Nu Online
Momenteel zijn er 166 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

GETROUWD! Hoe onze dag verliep + tips

  10-4-2008 12:14:26
Hoi allemaal, wij zijn intussen enkele daagjes getrouwd. Aangezien ik enorm veel hulp en tips kreeg via dit forum, even mijn ervaringen met jullie delen:

Nog even voor de duidelijkheid: voor- en namiddagprogramma: in en rond Leuven. Fuif ’s Avonds: in en rond Molenbeersel (Limburg).

Trouwkleed:
Ik kocht een suitekleed van Leijtens creations, Jolie. Was er meteen verliefd op. Kreeg enorm veel positieve reacties. In het restaurant werd ik zelfs aangesproken door een aanstaande bruid ‘waar kocht je dat kleed? Zó mooi!’
Ik kocht het bij Le Chapeau in Bree. Zeer aangename winkel met een groot gamma aan zowel trouw – als suitekledij. Eerst mocht ik, samen met mijn vriendin, rondkijken in de winkel. Daarna ging er een verkoopster met ons mee rond en mocht ik alles passen wat ik wilde. Verkoopster Leentje nam alle tijd voor mij en bleef vriendelijk. Gaf ook eerlijke commentaar, zei bv een keertje zeer eerlijk ‘oh nee, dat trekt op niks’. Kon die commentaar zeer erg apprecieren!
Ik ben verschillende keren terug gegaan naar de winkel, om bv foto’s te gaan nemen. Steeds weer werd ik vriendelijk onthaald.
’t Schijnt wel dat er een groot verschil is tussen de verkoopsters bij Le Chapeau, niet iedereen zou zo vriendelijk zijn. Tip: vraag naar Leentje!
Retouches kleed kwamen ook maar op 35€.


Kapper / visagiste:
Ik wilde graag, kortbij huis, alles op 1 plaats laten doen om niet te veel heen en weer te rijden.
Barbara van ‘Frou Frou’ in Wijgmaal bij Leuven verzorgde zowel mijn kapsel als make-up. Ben er zeer tevreden van. Heb wel 2x proef van beide gehad. Dit omdat ik niet de gemakkelijkste haren heb om op te steken (krullen bleven eerste keer niet zitten) en omdat ik zelf weinig make-up gebruik en hierin ‘mijn draai’ een beetje moest vinden.
Prijs make-up: 15€. Koop je make-up van haar, dan is je visagie gratis
Mijn opsteekkapsel (zeer lang haar, half opgestoken): 60€
Bovendien is Barbara een zeer vriendelijk iemand, waar je dus ook nog een leuke babbel mee kunt hebben.


Bruidslingerie e.d.:
- Ik droeg een strapless BH van Selmark. Maar het gevoel ‘zonder bandjes’ bleef ik maar vervelend vinden. Ik ging in de Veritas om hulp. Daar werd mij een soort dubbelzijdige plakband aangeraden, speciaal voor het vastplakken van kledij, en goed voor de gevoelige huid. Een rolletje kost 8,5€. Uitgetest en geslaagd. Wel even enkele daagjes uitproberen, je moet er wat aan wennen, in het begin jeukt het een beetje.
Tegen de trouwdag zelf was ik het helemaal gewoon en had ik nergens meer last van, ook niet met dansen, en geloof me, dat heb ik 8u aan een stuk gedaan!
- Slip: het gewone dat ik altijd draag, zit gemakkelijk!
- Panty’s: gewone panty’s kocht ik in de Hema. Mooie glanzende! De stay-up (voor ’s avonds – anders veel te warm) kocht ik in de Inno, van het merk DIM. Goed merk trouwens!


Schoenen:
Aangezien mijn kleed donker bordeau – zwart was (2 kleuren in elkaar verweven), koos ik voor comfortabele, zwarte, schoenen van ‘Hush Puppies’. Een klein hakje van 3 of 3,5cm. Goed ingelopen en de hele dag zonder problemen kunnen dragen. Ik koos expres niet voor hoge hakken, zou toch maar pijn gaan doen aan mijn voeten. En wil je ’s avonds op je feest andere schoenen dragen, dan is je kleed te lang..


