moet worden.
Maar onze menu kost meer als 100 euro per persoon... dus dat zou dan 1000 euro zijn voor die mensen die ik niet ken.. en dan met krijg je 75 euro.. ik zou daar echt wel niet mee lachen vrees ik!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...