Nu Online
Momenteel zijn er 72 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vrijgezellenweekend

11-4-2008 8:25:43
Dag mede-bruidjes,
Mijn vriend en ik hebben een serieuze discussie gehad over het vrijgezellenweekend. Zijn vrienden zijn deze week samengekomen om alles te bespreken. Ze willen niks lossen over hoe en wat en waar, met wie ... Geen probleem, als er maar iets leuks van maken. Maar ze willen ook de datum niet zeggen, blijkbaar is dat de gewoonte in hun vriendenkliek, hij vindt dit de normaalste zaak van de wereld. Het probleem is natuurlijk dat mijn vrijgezellenweekend samenvalt met dat van hem, ik moet ook niet weten wat mijn vriendinnetjes van plan zijn, ik vertrouw er op dat ze er iets leuks van gaan maken. Maar ik wil wel weten wanneer dit weekend plaatsvindt. We zitten volop in de bouw en willen nog graag verhuizen voor de trouw, logisch toch dat we dan alles een beetje willen plannen. We doen veel zelf, rekenen op de hulp van de papa's, maken afspraken met leveranciers of werkmannen en het gaat er echt om spannen of we kunnen verhuizen of niet. Bovendien weten jullie ook allemaal dat er bij een trouw heel wat bij komt kijken wat op het laatste moment nog moet geregeld worden.
Is het dan zo gek dat ik wil weten wanneer ze een weekendje plannen voor het vrijgezellenfeest? Mijn vriend kan dit niet begrijpen. Hoe denken jullie erover? En jullie mannen, is dit de gewoonte bij hen dat dit een geheim is?

Grtjes,
An

An
28-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1258

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik11-4-2008 8:38:16

Hey An

Als controle en organisatie freak lijkt mij dit persoonlijk ook vanzelfsprekend... maar voor mijn vriend zijn zulke zaken ook niet altijd even evident.
Als je toekomstige dit de normaalste zaak van de wereld vindt, en het is de gewoonte bij zijn vrienden, dan zou ik er mij gewoon bij neerleggen...
Aangezien je samen nog vanalles moet regelen voor de bouw zou ik zelf toch al een planning opmaken van wat in welk weekend moet gebeuren en zou ik zelf reeds een aantal weekends uitsluiten (zo beperk je het verrassingseffect voor jou, maar sluit je het voor hen niet helemaal uit). Je kan eventueel afspreken dat jouw vriendin contact opneemt met zijn vrienden om te bekijken wanneer zij het doen zodat jullie weekends toch samen kunnen vallen. op die manier zal het ook voor jou een beetje een verrassing zijn...

Groetjes
Ellen
21-06-08

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik11-4-2008 10:20:53

Hey An!

Ik zou ook willen weten wanneer, stel je voor dat je juist hebt afgesproken met iemand (een collega of zo, of met je schoonouders) en ze nemen je mee zonder dat je die persoon kan verwittigen ... Dat kan toch niet! Of wanneer jullie een verhuisbedrijf gehuurd hebben voor dat weekend, je kan dat niet zomaar verplaatsen, denk ik.
Vrienden van mij hebben volgende maand ook hun vrijgezellen, en zij weten wanneer (en de twee vallen niet samen), ze weten gewoon niet naar wat en waar.
Ik zou doen wat Ellen zegt en je vriendin inschakelen. Dan ben je tenminste al zeker dat jullie vrijgezellen samenvallen. En misschien kan zij je ook laten weten in welke maand of zo de weekends zullen vallen, dan kan jij ervoor zorgen dat er in die maand niets belangrijks gepland is (zoals jullie verhuis). Dan ben jij gerust en heeft hij zijn verrassing.