Bruidsboeket:
Besteld bij ‘Het Bloemenrijk’ in Herent (op de Mechelsesteenweg). De verkoper nam de tijd voor mij om samen in boeken te kijken wat ik graag zou willen. Had zelf thuis ook al wat op het internet gesnuffeld en de mooiste boeketten uitgeprint. Zonder een stukje stof van mijn kleed wilde hij echter geen boeket samenstellen. Dus: telefoontje naar Le Chapeau, en de dag erna had ik een stukje stof in de brievenbus .
Dus terug met mijn stukje stof naar de winkel en besproken wat het zou worden. Prijs zou tussen de 50 en de 75€ liggen, afhankelijk van het aantal rozen dat ze zouden gebruiken. Ik moet zeggen: het bloemenrijk verdient een dikke proficiat! Su-per-mooi wat ze in elkaar hadden gestoken. Pecies wat ik wilde. Mijn bloemetjes staan hier in een vaasje op tafel en ik geniet er nog steeds van, elke keer als ik ze zie!!!
Belangrijk is wel dat je met je bloemist afspreekt welke prijs je bereid bent te geven. Hetgeen ik oorspronkelijk wilde, zou rond de 300€ kosten..... waarom: bv al het speciaal ‘staartje’ aan het boeket, waar veel werkuren in zouden steken.


Kostuum van mijn man (klinkt leuk he):
Gekocht bij Hugo Boss in Leuven. Vriendelijke mensen. We hebben echt geen ervaring in het kopen van kostuums, dus de verkoopsters konden hun geduld testen, werd een beetje moeilijk, maar ’t lukte toch 
Hij was enorm knap!!


Fotograaf:
Peter Maris uit Leuven. Om 10u was hij bij ons thuis. Nam foto’s van het arriveren van de gasten, het aankleden van de bruid, kleine fotoreportage van de bruid, plechtigheid stadhuis, fotoreportage familie, fotoreportage van mijn ventje en mij. Bedoeling was tot 13u, maar omdat we er zo’n plezier in hadden, bleef hij nog een uurtje langer. Alle foto’s worden op schijfje gezet. Totaalprijs 250€.
Zeer vriendelijke man ook. We spraken voor de trouw af bij hem thuis waar we een gesprekje hadden om elkaar te leren kennen. Zo weet hij ook wat soort foto’s je wil. Aanrader!
De foto’s hebben we nog niet (zijn ook nog maar 5 dagen getrouwd he).


Stadhuis:
Al vaak hoorde ik dat trouwen in Leuven duur is. Niet waar! Je betaalt 17€ voor je trouwboekje, en daar houdt het mee op.
Ook wordt er gezegd dat het er zo onpersoonlijk aan toe gaat. Ook niet waar. Ja, je moet wachten tot het koppel voor je de trouwzaal verlaat, en achter je staat het volgende koppel te wachten. Toch is alles zeer goed en mooi georganiseerd, en is er toch ook een persoonlijke toets aan gegeven, 't was veel mooier en leuker dan ik gedacht had.
Zodra onze namen werden afgeroepen om naar binnen te gaan, verdwenen alle zenuwen.


Ringen:
Van het merk DUO. Zijn zeer mooi!
Gekocht bij ‘juwelen Roos’ in Molenbeersel. We konden echt niet kiezen tussen 3 modellen. Geen probleem, we kregen ze gewoon mee naar huis, moesten ze ’s morgens terug brengen. Hierdoor hadden we tijd om na te denken en om te wennen aan het idee.
Nu moet je weten dat Roos ons wel kent en mijn man afkomstig is uit Molenbeersel. Dit doet ze natuurlijk niet bij zomaar iedereen. Maar, had dit niet gemogen, hadden we misschien de verkeerde keuze gemaakt. Merci Roos!


Restaurant:
Ons favoriete restaurant in Leuven is ‘De Kansel’ in de Muntstraat in Leuven. Lekker eten, tegen een normale prijs, mooi ingericht en supervriendelijke bediening!!! Absolute aanrader!! We zijn nogal eens verwend geweest!!! Kregen bovendien ook nog eens een cadeaubon van 40euro!


Feestlocatie:
Onze trouwfuif ging door in feestzaal ‘De Molen’ in Molenbeersel. In overleg met de eigenaar bekwamen we een leuke formule van drank en hapjes (en voor een zeer schappelijke prijs).
Ook de zaal werd mooi en praktisch ingericht (ook in overleg gedaan).
Er was voldoende personeel en alles verliep zeer vlotjes en aangenaam.


