Nu Online
Momenteel zijn er 173 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodiging

  21-3-2005 18:21:34
Hallo allemaal,

Binnen 75 dagen is het eindelijk zover, we zijn ondertussen druk bezig met de uitnodigingen. We zouden deze half april moeten versturen. Maar bij ons in Roeselare is het zo dat we pas 3 weken op voorhand het juiste uur voor de wettelijke trouw weten.

Is er iemand die ook dit probleem heeft? En hoe los je dit dan op?
Niets opzetten over de wet, of in de late voormiddag of ...

Alvast bedankt
Isabel

Isabel
4-6-2005
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1089


Wendy
10-6-2005
 Meld misbruik21-3-2005 21:18:43

Hallo,

Wij trouwen op 10 juni 2005. Wij weten het uur van de wet wel, maar zetten dat toch niet op de uitnodiging. Wij zijn 's middags met een beperkte groep en willen voorkomen dat iedereen naar het gemeentehuis komt. We hebben dus enkel de kerk op de uitnodiging staan en er zit dan een kaartje in de uitnodigingskaart waarop staat dat ze uitgenodigd zijn voor het avondfeest.
Op de meeste voorbeelden die wij in de boeken gezien hebben staat alleen de wet of alleen de kerk.
Maar je kiest natuurlijk zelf. De mensen die we er graag de hele dag bijhebben gaan we persoonlijk uitnodigen en dan zeggen we dat gewoon.
Groetjes Wendy



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik22-3-2005 7:35:34

Hoi Isabel,

bij de burgerlijke trouw zijn toch enkel de naaste familieleden erbij, dus is het ook niet nodig dat dit op de uitnodiging staat. Die mensen kan je nog verwittigen 3 weken op voorhand. Meestal staat inderdaad enkel het uur van de kerkdienst op de uitnodiging. Dan komen toch de meeste mensen kijken hé.



Katrien

 Meld misbruik22-3-2005 13:16:42

Hoi Isabel,
(zoals je misschien weet ben ik ook van Roeselare).
Wij trouwen 8/04 voor de wet en 21/05 voor kerk.

Ik mag pas twee weken voor burgerlijke trouw exact uur gaan navragen op stadhuis !

Ik zou anders toch eens bellen en je 'probleem uitleggen' en vragen of ze toch nog geen uur kunnen meedelen.

Dat is inderdaad wel vervelend !!

Succes toch !



Isabel
4-6-2005
 Meld misbruik22-3-2005 16:58:29

Ik ben gisteren nog eens naar het stadhuis geweest om mijn probleem uit te leggen, maar dat hielp niet echt veel. Maar ik vond het toch vreemd dat een vriendin van mij die op 30 april ook in Roeselar trouwt, wel het juiste uur al weet. (Heeft mss te maken met het feit dat ze zwemt in het geld)

Ze konden me helemaal niet helpen, en ze hadden ons beloofd dat we de laatste zouden zijn in de voormiddag. Maar nu staan we al met 3 op de lijst om de laatste te zijn...

We zullen onze plan moeten trekken.



Katrien

 Meld misbruik23-3-2005 13:15:05

Pff, Isabel, ik moet dit weekend ook eens exact het uur gaan navragen.
Ik heb ook het laatste uur in de voormiddag gevraagd (16u) en ze zeiden ook dat we de laatsten gingen zijn.

Maar als ik jouw verhaal hoor, begin ik toch ook schrikt te krijgen.

Toch stom dat ze niets extact kunnen zeggen van uur.

Nu ja niets aan te doen hé, ik zou me er niet nerveus over maken hoor!

Groetjes k.



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik23-3-2005 16:11:35

vreemd zeg. wij trouwen op 16/09 en ik heb met de mensen van het gemeentehuis overlegd over het uur. eerst hadden we 15u, nu is het 14u - ik heb daarvoor gewoon eens moeten mailen. zijn er dan zoveel trouwers in Roeselare?

Isabel, succes ermee!

gaelle


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...