Terug naar overzicht
Je krijgt normaal een paar dagen kort verlet,dit hangt af van in welke sector je werkt,in de metaal heb vb 3 dagen.Je kan dit best navragen bij je vakbond.Grtz sarah
hallo sarah,het is een beetje te zien in welke sector je zit. ik krijg van mijn baas 3 betaalde dagen die ik zowel de week voor als de week na mijn huwelijk kan nemen. informeer je anders eens op het syndicaat of bij je baas.groetjes
Hey SarahDe wet bepaalt dat je 2 dagen wettelijk klein verlet kan nemen voor je eigen huwelijk. Sommige sectoren geven een extra dag, maar dit is CAO-bepaald. Als je me weet te vertellen in welke sector je werkt, kan ik het je misschien weten te vertellen... En als ik het niet weet, zoek ik het op ;)Good to know you (sluikreclame alom ;))Groetjes, Evelynwww.nielsenevelyn.be
Het is voor mijn vriend dat ik dit vraag, hij werkt als vrachtwagenchauffeur in de bouw. Voor mij zal dit waarschijnlijk geen problemen leveren aangezien ik pas afstudeer in februari en eerlijk gezegd verwacht ik niet meteen vast werk :)Groetjes
Dan zitten wij in de goede sector Evelyne ;-)What do you do? :-D
Mijn ventje en ik hebben elk 4 dagen. Ik heb ook al gehoord dat er mensen zijn die een week krijgen... het hangt inderdaad van sector af, vraag gewoon even na aan de personeelsdienst. groetjesCarine17mei2008
Ik krijg ook 3 dagen betaald verlof, dat ik kan opnemen de week voor of na onze trouw..Groetjes,Kim
Oké, nu heb ik zo al een idee he :-)Alvast bedankt voor jullie reacties!Groetjes,Sarah
Wij werken beiden in de voeding. M'n vriend krijgt 3 dagen, ik maar 2... Ach, beter dan niets he ;-)
Ik werk bij de overheid en krijg 4 dagen, mijn vriend krijgt er 3.Groetjes
Hey,Ik heb veel geluk want op mijn werk krijg ik 8 dagen verlof (3 wettelijke en dan nog 5 als bonus) is wel aangenaam, maar mijn vriend krijgt er maar 3. Maar we hebben allebei ons verlof wat opgespaard en zo kunnen we toch op nog op reis.groetjes
Hey!In het onderwijs krijg je maar 1 dag! Wel een beetje normaal aangezien je alle vakanties thuis bent ;-) dus tijd genoeg hebt om te trouwen...Lien12/07/2008
Toch nog een aanvulling.Ik werk ook in het onderwijs, maar als administratief personeel. Ik heb dus niet alle verlofperiodes vakantie. Ik zou vroeger (tot vorig jaar, dus 2007) 4 dagen verlof hebben gekregen, maar dit is recent gewijzigd naar 1 dag, gelijk met het onderwijzend personeel.De vakantiedagen zijn voor ons echter niet gewijzigd (dus nog altijd veel minder dan onderwijzend personeel). Dit is dus erg jammer, maar veel kun je er niet aan doen.Patricia