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Sofie
3-5-2008
 Meld misbruik11-4-2008 10:28:38

Hey, 'k heb ook al gehoord dat het kan dat het trouwkoppel niet weet wanneer de vrijgezellen is. Ik zou dit echt niet leuk gevonden hebben.
Mijn zus en mijn schoonzus/schoonbroer die onze vrijgezellen organiseerden hebben aan ons 2 dingen gevraagd: wie wil je er graag bij / niet graag bij en wanneer past het?
Zo wisten wij toch wanneer de vrijgezellen zou doorgaan. En eerlijk gezegd vind ik dat maar normaal ook. Met de voorbereidingen voor de trouw leg je toch vele afspraken vast, laat staan dat je bezig bent met bouwen/verbouwen/verhuizen! Sofie (03/05/08)

Hilde
17-5-2008
 Meld misbruik11-4-2008 11:24:57

Hallo,

ik weet ook wanneer mijn vrijgezellenfeestje zal zijn: Volgend weekend. Maar wat en waar enzo heb ik geen idee van hoor. Niemand wil iets lossen.
Mijn zus en schoonzus organizeren voor mij en mijn ventje op dezelfde dag. Wij zijn nogal bezig bijen en zijn vaak weg. Moesten ze dat niet op voorhand zeggen wanneer ze iets organiseren zouden we misschien gewoon niet thuis zijn en dan zouden ze daar schoon staan!
We hebben ook mogen doorgeven wie we graag wouden dat er bij was. Want we hebben niet bij de deur gestudeerd en onze zusjes kennen die vrienden natuurlijk ook niet, vandaar.
Is er dan geen enkele vriend/vriendin die jullie probleem begrijpt en gewoon zegt wanneer het zal doorgaan?
Anders is het idee van Ellen wel een goeie, jou beste vriendin er op uit sturen om bij de jongens te gaan luisteren.

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik11-4-2008 11:43:12

Hallo An,
Ik zou er niet té veel over stressen. Ik weet nu wel wanneer mijn vrijgezellendag doorgaat,maar toch.
Indien mijn vriendinnen het verrassingseffect zouden willen behouden, zou ik in jou plaats het volgende doen. Het weekend dat er héél belangrijke afspraken gemaakt zijn voor de bouw, dat weekend zou ik doorgeven (en heel goed op het hart drukken), dat dit weekend een echte N0-GO is. Andere weekends waar er wel afpraken zijn, maar jullie aanwezigheid minder cruciaal is, zou ik van te voren info en tel aan ouders doorgeven, zodat zij dit kunnen opvangen moesten de vrienden je dan dat weekend overvallen.

Probeer er echt van te genieten en het allemaal over jou te laten komen. Er is altijd wel een tussenoplossing te vinden en werkmensen/leveranciers die toen net een afspr met jullie hadden,zullen wel begrip hebben als ze horen waardoor het komt + ouders zijn er eventueel ook nog om efkes jullie taak over te nemen.
Geniet en laat je maar verrassen, hun bedoelingen zijn toch goed!
grtjs

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik11-4-2008 13:33:29

Hey,

Als ze niks willen zeggen, dan zou ik gewoon het volgende doen:
gewoon voortdoen zoals je van plan was. Komt het vrijgezellenweekend in een weekend waarin jij vanalles gepland hebt voor de bouw of verhuis. Dan zou ik de bouw en de verhuis laten voorgaan. Ze hadden dan maar beter moeten weten.

Groetjes en laat je niet doen!

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik11-4-2008 14:42:50

Ik heb ook zo iets gelijkaardigs voor. Ik trouw 06/09 en eerst was er overeengekomen dat de vrijgezellen op 23/08 zou zijn. Mannen en vrouwen doen eerst apart een activiteit en nadien wordt er allemaal samen uitgegaan. Nu waren er een aantal personen die 23/08 niet konden en dus gingen ze de datum verzetten zonder met mijn wensen rekening te houden. Ik zou daar zogezegd niks aan te zeggen hebben. Het probleem was dus dat ze 30/08 gingen nemen = 1 week voor de trouw. Dit wou ik absoluut niet. Ik heb dan ook mijn veto gesteld en intussen hebben ze wel al door dat ze niet zomaar dingen moeten plannen en organiseren zonder met het koppel in kwestie rekening te houden. Ik zou dus zeggen: laat je zeker niet doen!!!
Jij trouwt, jij kiest!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...