Decoratie feestzaal:
Ik ben opvoedster bij mentaal gehandicapten. Zij maakten voor ons mooie theelichtjes. Van de Alma (studentenrestaurant van de KUL) kreeg ik 110 lege, glazen, yoghurtpotjes. De helft van deze potjes werd versierd, in de kleur van mijn trouwkleed. Het resultaat was meer dan geslaagd.
Verder stonden er nog (niet versierde) potjes op tafel met steeds 2 bordeau germini’s en 1 geel-rode roos erin. Mooi!


Avondeten:
Om 16u verlieten we het restaurant en om 20u begon onze fuif. Niet veel zin en/of honger meer om tussenin nog eens te gaan eten. Dus achter de toog lag voor iedereen van de suite een lekker smoske klaar. En geloof me, dit viel in de smaak!


DJ:
Kristof van café ‘Het Complot’ in Meeuwen verzorgde onze muziek. Hadden ons geen betere DJ kunnen wensen!!! Iedereen gaf supergoede commentaar en de dansvloer stond de hele avond volledig vol.
Normaal gezien draait hij geen bruiloften, maar omdat wij een gewone fuif wilden – dus zonder openingsdag, vermenigvuldigingsdans,... ging hij akkoord. We kennen hem van gewone fuiven waar hij ook DJ is (voor de fuifgangers uit de streek: DJ van Mieve Kermis aan The Mood).


Enveloppendoos:
We knutselden een grote, loodzware brievenbus in elkaar. Kon de hele avond blijven staan, was leuk om te zien, en nog veilig ook. We moesten er niet naar omkijken, want de klep was dichtgeschroefd.


Uitnodigingen:
Hadden we zelf gemaakt. Amerikaans formaat, enkele zijde gedrukt, met een foto van ons 2 erop. Prijs voor 250 stuks + 15 kleine kaartjes voor de suite: 126€ bij drukkerij Nelma in Lubbeek (excl enveloppen).


Trouwvervoer:
We werden met 2 taxibusjes aan het stadhuis afgezet en om 16u weer opgehaald om ons naar huis te brengen. Prijs voor deze 4 ritten: amper 50€. Taxi PCJ Heverlee.
Wil je ook graag per taxi vervoerd worden? Vraag dan voldoende offertes bij verschillende bedrijven. Bij ons lagen de prijzen tussen de 50 en de 340€!!


Huwelijksnacht:
Kregen we cadeau van mijn zus en haar man. Dus een totale verrassing. Voor het feest gaven we ons valiesje aan hun mee. Dus na het feest werden we naar een, voor ons, onbekende bestemming gebracht. Amai, en het was een verrassing. We logeerden in hotel ‘De Spaenjerd’ in Ophoven. Onze kamer was precies wat we graag zien. Bovendien waren mijn zus en mijn schoonmoeder de kamer nog komen versieren. Sierlampjes en rode papieren hartjes zorgden voor een romantische stemming. De kamer hadden ze zelf mogen kiezen. De eigenaar van het hotel zette een aantal deuren open ‘kies maar’. ’s Morgens werden we wakker van de zonnestralen en het gefluit van de vogeltjes. Als we door ons raam keken, hadden we een prachtig uitzicht op de Maas. Omdat je er vrij ver zit van drukke verkeerswegen, hoor je enkel natuurgeluiden.
Ontbijt was er tot 13u, dus lekker uitslapen en daarna een warme douche. Er stond al een gezellig tafeltje aan het raam (met zeer mooi uitzicht) voor ons klaar. We kregen een luxe ontbijt met zeer vriendelijke bediening. Op vraag hoe laat we onze kamer moesten verlaten, kregen we als antwoord: ‘22u vanavond is ok, neem jullie tijd maar’. Heerlijk. Zijn dan nog wat gaan genieten, hebben een fijne wandeling langs de Maas gemaakt, en gewoon genoten van het samen-zijn, en van het man-en-vrouw zijn. Wat een roes!
Pure verwennerij!



Verder nog wat tips:
- i.v.m. het weer: ga ervan uit dat het slecht weer gaat zijn, zet de paraplu’s klaar. Schijnt het zonnetje, ben je alleen maar vrolijker
- laat alles op je afkomen en geniet
- zorg voor het avondfeest reserve schoenen, panty’s, lingerie,.....
- houd een mini EHBO’tje bij de hand. Je weet maar nooit wat zenuwen met je kunnen doen. Wij hebben het gelukkig niet nodig gehad
- indien mogelijk: vraag de dagen voor je huwelijk vrij. ’t Was heerlijk om er naartoe te kunnen leven en om op het gemak alle laatste voorbereidingen te kunnen doen
- bespreek goed met je fotograaf / feestzaal / bloemist / taxi / ............ wat je precies wil
- als er zenuwen zijn, vecht er dan niet tegen, dat maakt het alleen maar erger. ’t Gaat vanzelf wel over
- neem een paar redbulls mee naar de zaal. Adrenaline doet veel, maar houdt er na een tijdje ook mee op
- als je een fuif geeft voor 250man, voorzie dan ook voldoende kapstokken. Wij creeerden een eigen vestiaire d.m.v. 3 kledingrekken en 120 kapstokken die we van E5-mode kregen. Enkele schermen errond. Kregen er veel positieve commentaar op
- heb je een kapsel met krullen, voorzie dan een krultang. Op onze trouwdag regende het. Toch amuseerden we ons rot met foto’s maken, in de regen. Wel met als gevolg dat tegen 14u mijn kapsel naar de vaantjes was (toch het afhangende gedeelte – het gedeeltje dat opgestoken was zat nog heel mooi). We zijn dan bij de buren een krultang gaan vragen. Mijn moeder, schoonmoeder en zus hebben mij terug ‘opgelapt’. Was een heel erg gezellig vrouwenmoment!
- En nog even financieel: wist je dat je via het ACV een premie ontvangt wanneer je trouwt? 25euro wanneer je minder dan 2 jaar aangesloten bent en 75 vanaf 2 jaar lid.
En vergeet vooral je voorhuwlijkssparen niet. Zeer mooi bedrag als je bijna 30 bent!!



Zo, na deze zeeeeeer lange brief, verlaat ik het forum. Aan iedereen die deze mooie dag nog mag beleven: VEEL PLEZIER EN GENIET ERVAN!!!!!!!



Groetjes Sabine

Sabine
5-4-2008
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1814


Patricia

 Meld misbruik10-4-2008 13:14:18

Waauw, zeer uitgebreid verslag en je kunt lezen dat jullie echt veel plezier hebben beleefd.

Ik hoop dat onze dag ook zo mooi zal zijn!

Patricia
01-08/08



Naomi
12-12-2008
 Meld misbruik10-4-2008 13:45:05

Zalig om te lezen! ;) krijg er ook al zin voor, nog 5 maandjes!!! Heb je geen fotos??

xxxx



San
12-4-2008
 Meld misbruik10-4-2008 14:12:46

Hallo Sabine,

Ik hoop dat het voor ons nu zaterdag even tof gaat worden. Ben je er al een beetje aan gewend om een getrouwde vrouw te zijn? Ik wens jullie een fijne toekomst toe met een goede gezondheid en heel veel liefde en geluk.

Sandra
12/04/2008



Eddy

 Meld misbruik10-4-2008 14:22:04

Dag San,

't Is echt een heerlijk gevoel om 'een getrouwde vrouw' te zijn. Het klinkt echt melig, maar dat gelukzalige gevoel van zaterdag is er nog steeds. Hou enorm veel van mijn ventje! Zijn reeds 7 jaar samen en de vlinderkes leven nog steeds :-) En onze trouw geeft hier nog eens iets extra's aan.

Gewoonweg fantastisch!!!

Veel plezier overmorgen!!

Sabine



sarah
18-7-2008
 Meld misbruik10-4-2008 16:27:14

God sabine,wat klinkt dat allemaal goed!!!!
Die tip van zenuwen ga ik zeker onthouden!
Ik wens jou en je ventje nog een héél mooie toekomst!!
Hopemijk word onze dag (over 99 dagen!)ook zo mooi.

Grtz sarah



Marjolein
11-10-2008
 Meld misbruik10-4-2008 22:56:10

Wauw, is handig zoveel tips!
gelukkig dat jullie ervan genoten hebben. Effe nog een vraagje: die fotograaf, heb je daar mss gegevens van, zodat ik hem eens mail? Maakt hij ook de album? En wat komt er dan nog extra bij? Prijzen vallen overal heel goed mee, hé!

Tips: marjoleinvannimmen@hotmail.com

Bedankt!
marjolein



Sabine
5-4-2008
 Meld misbruik11-4-2008 12:39:28

Hoi Marjolein,

Je vroeg naar het e-mailadres van fotograaf Peter Maris uit Leuven:

pmfotografie@hotmail.com

Ik weet niet of hij ook albums maakt. Hebben hier niet naar gevraagd omdat wij deze zelf gaan maken met alle foto's (dus ook de foto's die vrienden en familie maakten).

Qua prijzen: bij ons was het 200euro van 10u tot 13u. Voor dat extra uurtje betalen we 50euro. Hij vraagt ook 0,30euro per km vervoerskosten. Bij ons is dit dus haast niks aangezien we in Wilsele wonen.
In september deed hij een bruiloft in Limburg, kort aan de Nederlandse grens. Dus hij is wel bereid om een stuk te rijden.

Nog veel plezier verder!

Sabine



els
28-6-2008
 Meld misbruik12-4-2008 14:17:05

super! Echt een tof idee om het eens voluit hier neer te zetten!
En leerzaam! dankjewel!
enne proficiat hé!



Sabine
28-6-2008
 Meld misbruik12-4-2008 15:12:04

Makkelijk, al deze info. Zeker omdat wij ook in Leuven trouwen. Zou je me nog eventueel kunnen laten weten welke uren jullie met de taxibusjes hebben afgesproken voor het stadhuis? om te kijken hoeveel tijd we moeten rekenen daar als we met taxi's werken. En hebben jullie naast het bruidsboeket nog andere bloemversieringen/stukken besteld bij deze bloemist? Ik heb nog niet echt een idee hoeveel geld dat zou kosten, alle kosten voro de bloemen... Welke fotolocaties hebben jullie gekozen in leuven?
Alvast bedankt!!!!
Sabine S.



Sabine
5-4-2008
 Meld misbruik12-4-2008 17:46:11

Hoi naamgenootje Sabine,

I.v.m. die taxi's: onze formule was:
- we trouwen om 11.15u in het stadhuis van Leuven.
- 2 taxibusjes komen ons thuis (in Wilsele-dorp) ophalen om 10.40u en zetten ons aan het stadhuis af.
- Na de plechtigheid gaan we met de suite te voet naar een restaurant. Met de taxi's is afgesproken dat, als we naar huis willen, we ze terug opbellen zodat ze ons komen halen. We zeggen wel: het zal ergens tussen 15u en 17u zijn.

We zijn dus naar een restaurant in de Muntstraat geweest (de kansel) en om 16u kwamen de 2 busjes ons ophalen op het Hogeschoolplein (m.a.w. 1 minuut wandelen).

Wel ook even vermelden: gelukkig hadden we vroeg genoeg afgesproken 's morgens want de busjes waren 10 minuten te laat. Om 11.05u waren we ter plaatse, dus geen probleem.


Waarom was het zo moeilijk om taxi's te vinden: weinig bedrijven hebben 2 busjes. OF ze hebben 2 busjes maar rijden enkel van en naar de luchthaven, OF ze doen geen korte ritten, OF ze doen geen reservaties (Cordons), OF ze willen niet stand by blijven. En dan nog de prijzen.....

We hadden uitgerekend dat, als we de ritten per gewone taxi's zouden doen, de prijs zou komen op 170euro. Even ter vergelijking.



I.v.m. de bloemen: we hebben, buiten het bruidsboeket enkel nog 30 germini's (0.5euro/stuk) en 15 rozen (1euro/stuk) gekocht. De Germini's moet je wel bestellen, was ook een kleur die er normaal gezien niet is in dit seizoen.



Fotolocatie: Leuven centrum.
We zijn een nogal impulsief koppel en dachten het van het moment zelf te laten afhangen. Hadden wel een aantal ideetjes (bv in een cafe, op de oude markt, in een winkel,....), maar niet echt een specifieke locatie. Uiteindelijk regende het. De meeste foto's zijn in cafe 'De Rodins' genomen, op die grote trap, met spiegel. Verder ook nog wat leuke foto's op de oude markt zelf, regen kan mooi effect geven hoor. Ook in de kansel maakten we mooi foto's. En onderweg in de straten.

Momenteel zitten we een weekendje in zeeland. We brachten onze trouwkleren mee en maakten nog prachtige foto's op het strand en in de duinen.

Gewoon je fantasie wat laten werken.


Nog vragen? Voel je vrij om ze te stellen, maar doe het wel via dit topic, want snuffel zelf niet meer op het forum.

Blij dat ik kan helpen!!


Groetjes!
Sabine


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...